2021-08-29, 18:29
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StiQan
Grekiska alfabete är långt, när Omega varianten kommer är vi nära slutet.
När människor slutar bli rädda så "släpps" en ny variant.
Citera
2021-08-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
När människor slutar bli rädda så "släpps" en ny variant.
Lambda och Epsilon är ju lite här och där redan... Den nya i "varianten av delta" är tydligen besläktad med "kappa"...

https://en.wikipedia.org/wiki/Variants_of_SARS-CoV-2#E484Q
Som finns i Uppsala
Citera
2021-08-29, 18:44
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vad jag kan se, så verkar vietnameserna ha haft mycket sundare alkohol- och tobaks-vanor än ryssarna; fram tills slutet av juli 2021. Då började vietnameserna genast att röka och supa på samma sätt som ryssarna.

Eller kan det vara så att det finns andra faktorer än enbart livstil som ligger bakom att människor blir sjuka?

Kanske introducerades 5G i juli 2021 i Vietnam?

Epidemin med covid-19 sammanföll med premiären av 5G i Wuhan.
Citera
2021-08-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det görs redan på alla områden utom socker.
Även där tycker jag en skatt skulle vara på sin plats..

Antiwaxxers däremot drar inte in en endaste skattekrona, arbetslösa eller bidragsberoende som dom är..

Såg förresten att Södertälje har lägst vaccinationsgrad i Sverige. Är det för att dom extra smarta där?

Svårt att vara smart när allt är en stor chansning, och något facit inte finns. Man tänker själv, chansar på det man tror på, eller så litar man på att överheten chansat rätt och litar på propagandan. Många faller för grupptrycket. Ytterligare några andra tar inte vaccin av religiösa eller kulturella skäl. Många i Södertälje kanske tillhör dessa? Men att säga att det skulle handla om hur smart man är, låter lite......osmart.
Citera
2021-08-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Vetenskaplig grund?
Nja, Israels studier.

Du som citerar Tegnell som är ordbajs.

Berätta gärna när jag citerat Tegnell.

Vilka studier från Israel syftar du på?
Citera
2021-08-29, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Till skillnad mot Tegnells vetenskapliga profetior som har slagit fel precis varenda gång!

Vad har Tegnell med denna frågeställning att göra?
Citera
2021-08-29, 18:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag förstår. Du menar alltså att antivaxxarna som är inlagda även är feta alkisar? 😉

Skämt åsido mitt ursprungliga inlägg handlade om att vaccinen fungerar och inte om ditt förträffliga immunförsvar.

Ja jag tror fortfarande inte att det är vem som helst som ockuperar sängarna på IVA. Vissa borde absolut vaccinera sig. Det jag frågar mig är om alla verkligen behöver det. Jag tror inte att de som redan haft viruset behöver vaccineras.

https://brownstone.org/articles/the-world-health-organization-oversold-the-vaccine-and-deprecated-natural-immunity/

Man ska aldrig underskatta den egna kroppen och vad den kan åstadkomma.
Citera
2021-08-29, 18:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Regeringen, Folkhälsomyndigheten, Kungen, Media, Etablissemanget uppmanar ALLA att vaccinera sig för att solidariskt skydda varandra och sjukvården.

Det hade varit klädsamt om de gjorde samma sak om alkohol, cig och socker.

Eh japp... får inte så mycket gehör av vaxxfanatikerna i denna tråd då de på allvar verkar tro att om man bara vaccinerar sig så blir man frisk och alla problem är lösta.
Citera
2021-08-29, 18:57
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Eh japp... får inte så mycket gehör av vaxxfanatikerna i denna tråd då de på allvar verkar tro att om man bara vaccinerar sig så blir man frisk och alla problem är lösta.

https://ki.se/forskning/nyfiken-pa-livslangd

En länk du kan vara intresserad av ..
Citera
2021-08-29, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja jag tror fortfarande inte att det är vem som helst som ockuperar sängarna på IVA. Vissa borde absolut vaccinera sig. Det jag frågar mig är om alla verkligen behöver det. Jag tror inte att de som redan haft viruset behöver vaccineras.

https://brownstone.org/articles/the-world-health-organization-oversold-the-vaccine-and-deprecated-natural-immunity/

Man ska aldrig underskatta den egna kroppen och vad den kan åstadkomma.

Man anar en folieagenda i din länkade artikel då ord som "propaganda" etc florerar friskt. Ett gott immunförsvar medför inte att vaccinering är obehövlig avseende Covid 19.
Citera
2021-08-29, 19:13
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Man anar en folieagenda i din länkade artikel då ord som "propaganda" etc florerar friskt. Ett gott immunförsvar medför inte att vaccinering är obehövlig avseende Covid 19.

Påtal om agenda och propaganda. Hur mycket vet du egentligen om detta "virus" och dess ursprung?

https://files.catbox.moe/6wsiy2.mp4
Citera
2021-08-29, 19:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Ja fast det är sannolikt fråga om propaganda här eftersom det inte ges någon vidare nyanserad information om vaccinerna och deras för respektive nackdelar.

Ej heller tas hänsyn till att risken för allvarlig sjukdom varierar kraftigt med ålder och övrig hälsostatus.

Har du haft covid och har antikroppar så går det emot all tidigare kunskap i immunologi att du behöver vaccinera dig. Du har redan mer än tillräckligt med naturligt skydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in