Citat:
Tja, en hög lön borgar inte för god och solid ekonomi utan allt som kommer in kan likaväl spenderas. Jag vet just ingenting om vilka inkomster Ebbas fd make hade under deras långa relation, men det kan ju ha varit så att Ebba stod för lejonparten av inkomsterna och hans bidrag var tämligen blygsamt. I så fall hade tycker jag att det är begripligt om hon inte har just något undanstoppat. Det har varit billigt att låna under lång tid och kraven på amortering har sett ut som de gjort. Lägg därtill att Ebba vill vara en glamorös kvinna och sådant kostar pengar.Om Ebba Busch inte har pengarna måste jag le. Har hon sålt smöret och tappat pengarna?
Hon har haft hög lön under lång tid. Vet någon vad den fastighet som bodelades vid skilsmässan såldes för, och hur mycket den var intecknad för?
Jag tycker inte heller det är konstigt att man tar ett bolån med de låga räntor vi har nu, och har kvar de pengar man investerat. I normalfallet.
Men när man inger en talan i domstol, med ett avtal som grund för talan om bättre rätt, är det ytterst märkligt att man själv inte följer avtalsvillkoren och fullgör sina prestationer enligt avtal. I den slags avtal där köpeskillingen är central, och ger en säljare rätt till hävning av avtalet.
Esbjörn förstod inte att avtalet var bindande. Ebba förstår inte att hon måste betala kontant innan hon får köpebrev.
Vilket skitavtal!!!
Hon har haft hög lön under lång tid. Vet någon vad den fastighet som bodelades vid skilsmässan såldes för, och hur mycket den var intecknad för?
Jag tycker inte heller det är konstigt att man tar ett bolån med de låga räntor vi har nu, och har kvar de pengar man investerat. I normalfallet.
Men när man inger en talan i domstol, med ett avtal som grund för talan om bättre rätt, är det ytterst märkligt att man själv inte följer avtalsvillkoren och fullgör sina prestationer enligt avtal. I den slags avtal där köpeskillingen är central, och ger en säljare rätt till hävning av avtalet.
Esbjörn förstod inte att avtalet var bindande. Ebba förstår inte att hon måste betala kontant innan hon får köpebrev.
Vilket skitavtal!!!
Jag tror tyvärr att Ebba är tvungen att låna till köpeskillingen, precis som det verkar i processhandlingarna. Att hon inte fått in det i köpekontraktet är symptomatiskt för hur hon slarvat sig igenom hela affären. Av allt att döma är förklaringen till att Notars värdering är daterad i oktober att Ebba innan kontraktsskrivningen nöjde sig med den gratisvärdering som mäklare erbjuder. Theo tog kanske inte ens betalt för att fylla i belopp, namn etc i köpekontraktet.
"Att Esbjörn ville spara pengar på mäklare är den giriges projicering"
För Ebba handlar allt om ytan. Hon droppar mäklare, värdering etc på Facebook och tror att alla ska ta hennes ord för gott. När sedan Esbjörn inte gav sig och hon vände sig till tinget blir bluffen avslöjad och hon faller i gropen hon grävt åt Esbjörn. Återstår naturligtvis att se hur domstolen kommer att döma, men oavsett utgången har Ebba förlorat.
Citat:
Men vad trodde Esbjörn att han skrev på? Han har ju hävdat att han inte förstod att han sålde sitt ärvda sommarnöje. Jag tror inte Esbjörn menade att sälja, men att han likt alla i Sverige har intresse i sin fastighet, diskutera den utifrån alla perspektiv, när Ebba Busch bryter hans vardagstristess med hans fastighet i fokus.
Bor man på en liten ort, är det intressanta samtal att få en äldre person att berätta om hur det var förr. Jag tror Esbjörn, som verkar vara social, och har vänner i området tyckte det var roligt när partiledaren för KD visade honom intresse, i linje med den politik hon företräder.
Jag tror inte Esbjörn ville sälja. Om han hade bestämt sig hade inte Ebba Busch kommit med en väninna. och tjatat till sig en underskrift. Hon hade kunna lämna avtalet till Esbjörn för att ge honom möjlighet att gå genom det punkt för punkt, för egna synpunkter om hur en överlåtelse och flytt ska gå till. I en situation där han har avtalet och kan skaffa rådgivning.
Att Esbjörn ville spara pengar på mäklare är den giriges projicering.
Bor man på en liten ort, är det intressanta samtal att få en äldre person att berätta om hur det var förr. Jag tror Esbjörn, som verkar vara social, och har vänner i området tyckte det var roligt när partiledaren för KD visade honom intresse, i linje med den politik hon företräder.
Jag tror inte Esbjörn ville sälja. Om han hade bestämt sig hade inte Ebba Busch kommit med en väninna. och tjatat till sig en underskrift. Hon hade kunna lämna avtalet till Esbjörn för att ge honom möjlighet att gå genom det punkt för punkt, för egna synpunkter om hur en överlåtelse och flytt ska gå till. I en situation där han har avtalet och kan skaffa rådgivning.
Att Esbjörn ville spara pengar på mäklare är den giriges projicering.
Det har framkommit uppgifter om att han trodde att det handlade om något slags förkontrakt i betydelsen att han lovade att tänka på saken, men om det stämmer vet jag inte. Detta är en punkt som jag förväntar mig kommer att tröskas under rättegången.