2021-08-29, 03:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Nu är det nog bäst att låta constant svamla för sig själv på sina olagliga substanser...
Om någon här har svamlat så är det du.

Annars: VAD FAN HAR JAG SAGT SOM ÄR FEL ELLER TOKIGT?!

Vill du att vi ska titta på dina förvirrade inlägg?
Citera
2021-08-29, 03:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om någon här har svamlat så är det du.

Annars: VAD FAN HAR JAG SAGT SOM ÄR FEL ELLER TOKIGT?!

Vill du att vi ska titta på dina förvirrade inlägg?
Upplys mig tack.
Citera
2021-08-29, 03:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Upplys mig tack.
Förstod du verkligen inte? Det var du som skulle berätta vad jag sagt som är tokigt.

Det var du som påstod något, inte jag.
Citera
2021-08-29, 03:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Förstod du verkligen inte? Det var du som skulle berätta vad jag sagt som är tokigt.

Det var du som påstod något, inte jag.
Nej. Jag skrev att han blev av med sin licens och du började böga dig.
Citera
2021-08-29, 03:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Nej. Jag skrev att han blev av med sin licens och du började böga dig.
Jag har inte påpekat något alls om att han blev av med sin licens. Inte med ett ord.
Citera
2021-08-29, 10:30
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Varför skjuts det då så lite älgstudsare bland gängkriminella?

Nä eller med hagelbössa! Skyddsväst eller inte spelar inte så stor roll då!
Citera
2021-08-29, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Nä eller med hagelbössa! Skyddsväst eller inte spelar inte så stor roll då!

Jag tror att, precis som i USA, några enstaka händelser spelar in. Breivik hade ett gevär - gevär är dåliga.

Det man egentligen borde göra, om vapenpolitiken hade verklighetsanknytning, vore att vara väldigt noga med pistoler i .22LR (utom riktiga sportskyttevapen som inte är tillräckligt gangster) och 9x19. Delvis är ju vapenlagstiftningen sådan, men jag kan uppleva att moderna civila karbiner upplevs som mer läskiga än de borde, relativt sett.

I USA är kniv ett mycket vanligare mordredskap än "AR-15 military style assault rifle with high capacity clip magazines". I Sverige än mer.
Citera
2021-08-29, 13:03
Medlem
Corona-Chans avatar
Ja alla dessa lagliga kpistar, automatkarbiner och handgranater måste verkligen förbjudas!
Achmet och Alihammed gick och hämtade en låda sprängämnen direkt från Bosses Natur och vildmark AB, hur fan kan det få gå till så i Sverige 2021?

Mycket tyder också på att det är svenska jägare törstiga på blod som är ute och skjuter om nätterna betalda av maffian.
Och vad ska bäverjägarna med skyddsväst till egentligen, de måste också förbjudas! Dra in alla jaktlicenser tills att vi rett ut allt i framtiden.
Senast redigerad av Corona-Chan 2021-08-29 kl. 13:05.
Citera
2021-08-29, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Ja alla dessa lagliga kpistar, automatkarbiner och handgranater måste verkligen förbjudas!
Achmet och Alihammed gick och hämtade en låda sprängämnen direkt från Bosses Natur och vildmark AB, hur fan kan det få gå till så i Sverige 2021?

Mycket tyder också på att det är svenska jägare törstiga på blod som är ute och skjuter om nätterna betalda av maffian.
Och vad ska bäverjägarna med skyddsväst till egentligen, de måste också förbjudas! Dra in alla jaktlicenser tills att vi rett ut allt i framtiden.

Nu är det faktiskt så att det är olagligt att vara kriminell och ha olagliga vapen i Sverige
Citera
2021-08-29, 15:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Näe, men systemet som gör att en ensam handlare kan leverera närmare 300 halvautomatiska pistoler till kriminella borde verkligen göras om.
Citera
2021-08-29, 15:13
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag tror att, precis som i USA, några enstaka händelser spelar in. Breivik hade ett gevär - gevär är dåliga.
Absolut inget i boken, för jag antar att det är den det handlar om, påstår att vapen i rätt händer är fel.

Boken tar upp en handlare som utan att registrerat levererat närmare tre hundra halvautomatiska pistoler till troligen kriminella. I boken diskuteras att man borde ha ett bättre system för registrering av vapen - Ingenting som skulle drabba seriösa.

Ingenstans påstås att gevär generellt är dåliga, endast att de inte ska hamna hos fel personer. Inte ett ord om restriktioner för jägare och prickskyttar.
Citera
2021-08-29, 15:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Detta skall jämföras med seriös forskning som visar att legala vapen i Sverige används i kriminella sammanhang i genomsnitt 1,2 ggr/år.
Vad menar du med den siffran?

Antar att du menar att legala vapen som kommer ut illegalt används 1.2 ggr, inte per år. Och inte att alla legala vapen används kriminellt 1.2 ggr/år. Det vore ju riktigt hemskt i så fall, och ett klart incitament till att förbjuda vapen helt.

Men förtydliga gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in