2021-08-29, 15:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det var under förhör, när HD var insatt på ny medicin/ökad dos, lite flummig.. av den bipolära medicinen som hon ska äta för resten av livet mot tillfälliga insomningsbesvär

Varför hånar du (och många andra) någon med psykisk ohälsa?
Citera
2021-08-29, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Där ser man.

Då är ändå frågan hur lång tid det kan tänkas ta från det att ”fullföljandet” skickas in tills allt är klappat och klart.
Går det på en vecka så lutar det åt att HD skarvar rejält i TR.
Tar det 4-6 månader så tyder det på att hon talar sanning.
Iaf på den punkten, och där och då…
Jadu, HD vet inte ens när hon flyttade till sitt egna boende.. jag skulle inte lita på någonting som kommer ur hennes mun.
Märkligt att hon pratade om att det vore lämpligare om hon var gift inför tingsrättsförhandlingarna, med tanke på mened mm
Jag tror att det går snabbt att upplösa äktenskapet, såvida att parterna vidhåller att de vill skiljas efter betänketiden på 6 månader om det finns gemensamma barn under 16 år, måste väl signera någonting, sen är det klart.
Citera
2021-08-29, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför hånar du (och många andra) någon med psykisk ohälsa?
Varför smutskastar du brottsoffret?
Det framgår i fupen, precis det jag skrev.
Jag hånar inte henne, du däremot är den som tjafsat om att HD inte äter medicinen mot någonting annat än mot sömnen. En medicin mot just bipolär sjukdom. HD har baxats hem från London, varit så sjuk så sjuk enligt Steffe.
HD har sagt att hon kommer äta medicinen livet ut, sömntabletter brukar inte behövas för alltid.
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-08-29 kl. 15:41.
Citera
2021-08-29, 15:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Varför smutskastar du brottsoffret?
Det framgår i fupen, precis det jag skrev.
Jag hånar inte henne, du däremot är den som tjafsat om att HD inte äter medicinen mot någonting annat än mot sömnen. En medicin mot just bipolär sjukdom. HD har baxats hem från London, varit så sjuk så sjuk enligt Steffe.
HD har sagt att hon kommer äta medicinen livet ut, sömntabletter brukar inte behövas för alltid.

Citat:
Det var under förhör, när HD var insatt på ny medicin/ökad dos, lite flummig.. av den bipolära medicinen som hon ska äta för resten av livet mot tillfälliga insomningsbesvär :whistle:

Du behöver inte håna henne för det.
Citera
2021-08-29, 15:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jadu, HD vet inte ens när hon flyttade till sitt egna boende.. jag skulle inte lita på någonting som kommer ur hennes mun.
Märkligt att hon pratade om att det vore lämpligare om hon var gift inför tingsrättsförhandlingarna, med tanke på mened mm
Jag tror att det går snabbt att upplösa äktenskapet, såvida att parterna vidhåller att de vill skiljas efter betänketiden på 6 månader om det finns gemensamma barn under 16 år, måste väl signera någonting, sen är det klart.

Man kan då misstänka att HD - än en gång - slirar på sanningen.

Ja, hon pratade med Sill*en om fördelen med att vara gift under rättegången, men hon kanske fick information att det räcker med att vara den åtalades fd fru och/eller mor till gemensamma barn för att ”slippa” tala sanning?

En spekulation från min sida, för jag vet inte hur det ligger till.

För övrigt tycker jag att man ska tala sanning, inte minst i en mordrättegång. Annars är det ju lika bra att skita i att förhöra den som har ”rätt” att ljuga. För hur ska man kunna veta när den utnyttjar den ”rätten”?
Citera
2021-08-29, 15:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det kan bero på att nya personer som lyssnat på rättegångarna "har löst fallet"
Det har väl aldrig varit god stämning när offret HD diskuterats.. .
Nu har stäng-ner-patrullen anlänt. 😂
Citera
2021-08-29, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det har väl aldrig varit god stämning när offret HD diskuterats.. .
Nu har stäng-ner-patrullen anlänt. 😂
Hahaha, ja, sannerligen.
Men jag håller fanan högt och tänker inte sluta söka svar
Citera
2021-08-29, 15:59
Medlem
Citat:
Gör dig inte löjlig! Jag vill att sanningen om varför LW mördades ska vara tydlig. Så att andra kan se det som ett varnande exempel. Du sprider lögnen att hon mördades p.g.a. att hon var på väg att lämna SD. Trots att hon hade sex med honom och stalkade honom med duschbilder. Allt för att framställa henne som ett oskyldigt offer utan möjlighet att påverka något för att inte bli mördad.

Ett typiskt exempel på hur du misstolkar och vrider på sanningen.

Du frågade varför jag inte protesterat när ni kallar mig sur och bitter. Jag svarade att jag inte protesterar mot det eftersom jag inte bryr mig om vad ni tycker om mig.

Du tycks leva i en föråldrad värld. BÅDE SD/LW skickade duschbilder till varandra, båda hade uttryckt att de önskade avsluta förhållandet. LW hade gått i ett års terapi för att hantera det. SD tror jag fortfarande helst ville ha båda två.

Trots det, är det endast LW du fördömer. SD har bedragit sin hustru i 6 år men springer som en pilsk hankatt till LW så ofta han kommer åt. Ända fram till USA-resan. SD/LW har bra sex tillsammans och på slutet var dom endast sk KK.
Citera
2021-08-29, 16:06
Avslutad
Citat:
Du behöver inte håna henne för det.
På vilket sätt hånar jag henne?
Det är pinsamt att försöka hyscha och dölja sanningen.
Det är alltid bäst att vara ärlig, att tala sanning.
Du har inte hjälpt henne i tråden, med ditt anala synsätt, psykisk ohälsa är vanligt. Det vore ännu bättre om människor vågade prata och berätta om sin hälsa.
Nu är det så att DU har gått bananas när det framkom vilken medicin HD var ordinerad och DU hävdade att det minsann endast var för hennes sömnbesvär.
Vilket ifrågasattes och frågorna blev ännu fler.
Skulle det framkomma att HD tex är bipolär, skulle det kunna förklara mycket av hennes märkliga beteenden. Folk skulle kanske få en annan förståelse.
Det är inte jättevanligt att människor får psykoser, blir handlingsförlamade skal mm
Citera
2021-08-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Åklagaren har aldrig sagt att mordet skedde 23.00! Hoppas att det bara är ett skrivfel du gör här.
Tack för det.
Det ska stå 23:30
Citera
2021-08-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det krav som finns för att godkänna ett DNA spår är att det finns en indikation på blodförekomst vilket också framgår av NFCs utredningar, exempelvis ab 160 sidan 30 som avser den aktuella skon. Kraven på synliga spår i form av fläckar eller indikation är bland annat för att försvaret ska kunna förstå bevisningen och kunna lämna alternativa förklaringar.

Det finns alltså flera indikationer på blod, medan din invändning snarast är att en gärningsman inte skulle kunna ha fått bort spåren av blod fullständigt? Eller att det finns ett krav på åklagaren att ett foto måste visa att det finns spår över hela skon?

Den typen av bilder redovisas normalt för vissa brottsplatser för att visa omfattningen av blodspåren. För att redovisa var blodspåren fanns på en sko räcker det med ett inringat område på en bild av skon.
Skorna var torr nog för att användas på morgonen. Inga indikationer på att de var avspolad. Teknisk undersökning visar att de var inte maskintvättad heller.
Inga blodspår på utsidan alls!
Citera
2021-08-29, 16:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, målsägarbiträdet EAZ är vass. det är hennes kommentar du refererar till; det är när han är på väg att förlora x, det är då han blir farlig.

Du utgår från ett scenario; att HDs hela spel, från avsöjandet till mordet; allt är en djävulshonas plan för att få Lena mördad och ut ur ekvationen, då på som jag ser det väldigt vaga grunder.
För det använder du lösrykta meningar som EAZ:s och några andra som du tar upp upprepade gånger t ex "bollen ligger hos dig. Sammanhanget dom är tagna ur har du helt struntat i.
Delar upp din massiva text och tar det om cacher separat senare.

▪️Bortom ditt dramatiska ordval om nån djävulshona så ser jag att HD är dubbelbottnad och ljuger hur lätt som helst.
Hennes beteende är också paradoxalt. Hon säger en sak men uppvisar en annan sida IRL.

▪️Jag anser även att sen hon började jobba full tid på sin ord.tjänst våren 2017 och börjar med sina krav, förbud och direktiv så är hon en helt annan person än när SD kunde manipulera henne som psyskiskt nere under isen.
Hon vet om otroheten sen länge men behöver bevis och tidigare har hon inte varit tillräckligt stark.
Hon är IMO allt annat än nån hjärntvättat offer som SD planterar tankar i som du däremot vill ha det till.

▪️Faktum är att vad hon än förbjuder så misslyckas hon att få SD trogen.
Eftersom hon hatar LW och vill se henne död så ser jag henne som ytterst suspekt, grad av inblandning är omöjligt att veta, men jag tror det är mer än skyddande av brottsling.
Just för att HD uppvisar att hon är känslokall, utan skrupler i vissa lägen och manipulativ.
Samt i grunden psykiskt sjuk.

▪️För det andra är det inte nåt lösryckt från målsägandebiträdet.
Hon har helt rätt att SD blir farlig när HD begär skilsmässa.
För att allt ställs nu på sin spets och SD måste göra ett val.
Han står som en åsna mellan två hötappar.
Drömkvinnan med brist på tillit som hatar LW, och LW som i sin tur ställer krav då det inte finns nån anledning att dölja deras relation efter skilsmässan.
LW har som sagt nått en sorts styrka som är farlig i den situation hon befinner sig, en mischmasch mellan (falsk) känsla av makt och önskan om upprättelse.
Att skratta åt att SD går på det HD ljuger om är inte heller läge.

För att vinna mark så allierar han sig med HD.
Citat:
Och du är säker på att HD vet om otroheten ända fram tills Lena är död.
Där håller jag inte med dig.
FEL.
Jag skriver att HD vet att SD brutit mot livslångt kontaktförbud vid skilsmässan.
HD har lögnaktigt bedyrat för SD att de bara är vänner, säger inte att hon varit otrogen och fortsätter pippa med Sillen.
LW tror inte att skilsmässan beror på henne, snarare att hon gått vidare och hon skrattar åt SDs naiva approach ang JS.

När LW tror att HD gått vidare så underskattar hon hela situationen. Hon fattar inte att HD är fortsatt besatt av henne, att hennes hat är abnormt.
HD är bekymrad initialt över att SD tystnat och inte vill med till USA.
Jag misstänker hon sätter på stora charmen och kärleksbombar innan mordet för att få hon behöver vinna hans gunst.

Det förefaller inte som om SD begriper detta alls, för att HD i huvudsak kör brist-på-tillit och att han snokat i hennes konton.

Vilket är absurt eftersom hon gjort exakt likadant, dvs snokat i SDs konton vid otrohet.
Hon förfasas även om att han stänger ner Google så att hon inte kan se vart han rör sig.
För huur ska hon då kunna återfå tilliten säger hon.
Fortsättningsvis döljer hon att hon poppar med JS och ljuger SD rätt i trynet.
Ergo:
Hon har krav på SD som hon själv inte anser han ska ha.
Hon är otrogen och falsk som SD.
Det är dubbelmoral så det visslar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in