2021-08-29, 12:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Hur ser du på det faktumet att majoriteten av de som läggs in på sjukhus ej är fullvaccinerade?

Min bedömning är att det är ren propaganda. Hur många som redan haft covid har hamnat på sjukhus?

Vaccinet är bra men för att förstå vilka dessa ”ovaccinerade” är behöver vi lite djupare statistik än att bara dela upp folk i vaccinerade och ovaccinerade.

Det är lite som att säga att män är kriminella utan att undersöka vilka män som faktiskt är överrepresenterade.
Citera
2021-08-29, 12:17
Medlem
Masingas avatar
Har det kommit ngt officiellt uttalande om vad som var orsaken till coronautbrottet? Jag vet att det finns teorier om det men är ngt officiellt orsaken?
Citera
2021-08-29, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu vet jag inte var du bor, men kanske är det så att det är dialektala problem som gör att du inte förstår vad jag säger. Träffa och umgås är för mig synonymt. Att påstå att jag ljuger hela tiden är inte heller klädsamt då jag inte ljugit en enda gång mig veterligt, det står vem som helst fritt att vidimera det och nej, det är inte din uppgift. Du behöver inte svara på det här inlägget då det är ett retoriskt inlägg.
Tror mer det handlar om mindset. Jag träffar folk jag sitter brevid på både bussen, flyget och baren. Men tittar man ned i backen och intalar sig själv att ingen finns där så kan det såklart kännas annorlunda.

Nej precis, som sagt, du verkar tro på dina egna lögner. Här kommer ett exempel och om du läser det långsamt kanske du förstår varför du framstår som en lögnare: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Du behöver inte svara på detta inlägg då jag är trött på dina lögner.
Citera
2021-08-29, 12:50
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Har det kommit ngt officiellt uttalande om vad som var orsaken till coronautbrottet? Jag vet att det finns teorier om det men är ngt officiellt orsaken?

varför allt detta trollande?
Kan man surfa in på FB, så klarar man nog googla också
Citera
2021-08-29, 12:53
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Pro-vaxxers är mobbare, det har vi sett hela tiden. Folk med mindervärdeskomplex som nu fått mandat att mobba andra. De har väntat ända sen högstadiet på att få en ny chans.

Helt ärligt så tycker jag att jag mobbare finns i bägge poler... Mycket skit från båda hållen nu..

Finns inget som kommer ändra min åsikt dock.. Fuck genterapi., vidrig skit
Senast redigerad av KTM_ 2021-08-29 kl. 12:56.
Citera
2021-08-29, 12:57
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Problemet är inte dödligheten i sig utan att de besvärar hjältarna i vården i alltför hög utsträckning. Hade de bara lagt sig ner och dött snyggt och prydligt utan kräva plats på iva mm hade ingen brytt sig.

Dom klarar sig nog ska du se
Citera
2021-08-29, 12:57
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Ni som är besatta av covid och pro-vaccin, dags nu att lyfta blicken och se att att covid tar mycket färre liv i jämförelse med många andra sjukdomar och hälsoproblem, i artikeln ser man tydligt hur det ligger till:

Is it time to stop obsessing over Covid figures? Statistics reveal virus is NOT the biggest killer - with heart disease, dementia and cancer each claiming four times as many lives in an average week last month

Det är bara löjligt att fortsätta med skrämselpropagandan.

Fast tittar man på tårtdiagrammet i artikeln så visar den i genomsnitt 250 döda i/med Covid-19 i veckan i UK. Nu lIgger man, igenom snitt på över 700 per vecka, trots vaccineringsansträngningarna. Lunginflammation och säsongsinfluensa når upp till mindre än hälften av dödsfallet i/med Covid-19.
Källa: Worldometer

.Det här visar att Covid-19 är en betydligt farligare sjukdom än säsongsinfluensa. Hade det inte varit för vaccinationstäckningen så hade situationen, nu, varit katasttrofal, fast vi inte ens gått in i SARS-COV2:s försäsong!
Citera
2021-08-29, 12:58
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
varför allt detta trollande?
Kan man surfa in på FB, så klarar man nog googla också
Tycker att det är märkligt att det tagit sån tid att få ett uttalande om viruset ursprung. Föregångarna tog det bara ett par månader innan man gick ut med orsak/ursprung.
Citera
2021-08-29, 13:00
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Min bedömning är att det är ren propaganda. Hur många som redan haft covid har hamnat på sjukhus?

Vaccinet är bra men för att förstå vilka dessa ”ovaccinerade” är behöver vi lite djupare statistik än att bara dela upp folk i vaccinerade och ovaccinerade.

Det är lite som att säga att män är kriminella utan att undersöka vilka män som faktiskt är överrepresenterade.

Din bedömning av siffrorna är att det är propaganda? Haha!
Citera
2021-08-29, 13:14
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast tittar man på tårtdiagrammet i artikeln så visar den i genomsnitt 250 döda i/med Covid-19 i veckan i UK. Nu lIgger man, igenom snitt på över 700 per vecka, trots vaccineringsansträngningarna. Lunginflammation och säsongsinfluensa når upp till mindre än hälften av dödsfallet i/med Covid-19.
Källa: Worldometer

.Det här visar att Covid-19 är en betydligt farligare sjukdom än säsongsinfluensa. Hade det inte varit för vaccinationstäckningen så hade situationen, nu, varit katasttrofal, fast vi inte ens gått in i SARS-COV2:s försäsong!

Dr John presenterade data från UK igår som visade att ovaccinerade löpte 2.26 gånger större risk att hamna på sjukhus om de smittats med delta jämfört med alfa.
Citera
2021-08-29, 13:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Dr John presenterade data från UK igår som visade att ovaccinerade löpte 2.26 gånger större risk att hamna på sjukhus om de smittats med delta jämfört med alfa.

Har du gjort studierna på tjockisar med eller de som röker?

Inte fan TVINGAR vi tjockisar eller rökare något.
Citera
2021-08-29, 13:26
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Ni som är besatta av covid och pro-vaccin, dags nu att lyfta blicken och se att att covid tar mycket färre liv i jämförelse med många andra sjukdomar och hälsoproblem, i artikeln ser man tydligt hur det ligger till:

Is it time to stop obsessing over Covid figures? Statistics reveal virus is NOT the biggest killer - with heart disease, dementia and cancer each claiming four times as many lives in an average week last month

Det är bara löjligt att fortsätta med skrämselpropagandan.

Medellivslängden i Sverige är 82 år.
Medeldödligheten för covid är 84 år.

Alltså dör folk med covid över medellivslängden..............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in