2021-08-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är inte mer än normalt beteende att tvättmaskinen går varm innan en utlandsresa.
Så är det hemma hos oss i alla fall.
Varför ska han tvätta blodiga kläder överhuvudtaget?!
Bor man i villa och har man tillgång till en kamin då ska en mördare föredra kaminen alla dagar.
Det blir inte så mycket rök och ingen ska märka det mitt i natten.

Dina 2 sista meningar: så har även jag resonerat. Kanske var SD helt enkelt för snål för att elda upp kläderna?
Citera
2021-08-29, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har verkligen SD/HD talat om att mörda som Du skriver?
Har du inte läst Fupen?
Det är vad SD pratat om som lösning på problem, HD likaså.
Det är kutym inom Davidssonska familjen
Citera
2021-08-29, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Vilken dålig stämning det har blivit här i tråden.
Ja, det kan bero på att nya personer som lyssnat på rättegångarna "har löst fallet"
Citera
2021-08-29, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dina 2 sista meningar: så har även jag resonerat. Kanske var SD helt enkelt för snål för att elda upp kläderna?
Om man utgår från att SD hade aspergers, så är det oerhört viktigt att kläder känns "rätt". Det är knepigt att hitta "rätt" material, färg, sömmar mm
Citera
2021-08-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du inte läst Fupen?
Det är vad SD pratat om som lösning på problem, HD likaså.
Det är kutym inom Davidssonska familjen

Jag har läst... men just ordet mörda har jag inte sett till.
Citera
2021-08-29, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
HD kunde inte utsättas för förhör utan medicinen. Men hon kunde heller inte fungera MED medicinen... Så bra att kunna ta till lipen och på så sätt behandlas med silkesvantar slippa att bli ifrågasatt.

Om hon hade svarat på de enklaste frågor så hade iaf min inställning till henne sett helt annorlunda ut.
Ja, verkligen. Men nu agerade hon som en yrkeskriminell, vilket Stefan inte klarade att göra, "hålla sig till planen"
Citera
2021-08-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Du tror väl på Gud? Jag är också troende, men har aldrig försökt att döma någon, ingen vet ju vad nån annan bär med sig i sin ryggsäck? Jesus sa ju att den som är utan skuld kan kasta första stenen, eller hur?

En av mina bästa vänner sa en gång till mig att jag är den enda människa hon känner som inte har förutfattade meningar om någon. Det tar jag som en komplimang.

Den enda som kan döma är Gud!

PS
Blev fel här, menar ju att jag försöker att INTE ha förutfattade meningar. Det har väl alla människor på ett omedvetet plan naturligtvis
Citera
2021-08-29, 13:38
Avslutad
Citat:
Jag har läst... men just ordet mörda har jag inte sett till.
i tingsrätten får HD frågor om att SD såg det som en lösning att döda hela familjen, eller att HD skulle gjort slut på sig vid motorvägen. Han gillade motorvägen. För att inte tala om att SD pratade med både JG och LW om att få det att se ut som plötslig spädbarnsdöd. Helyllepappan som vill bespara HD sitt lidande.
Citera
2021-08-29, 13:38
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, det kan bero på att nya personer som lyssnat på rättegångarna "har löst fallet"

Oj då, Jag håller på att läsa ikapp tråden och märker att det finns en del ilska i tråden efter Steffeponkens död.
Citera
2021-08-29, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Oj då, Jag håller på att läsa ikapp tråden och märker att det finns en del ilska i tråden efter Steffeponkens död.
Minst sagt, beror väl på att det blev ännu märkligare med hans dödsfall, som inte på något sätt kommer att meddelas eller kommenteras av någon.
Citera
2021-08-29, 13:43
Medlem
Citat:

■ Ps Trots stavas med ett t Ds

■ OffTopic: (trotts) i inlägget 146.586 (12:42) har korrigerats till det korrekta (trots).

■ Från och med nu @Tufsankatt, så är det slut-tramsat gällande felstavade ord, det finns det gott om i andra inlägg som inte postats av mig i L*na Wesstr*m-tråden.

■ OnTopic: Försök nu att vara vänlig, det vill säga, utan bålgetingsattacker och persiflage och svara på mina tidigare i dag ställda frågor till dig om Yodinnan [ HD ] och hennes involverande i mordet på L*na Wesstr*m genom att ha varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Svara gärna även på den frågan som jag tidigare ställde om St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

■ Svara också, mer än gärna beträffande den storstädningen som ägde rum i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil under Fredagen den 25 Maj 2018.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-29 kl. 14:15.
Citera
2021-08-29, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det finns inga märkvärdigheter och luckor i bevisningen, men alla tekniska detaljer är kanske inte så lätta att förstå.

DNA prov på händer tas normalt på ringar och under naglar där det kan finnas en koncentration av gärningsmannens DNA. Man tar normalt aldrig ett prov på brottsoffrets själva hand där offrets DNA kan förväntas dominera över alla förekomster av gärningsmannens DNA.

Du gör samma typ av antagande när det gäller gärningsmannens skor där du förutsätter att om det finns DNA fynd på bara den ena skon, men inte på den andra så är bevisningen fel. Du antog också att eftersom skorna inte var nedblodade så kan de inte ha varit på brottsplatsen.

I själva verket är det gärningsmannen som avgör vilka föremål som varit på brottsplatsen som ska kastas och vilka som kan göras rent om de redan från början såg rena ut. Skor är också lättare att göra rena än tex bakluckan på en bil eller ett lägenhetsgolv. Om man snörar upp dem och borstar av dem mellan tvätt och sköljningar så är det snart bara plösen kvar som fortfarande kan innehålla tillräckligt med DNA.

Sedan är det inte ringen och skorna som ensamma utgör den fällande bevisningen utan också de tidigare mordhoten, händelserna närmast före mordet, den tekniska bevisningen med ringen, kjolen, skorna, tvättmaskinen, mobilen och inloggningen på morgonen samt händelserna efter mordet.
Jag har redan beskrivit att Luminol kan detektera blodspår i tvättade textil. Det gäller både handtvättad och maskintvättad.
Undersökningen med Luminol kunde inte visa några blodspår varken på tröjan eller byxorna förutom ett spår på ena skon.
Vem som helst kan fatta att om SD var GM då skulle han fått på sig en hel del stänk som inte går att tvätta bort.
Luminol detektera med utspädningsfaktor 1/1000000.
Om man sprejar med Luminol hos honom då skulle källaren lysa som en cirkus.
Ni behöver gå igenom tekniska undersökningar för olika mordfall för att förstå vad jag menar.
Vad gäller inloggningen då måste det ha skett via mobilen när den var kopplad bara till Wifi utan simkort.
SD har alibi oxå. Han fick ett mejl 23:32 och öppnar datorn för det.
Dataöverföring protokollet visar en tydlig synkronisering kl 23:34 vilket kan bara hända om någon sätter igång datorn.
Åkl påstår att mordet skedde 23:00.
Det är ett välkänt fenomen att datorn börjar synkronisera när man öppnar den eller vid stängning.
Vem öppnar hans dator då 23:34.
Den är oxå en lucka bland 100 tals andra luckor i bevisningen.
Man kanske kan fråga grannen med krukväxter.
Hon råkar ha pejl på läget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in