Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Det borde ha varit 2-0 i paus. AWB gör ju en smått heroisk insats att stoppa den från mål och DDG räddning på andra delen av dubbelchansen var något av det svettigaste jag sett på länge.
Men så blir det när man spelar 9 mot 11. Att ha ett innermittfält med Fred&Pogba kommer ge utrymme. Fred är ju i princip hela första halvlek ett episkt rundningmärke. Förstår inte hur de ansvariga i United INTE ser detta och addresserar det. Ja han må täcka enorma ytor som någon av kommentatorerna sa men det räcker inte liksom.
Sen är United jobbiga att möta med all den kapacitet som finns på individuella pjäser för det kan smälla till från absolut ingeting (se Brunos korrekt bortdömda mål). Jag håller dock med dig att man kan inte förlita sig på detta och även igår tyckte jag det verka som stora delar av laget var väldigt lojt inställda i attityd medans Wolves-spelarna var sjukt påtända.
Nu har vi dock den längsta bortasviten utan förlust i PL då vi lämnade Arsenal som 2a med gårdagens resultat. En rolig extra-detalj i det hela

Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Jag tror helt klart det kommer visa sig över tid under säsongen. 7 av 9 poäng låter bra men de senaste 2 matcherna har varit dåliga, och jag tycker även Leeds matchen var lite överhypad för det såg ganska mediokert ut i första halvlek men sen hade Leeds en 'korthus kollaps' i andra halvlek som vi kunde utnyttja genom att göra lite mål.
Det finns saker Ole gör bra som t.ex. harmoni i laget, fått in den där känslan av att det är Manchester United igen, och det känns lite som under SAF igen. Med den stora skillnaden att det inte känns som han har en aning om vad han gör taktiskt. Som det ser ut nu så åtgärdar man inte mittfältet denna sommaren heller, och det finns inte en tränare i världen som vinner PL eller CL med en kombination av Fred/Matic/McTominay som startar varje match. Möjligtvis Ferguson själv, men definitivt inte Ole.
Vet ju att DdG är vass med fötterna och reaktionssnabb men när Saiss har hela buren att sikta på från 1.5m ska det vara mål (även om DdG gör det väldigt bra). Upp med den i taket bara, pang.
Som Alannon säger finns ju absolut individuella kvalitén i United, det är inte det. Fullt av matchvinnare och individuell skicklighet, det blir inte mindre nu av CR7s ankomst. Men lagbygget, hur det ser ut på planen, xG för och emot - det kan ju inte flyta hur länge som helst? Ändå är det precis vad det gjort - det har hållit.
Jag tänker att om eller när turen vänder så skulle det kunna gå emot rejält. Typ förluster hemma mot Brighton och snöpliga kryss mot Brentford borta, vara där nere vid plats 8-9 om det börjar bli stolpe ut. Men stolpe in har det varit en längre stund, är min uppfattning. (ja, till viss del avundsjuk

)
Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Kan inte säga det bättre och håller med dig totalt. Inte nog med det ovanstående, de inlägg som faktiskt är av kvalitet försvinner bort i alla dessa oneliners med trams. Och än värre, det känns som skaran med bra, duktiga och trevliga (om än motståndarsupportrar) som skrev inlägg minskat sina inlägg markant vilket är extremt tråkigt och avsaknaden av dem är stor.
Så är det ju. Man själv drar sig för att skriva något eftersom det inte blir någon diskussion, utan bara ett litet inlägg mitt bland pajkastningen som försvinner i mängden.
Sitter mest och scrollar i tråden, orkar inte läsa flera inlägg eftersom jag vet att det finns exakt noll värde i orden som skrivits.