Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, målsägarbiträdet EAZ är vass. det är hennes kommentar du refererar till; det är när han är på väg att förlora x, det är då han blir farlig.
Du utgår från ett scenario; att HDs hela spel, från avsöjandet till mordet; allt är en djävulshonas plan för att få Lena mördad och ut ur ekvationen, då på som jag ser det väldigt vaga grunder.
För det använder du lösrykta meningar som EAZ:s och några andra som du tar upp upprepade gånger t ex "bollen ligger hos dig. Sammanhanget dom är tagna ur har du helt struntat i.
Delar upp din massiva text och tar det om cacher separat senare.
▪️Bortom ditt dramatiska ordval om nån djävulshona så ser jag att HD är dubbelbottnad och ljuger hur lätt som helst.
Hennes beteende är också paradoxalt. Hon säger en sak men uppvisar en annan sida IRL.
▪️Jag anser även att sen hon började jobba full tid på sin ord.tjänst våren 2017 och börjar med sina krav, förbud och direktiv så är hon en helt annan person än när SD kunde manipulera henne som psyskiskt nere under isen.
Hon vet om otroheten sen länge men behöver bevis och tidigare har hon inte varit tillräckligt stark.
Hon är IMO allt annat än nån hjärntvättat offer som SD planterar tankar i som du däremot vill ha det till.
▪️Faktum är att vad hon än förbjuder så misslyckas hon att få SD trogen.
Eftersom hon hatar LW och vill se henne död så ser jag henne som ytterst suspekt, grad av inblandning är omöjligt att veta, men jag tror det är mer än skyddande av brottsling.
Just för att HD uppvisar att hon är känslokall, utan skrupler i vissa lägen och manipulativ.
Samt i grunden psykiskt sjuk.
▪️För det andra är det inte nåt lösryckt från målsägandebiträdet.
Hon har helt rätt att SD blir farlig när HD begär skilsmässa.
För att allt ställs nu på sin spets och SD måste göra ett val.
Han står som en åsna mellan två hötappar.
Drömkvinnan med brist på tillit som hatar LW, och LW som i sin tur ställer krav då det inte finns nån anledning att dölja deras relation efter skilsmässan.
LW har som sagt nått en sorts styrka som är farlig i den situation hon befinner sig, en mischmasch mellan (falsk) känsla av makt och önskan om upprättelse.
Att skratta åt att SD går på det HD ljuger om är inte heller läge.
För att vinna mark så allierar han sig med HD.
Citat:
Och du är säker på att HD vet om otroheten ända fram tills Lena är död.
Där håller jag inte med dig.
FEL.
Jag skriver att HD vet att SD brutit mot livslångt kontaktförbud vid skilsmässan.
HD har lögnaktigt bedyrat för SD att de bara är vänner, säger inte att hon varit otrogen och fortsätter pippa med Sillen.
LW tror inte att skilsmässan beror på henne, snarare att hon gått vidare och hon skrattar åt SDs naiva approach ang JS.
När LW tror att HD gått vidare så underskattar hon hela situationen. Hon fattar inte att HD är fortsatt besatt av henne, att hennes hat är abnormt.
HD är bekymrad initialt över att SD tystnat och inte vill med till USA.
Jag misstänker hon sätter på stora charmen och kärleksbombar innan mordet för att få hon behöver vinna hans gunst.
Det förefaller inte som om SD begriper detta alls, för att HD i huvudsak kör brist-på-tillit och att han snokat i hennes konton.
Vilket är absurt eftersom hon gjort exakt likadant, dvs snokat i SDs konton vid otrohet.
Hon förfasas även om att han stänger ner Google så att hon inte kan se vart han rör sig.
För huur ska hon då kunna återfå tilliten säger hon.
Fortsättningsvis döljer hon att hon poppar med JS och ljuger SD rätt i trynet.
Ergo:
Hon har krav på SD som hon själv inte anser han ska ha.
Hon är otrogen och falsk som SD.
Det är dubbelmoral så det visslar.