• 1
  • 2
2021-08-20, 17:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritz
Hej.
Befinner mig för närvarande hos svärföräldrarna på semester i två veckor, sambon och jag hade planer på att besöka gamla vänner, hitta på saker tex gå på lekland och någon egen dag där vi äntligen hade fått umgås bara vi två medans hennes päron tar hand om barnen.

När vi kom ner så har plötsligt svärfar bokat upp sig med sin fritidsaktivitet och blir borta typ en vecka. Både jag och sambon blir besvikna på honom, han har vetat att vi kommer med barnbarnen i nästan ett år. Svärmor har fått mycket på sitt jobb också att göra så hjälpen med barnen är bara att glömma.

Nu har pojken fått vattkoppor, så vi har fått avboka ALLA planer.

Kvar är nu då 10 dagar av.. vadå? Hänga hemma hos sambons föräldrar, dom är borta hela dagarna och ingen avlastning av barnen. Plus att deras hem verkligen är pedantstädat och dom säger heller aldrig till ifall vi stökat ner eller gjort nått fel - det får man alltid höra omvägen när dom gnäller till sambons brorsa.
Lycka till att få två barn under 6 år att sitta still och inte söla ner eller kladda.

Sambon blir otroligt uppstressad för hon vet precis hur dom tänker, så hon springer runt och plockar och stressar vid minsta lilla. Vilket då innebär att jag också måste hålla på som henne.

Vi kan inte hälsa på någon, vädret är kallt och blåsigt, det är mer jobb nu med ungarna än hemma där man kan va sig själv och göra som vi vill.

Frågan är alltså, hur ska jag göra för att överleva detta? Redan nu så otroligt less på hela situationen.

Svärföräldrarna - PommesFritz 2-0!
Fy fan vilka iskalla typer, särskillt svärfarsan som drar hellre än hänger i ett hus fullt av barn och barnbarn! Jag hade gjort precis likadant!

Och så ett seriöst inlägg:
Tar du VAB så får du tillbaka semesterdagarna för de dagar barnet/barnen är sjuka.
Citera
2021-08-20, 17:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Åk hem.

Rätt åt er när ni trodde ni skulle kunna dumpa era adhd-ungar på svärföräldrarna och leva loppan. Grattis till fortplantningen.

Exakt just precis detta! Svärfarsan for president!
Citera
2021-08-20, 17:17
Medlem
Citat:
Till alla som tycker vi ska åka hem. Hur långa förhållanden/jobb har ni haft? Ger ni upp direkt?
För det gör inte jag.
Jag ville ha tips om att överleva, tycker tipset om att göra det bästa möjliga för barnen var mycket bra. Ska fokusera på att vara med dom.
Det är många på jorden som kämpar för att överleva. Du är en av dem...
Citera
2021-08-20, 18:22
Medlem
Tack för alla sköna svar i tråden, allt har löst sig.
Citera
2021-08-20, 19:12
Medlem
Citat:

Hur löste det sig?
Citera
2021-08-20, 19:15
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsed
Hur löste det sig?

Ja man blir onekligen nyfiken.
Jag tippar att svärfar har flashback hittade tråden och kastade ut ts och ungarna.
Citera
2021-08-25, 00:17
Medlem
Citat:
Hej.
Befinner mig för närvarande hos svärföräldrarna på semester i två veckor, sambon och jag hade planer på att besöka gamla vänner, hitta på saker tex gå på lekland och någon egen dag där vi äntligen hade fått umgås bara vi två medans hennes päron tar hand om barnen.

När vi kom ner så har plötsligt svärfar bokat upp sig med sin fritidsaktivitet och blir borta typ en vecka. Både jag och sambon blir besvikna på honom, han har vetat att vi kommer med barnbarnen i nästan ett år. Svärmor har fått mycket på sitt jobb också att göra så hjälpen med barnen är bara att glömma.

Nu har pojken fått vattkoppor, så vi har fått avboka ALLA planer.

Kvar är nu då 10 dagar av.. vadå? Hänga hemma hos sambons föräldrar, dom är borta hela dagarna och ingen avlastning av barnen. Plus att deras hem verkligen är pedantstädat och dom säger heller aldrig till ifall vi stökat ner eller gjort nått fel - det får man alltid höra omvägen när dom gnäller till sambons brorsa.
Lycka till att få två barn under 6 år att sitta still och inte söla ner eller kladda.

Sambon blir otroligt uppstressad för hon vet precis hur dom tänker, så hon springer runt och plockar och stressar vid minsta lilla. Vilket då innebär att jag också måste hålla på som henne.

Vi kan inte hälsa på någon, vädret är kallt och blåsigt, det är mer jobb nu med ungarna än hemma där man kan va sig själv och göra som vi vill.

Frågan är alltså, hur ska jag göra för att överleva detta? Redan nu så otroligt less på hela situationen.

Jasså är det verkligen en sådan pina att vara med din familj. Kanske familj är överskattat då alla tycks hata sina barn och din fru här.
Citera
2021-08-29, 20:03
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ytterligare en idiotjävel som startar en tråd där han lipar floder i ingressen och sen "har allt löst sig". Jo tjena! Kanske vore det lämpligt att berätta hur det löste sig. Dumjävel!

Citat:
Ursprungligen postat av Arsed
Hur löste det sig?

Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Ja man blir onekligen nyfiken.
Jag tippar att svärfar har flashback hittade tråden och kastade ut ts och ungarna.
Citera
2021-08-29, 20:22
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ytterligare en idiotjävel som startar en tråd där han lipar floder i ingressen och sen "har allt löst sig". Jo tjena! Kanske vore det lämpligt att berätta hur det löste sig. Dumjävel!

Ts har väl ingen redovisningsplikt gentemot oss, det sagt så vill man fan veta.
Citera
2021-08-29, 20:25
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Ts har väl ingen redovisningsplikt gentemot oss, det sagt så vill man fan veta.
Startar man en tråd och önskar att folk ska engagera sig, vilket några gjort, så kan man faktiskt tala om HUR det löst sig.
Citera
2021-08-31, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Startar man en tråd och önskar att folk ska engagera sig, vilket några gjort, så kan man faktiskt tala om HUR det löst sig.

Jag fokuserade på att ha roligt med barnen istället, som tipset någon gav mig här i tråden. (Valde att inte åka hem) Svärföräldrarnas förlust att dom hellre vill göra annat än att umgås med barnbarnen.

Det blev en okej vistelse.
Citera
2021-09-01, 04:23
Medlem
Åk hem? Är väl inte så jävla svårt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto