i tingsrätten får HD frågor om att SD såg det som en lösning att döda hela familjen, eller att HD skulle gjort slut på sig vid motorvägen. Han gillade motorvägen. För att inte tala om att SD pratade med både JG och LW om att få det att se ut som plötslig spädbarnsdöd. Helyllepappan som vill bespara HD sitt lidande.
Jag svarade på ett inlägg där man kunde tro att SD/HD pratat om att "mörda". Just det uttrycket har jag inte sett i skrift.
Att sen HD önskade att LW var död är en annan sak.. och att SD hotat LW, det är jag medveten om.
Apropå ev besök i HD:s bostad 14/5 2018:
Redan i september 2019 fotograferas golvbrunn där.
Jag tänkte också passa på och förtydliga något jag skrev i ett tidigare inlägg som handlade om skilsmässan mellan SD och HD:
Det var en uppgift att skilsmässan gick igenom under januari (?) 2019. Jag skrev då i en replik att HD säger att det var under hösten 2018. Nu lyssnade jag ordentligt, och hon säger att fullföljandet ”skickades in” under hösten 2018.
Inte vet jag hur lång handläggningstid det är, men då kanske det stämmer att de rent tekniskt var gifta fram till början av 2019.
Betänketiden på 6 månader räknas väl från att ansökan om skilsmässan inkommit och registrerats hos myndigheten. Dom verkar dragit på själva (eller HD) verkställandet själva ....
■ OffTopic: (trotts) i inlägget 146.586 (12:42) har korrigerats till det korrekta (trots).
■ Från och med nu @Tufsankatt, så är det slut tramsat gällande felstavade ord, det finns det gott om i andra inlägg som inte postats av mig i L*na Wesstr*m.
■ OnTopic: Försök nu att vara vänlig, det vill säga, utan bålgetingsattacker och persiflage och svara på mina tidigare i dag ställda frågor till dig om Yodinnan [ HD ] och hennes involverande i mordet på L*na Wesstr*m genom att ha varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.
■ Svara gärna även på den frågan som jag tidigare ställde om St*fan Davidss*n:s kamrat JG.
■ Svara också, mer än gärna beträffande den storstädningen som ägde rum i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil under Fredagen den 25 Maj 2018.
Mvh/JM.
Kan du inte bara sluta klippa sönder mina inlägg och svara på mina frågor som jag ställt ang dina tidigare inlägg i tråden (bara några dagar sedan).
Du säger du är vän med LW... hur mycket vän var du i mitten på 2020 när du skriver dina inlägg...
Betänketiden på 6 månader räknas väl från att ansökan om skilsmässan inkommit och registrerats hos myndigheten. Dom verkar dragit på själva (eller HD) verkställandet själva ....
Jag har redan beskrivit att Luminol kan detektera blodspår i tvättade textil. Det gäller både handtvättad och maskintvättad.
Undersökningen med Luminol kunde inte visa några blodspår varken på tröjan eller byxorna förutom ett spår på ena skon.
Vem som helst kan fatta att om SD var GM då skulle han fått på sig en hel del stänk som inte går att tvätta bort.
Luminol detektera med utspädningsfaktor 1/1000000.
Om man sprejar med Luminol hos honom då skulle källaren lysa som en cirkus.
Ni behöver gå igenom tekniska undersökningar för olika mordfall för att förstå vad jag menar.
Vad gäller inloggningen då måste det ha skett via mobilen när den var kopplad bara till Wifi utan simkort.
SD har alibi oxå. Han fick ett mejl 23:32 och öppnar datorn för det.
Dataöverföring protokollet visar en tydlig synkronisering kl 23:34 vilket kan bara hända om någon sätter igång datorn.
Åkl påstår att mordet skedde 23:00.
Det är ett välkänt fenomen att datorn börjar synkronisera när man öppnar den eller vid stängning.
Vem öppnar hans dator då 23:34.
Den är oxå en lucka bland 100 tals andra luckor i bevisningen.
Man kanske kan fråga grannen med krukväxter.
Hon råkar ha pejl på läget!
Det krav som finns för att godkänna ett DNA spår är att det finns en indikation på blodförekomst vilket också framgår av NFCs utredningar, exempelvis ab 160 sidan 30 som avser den aktuella skon. Kraven på synliga spår i form av fläckar eller indikation är bland annat för att försvaret ska kunna förstå bevisningen och kunna lämna alternativa förklaringar.
Det finns alltså flera indikationer på blod, medan din invändning snarast är att en gärningsman inte skulle kunna ha fått bort spåren av blod fullständigt? Eller att det finns ett krav på åklagaren att ett foto måste visa att det finns spår över hela skon?
Den typen av bilder redovisas normalt för vissa brottsplatser för att visa omfattningen av blodspåren. För att redovisa var blodspåren fanns på en sko räcker det med ett inringat område på en bild av skon.
Kan du inte bara sluta klippa sönder mina inlägg och svara på mina frågor som jag ställt ang dina tidigare inlägg i tråden (bara några dagar sedan).
■ Du säger du är vän med LW... hur mycket vän var du i mitten på 2020 när du skriver dina inlägg...
"som man bäddar får man ligga"
män som sitter i soffan och väntar på sin tur
■ Ja, @Tufsankatt, det stämmer, jag kände L*na Wesstr*m, och i mitt personliga tycke var, att L*na Wesstr*m var en riktigt härlig och underbar människa, full av energi och väldigt glad samt mycket trevlig att umgås med, okey, hennes pannkakor tyckte jag inte så värst mycket om, men hon kunde laga till många andra goda rätter också utöver sina special-pannkakor.
■ Jag kände L*na Wesstr*m, vilket jag vill att du förstår, som en vän och ingenting mer därutöver, vi var faktiskt riktigt goda vänner jag och L*na Wesstr*m och vi har bland annat spelat gitarrer tillsammans, och som jag tidigare framfört i några av mina inlägg, att L*na Wesstr*m var enligt mitt musikaliska sinne, en mycket god ackompanjatör på sitt stränginstrument, hon kunde verkligen hantera sitt gitarrspel på ett professionellt sätt.
■ Under den tiden som jag kände L*na Wesstr*m, så var vi alltid de godaste vänner, de förekom aldrig något bråk och otrevligheter mot varandra, vi hade alltid trevligt när vi träffades och umgicks med varandra.
■ Aldrig någonsin försökte jag göra ett sexuellt närmande mot L*na Wesstr*m, jag har inte ens givit henne en puss på kinden.
■ Jag sörjer fortfarande L*na Wesstr*m, hon var en fantastisk och underbar vän till mig.
■ Vid de stunder då jag blir påmind om när jag och L*na Wesstr*m spelade gitarrer tillsammans och jag kommer ihåg hennes underbara mjuka sångröst, ja, då kan jag inte hålla mina tårar tillbaka.
■ Du kan verkligen sanna mina ord, L*na Wesstr*m var en mycket speciell människa och jag saknar hennes vänskap väldigt mycket.
Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-29 kl. 14:59.
Nu är du där igen. Berätta. Vilka lögner ?
"Då behöver jag inte lägre säga emot er". Somm ett barn i trotsåldern?
Du försvarar dina ständiga rpå den brutalt mördade Lena med att du gör det för att du inte bryr dig om vad "vi" tycker. Jaha, därför?
Vi befinner oss väl inte i ett gängkrig! Eller är det så du ser på saken?
Gör dig inte löjlig! Jag vill att sanningen om varför LW mördades ska vara tydlig. Så att andra kan se det som ett varnande exempel. Du sprider lögnen att hon mördades p.g.a. att hon var på väg att lämna SD. Trots att hon hade sex med honom och stalkade honom med duschbilder. Allt för att framställa henne som ett oskyldigt offer utan möjlighet att påverka något för att inte bli mördad.
Citat:
Du försvarar dina ständiga rpå den brutalt mördade Lena med att du gör det för att du inte bryr dig om vad "vi" tycker.
Ett typiskt exempel på hur du misstolkar och vrider på sanningen.
Du frågade varför jag inte protesterat när ni kallar mig sur och bitter. Jag svarade att jag inte protesterar mot det eftersom jag inte bryr mig om vad ni tycker om mig.
Apropå ev besök i HD:s bostad 14/5 2018:
Redan i september 2019 fotograferas golvbrunn där.
Jag tänkte också passa på och förtydliga något jag skrev i ett tidigare inlägg som handlade om skilsmässan mellan SD och HD:
Det var en uppgift att skilsmässan gick igenom under januari (?) 2019. Jag skrev då i en replik att HD säger att det var under hösten 2018. Nu lyssnade jag ordentligt, och hon säger att fullföljandet ”skickades in” under hösten 2018.
Inte vet jag hur lång handläggningstid det är, men då kanske det stämmer att de rent tekniskt var gifta fram till början av 2019.
2019-01-25 upplöstes äktenskapet genom äktenskapsskillnad
Men jag gör - för HD gör exakt samma mot honom och han säger nej.
Varav det är troligt att LW skulle sagt ifrån om hon vet att nån sitter och loggar för obrutna sviter utan att ha rört en fena.
För att HD även förstör favoritpoäng på de som lagt ner jobb på burkar vilket han beskriver i förhör.
Därav är han relevant att ta upp.
Jag skriver:
"Om man ska vara riktigt ärlig så tror jag också att Lenas envisa avloggningar av HDs loggade cacher, även det kan ha gått till en gräns, som hon i vanliga fall kanske inte hade gått över om det hade handlat om helt vanliga vänner."
Du svarar:
"Eftersom tex L*åw reagerar likadant när HD tydligen jagar obrutna sviter - så finner jag det inte troligt att LW skulle ha struntat i om andra gjort likt HD.
Fighten är initierad av HD för att hon tydligen vill ha obrutna sviter på sitt nya konto och ligga på samma nivå som SD och JG."
Jag uppfattar L*åw som en vän till Lena i första hand, och det är inte alls konstigt att han tar parti för Lena här. Det gäller ju även en annan vän, som också tar parti för Lena. Lena har ju dessutom rätt som CO besluta detta.
Jag tänker också att Lenas motiv som hon nämner, att hon tappar favoritpoäng, ändå borde vara ganska mariginell? Här kan nog Lenas motiv vara av flera skäl, vilka flera förstås är både enligt reglerna och fullt begripliga, medan andra även handlar om den infekterade relationen till paret. Jag försöker se det ur ett neutralt perspektiv, vilket är svårt, men nödvändigt om man ska förstå det hela.
Du tolkar in att "andra" personer reagerar exakt som Lena, men då bortser du ju från att de känner varandra och att Lena har pratat med personerna.
A162/96
Förhör med L*åw 15 maj- 18:
"FL: Jag förstår det som att du reagerat på lite olika sådana här loggningar?
L*ennart berättar att det har han gjort, och dom loggarna har han sparat i en katalog på datorn.
L*ennart berättar att när Team Davidsson splittrades så har Hanna Davidsson skapat en egen
96
Förhör med W*iklund, L*ennart; 2018-06-15 10:45 diarienr: 5000-K574218-18
användare "SysterHax" och börjat logga massa cachar på det kontot. Jag bad henne bara logga
mina cachar där hon faktiskt varit på plats. Hon har tagit iallafall 40 av mina cachar. L*ennart berättar att i samband med att Team Davidssons splittrades så var "Softis" förbannad.
"Softis", alltså Lena har raderat massa loggar där Team Davidsson har varit och där Hanna inte
varit närvarande. "Softis" var förbannad över att Hanna hade förstört hennes procent av
cacharna, så att säga, med favoritpoäng genom att logga dom på nytt. Dom kom upp bland
annat 17 st loggar där Hanna inte varit, fast hon har loggat dom. "Stora Mellösa" har också
berättat på Ikea att det raderats loggar. Senast den I 0 juni har Hanna loggat cachar som
"Softis" raderat loggen från gruppen eftersom Hanna inte varit där.
Lennart tillfrågas hur det då blir om Lena inte tappar poäng då?
Lennart förklarar att det blir så att att om Hanna loggar dom nytt så tappar "Softis" poäng i
procent så att säga. Lennart förklarar att favoritpoäng är egentligen betyg lämnade av en
användare på en cach. Lennart, som kallas LÅ W, har flest poäng i Örebro län när det gäller
favoritpoäng då han lägger ned mycket tid på sina cachar, han har cirka 50 st egna som han
gj01t.
Det Lennart menar som sticker ut är att Hanna "Systerhax" loggar på nytt i sitt egen namn dom
gamla cacharna som Team Davidsson tagit, där Lena raderat bort loggar där Hanna faktiskt
inte varit på plats. Lena skulle vända sig i graven om hon fick veta vad Hanna gjort. Lena och
Hanna har aldrig varit såta vänner menar Lennart. Det var bland annat en stor diskussion av en
"spökcache" som Lennart lagt ut vid statyn Karl den 14 Johan i Örebro mellan Hanna och
Lena.
Lennart funderar över om det är värt det som Hanna gör, att logga gamla cachar som Team
Davidsson har tagit, på hennes nya konto "Systerhax" loggar som Lena tagit bort eftersom
Hanna inte varit på plats."
Jag betvivlar att han ville se en högst riskabel catfight mellan LW och HD med risk att fortsatt otrohet avslöjas.
Han står som en åsna mellan två hötappar men den som står högst i rang är HD efter skilsmässan.
Det är hon som satt marken i gungning och gör kontrollfreaket extra nervös.
När han är på väg att förlora HD blir han farlig.
Ja, målsägarbiträdet EAZ är vass. det är hennes kommentar du refererar till; det är när han är på väg att förlora x, det är då han blir farlig.
Du utgår från ett scenario; att HDs hela spel, från avsöjandet till mordet; allt är en djävulshonas plan för att få Lena mördad och ut ur ekvationen, då på som jag ser det väldigt vaga grunder.
För det använder du lösrykta meningar som EAZ:s och några andra som du tar upp upprepade gånger t ex "bollen ligger hos dig. Sammanhanget dom är tagna ur har du helt struntat i.
Jag tror inte SD planerar in en catfight mellan HD och Lena som en ondskefull plan, han bara eldar på i varje ände. Vi har ju sett hur han hotar Lena med HQ och uteslutning på ett högst hotfullt sätt och inte tror jag att HD inte får höra något från SD alls i andra änden.
Citat:
Vet inte vad du vill ha sagt.
Nu säger CO Lena att det inte är ok att logga vissa burkar.
Det som HD hade med i sin introtext där hon hoppas det är ok.
Däremot säger Lena att hon är välkommen att logga när hon tagit cacherna fysiskt.
Det finns ett luddigt regelverk men CO äger cacherna.
Kan ju knappast vara så svårt att varken göra fysiskt eller begripa, speciellt när HD får info om vilka FTF det gäller.
Vad jag menade är att vid en split kan det bli ojämt fördelat mellan ett par, där den ena kanske är den som löser mystar, medan den andra är på plats och loggar. Det kan aldrig bli riktigt rättvist på det viset som man kan tycka att det är inom golf, där man har ett tydligt regelsystem och handikapp-poäng för att jämka. Andra par kanske har andra lösningar.
Så det är upp till HD att jogga iväg och anstränga sig som du är inne på:
Citat:
"För HD borde iaf de caher som Lena har inte vara så svåra att ta? Inte så många (17), och alla i närområdet."
Precis. Men de facto väntar hon tills LW är brutalt ihjälslagen. Sen sitter hon en helkväll och loggar hels högen.
Ja, jag tror att alla är överens om att det ligger något oetiskt i de återloggade cacherna.
Svårbegripligt hur HD kunde göra det.
Citat:
Det är HD som tappar nivå på sitt nya konto och det är HDs konto som det gäller.
Det betyder inte att SD skanar intresse i det. Tvärtom, jag ser att SD använder allt han kan som tillhygge i kanpen. Barn går bra t ex. Både mot HD och mot Lena.
Jag är som sagt inte alls lika övertygad som du är om att det är HD som startar cachekriget.
Citat:
Nej då vore det väl lika illa ställt som det verkar i huvudet på HD.
Jag skrev: "Hennes intro om att vilja ha dagbok över det hon inte ens är delaktig i, är i sig ett helt korkat resonemang."
Hur skulle SD kunna skriva ett intro på hennes konto?
Det är väl självklart HDs ordval.
För övrigt berör det dagbok över saker hon inte gjort.
Om hon inte deltagit fysiskt så är det väl helt korkat att se de cacherna som dagbok?
Det vore som att be nån skriva vykort på resor man inte gjort...
Vet inte om man riktigt kan gör samma slutsats, eftersom du då utgårfrån att hon inte delatagit på några chaer alls i den jämförelsen. Hon har väl deltagit på några iaf?
Vad jag menar är att man måste försöka att vara något mer neutral och saklig när man drar slutsatser.
Och nej, det är inte så att jag har behov av att skönmåla HD.
Citat:
Ja, just...
Det blir väldigt konstig om CO inte tycker det är ok. Vilket det handlar om.
LW är tydlig, det är inte ok förrän HD tagit cacherna.
HD loggar om när hon död och inte kan protestera.
HD startar 6 april på sitt eget konto.
Rond 1 gick av stapeln mars 2017.
Det mönster du beskriver ligger bak i tiden, sen är det SD som inbillar sig ha kontroll.
Han fattar inte ens att HD avslöjat honom.
När hon drar i rond 2 har han inte en suck mot henne.
Jamen, har jag någnsin skrivit att det är ok?
Du upprepar detta om och om igen, så att det ppfattas som att jag tycker att det är rätt?
Och du är säker på att HD vet om otroheten ända fram tills Lena är död.
Där håller jag inte med dig.
Hon är misstänksam, vill tro på honom, men anar. Det är vad jag tror.
Jag ser SD som den som har döden som lösning på problem, som inte klarar av motgångar och som har ett enormt behov av att både ha kontroll och ett sjukt behov av att ha övertag på människor.
Det är han som ser till att personer i hans omgivning använder Telegram och det är han som går in i andras enheter för att kunna ha koll på dom.
Han är en mycket skev person som står i rätten och berättar hur han skulle ha utfört mordet (inte att han är oskyldig) och det är han som skickar "jag hatar Åsa"- filmen.
Något mer skevt och farligt beteende får man leta efter, det tror jag. Inte många människor som platsar i den divisionen.
2019-01-25 upplöstes äktenskapet genom äktenskapsskillnad
Där ser man.
Då är ändå frågan hur lång tid det kan tänkas ta från det att ”fullföljandet” skickas in tills allt är klappat och klart.
Går det på en vecka så lutar det åt att HD skarvar rejält i TR.
Tar det 4-6 månader så tyder det på att hon talar sanning.
Iaf på den punkten, och där och då…
Jag har redan beskrivit att Luminol kan detektera blodspår i tvättade textil. Det gäller både handtvättad och maskintvättad.
Undersökningen med Luminol kunde inte visa några blodspår varken på tröjan eller byxorna förutom ett spår på ena skon.
Vem som helst kan fatta att om SD var GM då skulle han fått på sig en hel del stänk som inte går att tvätta bort.
Ni behöver gå igenom tekniska undersökningar för olika mordfall för att förstå vad jag menar.
Vad gäller inloggningen då måste det ha skett via mobilen när den var kopplad bara till Wifi utan simkort.
Dataöverföring protokollet visar en tydlig synkronisering kl 23:34 vilket kan bara hända om någon sätter igång datorn. Åkl påstår att mordet skedde 23:00.
Det är ett välkänt fenomen att datorn börjar synkronisera när man öppnar den eller vid stängning.
Åklagaren har aldrig sagt att mordet skedde 23.00! Hoppas att det bara är ett skrivfel du gör här.
Dataöverföring protokollet visar en tydlig synkronisering kl 23:34 vilket kan bara hända om någon sätter igång datorn.
Åkl påstår att mordet skedde 23:00.
Jag konstaterar att du inte har hängt med alls i händelserna runt mordet. Rekommenderar dig att läsa allt intressant som Avel skrivit om datorhändelserna och att du läser hela domen så får du de svar du letar.