2021-08-29, 06:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Man får väl hoppas klubben säljs och helt bygger om i ledningen,det tror jag hade varit bäst om sker snarast,och nån som har arsenal i hjärta och pengar konkurrera med oljepengar.

Har svårt se denna ledningen ge Conte resurserna till forma hans lag som ska konkurrera nästa år med toppen,för det behövs nog 6-7 nya startspelare för Conte ska va nöjd.
Beklagar alla stavfelen i inlägget ovan, det är de här helvetes iPhonena som ”rättar” varannat citat man skriver. Vilket jävla fittsystem, har flera ggr varit nära på att slänga skiten i golvet.

Hursomhelst, nej jag hoppas inte att Arsenal säljs till ngn störtkrik arab e.l. även om det hade hade varit till det bästa för klubben. Arsenal har en lång och succérik historia av att använda lite för att bygga stort, sen så är inte jag ngt fan av ägarna till klubbar som tex Chelsea, Man City eller Paris, och hur de har ändrat fotbollsvärlden.

Conte är ju arbetslös, och är tydligen sugen på att ta sig tillbaka till bänken så snabbt som möjligt. Vad Conte ev kommer att kräva för att ta över Arsenal, är ju givetvis omöjligt att svara på. men om Conte blir aktuell för jobbet, och om han isf kommer att kräva liknande summor som det Luis Enrique gjorde, så tror jag att han snabbt blir utesluten för jobbet som Arsenal boss.
Citera
2021-08-29, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Beklagar alla stavfelen i inlägget ovan, det är de här helvetes iPhonena som ”rättar” varannat citat man skriver. Vilket jävla fittsystem, har flera ggr varit nära på att slänga skiten i golvet.

Hursomhelst, nej jag hoppas inte att Arsenal säljs till ngn störtkrik arab e.l. även om det hade hade varit till det bästa för klubben. Arsenal har en lång och succérik historia av att använda lite för att bygga stort, sen så är inte jag ngt fan av ägarna till klubbar som tex Chelsea, Man City eller Paris, och hur de har ändrat fotbollsvärlden.

Conte är ju arbetslös, och är tydligen sugen på att ta sig tillbaka till bänken så snabbt som möjligt. Vad Conte ev kommer att kräva för att ta över Arsenal, är ju givetvis omöjligt att svara på. men om Conte blir aktuell för jobbet, och om han isf kommer att kräva liknande summor som det Luis Enrique gjorde, så tror jag att han snabbt blir utesluten för jobbet som Arsenal boss.

Yes jag vet er anrika historia för bygga stort av små medel,men tror ska ni fortsätta göra så,så tror jag ni kommer hamna otroligt långt efter toppen och som bäst harva i mitten av tabellen.
Det känns tyvärr för hänga med i absoluta toppen,så behöver man en bankomat för bygga sig till toppen för stanna.
Det har varit så typ 15-20 år senast .få klubbar klarar nån gång då och då överraska vinna ligan före en pengaklubb nu för tiden och tror bara de blir värre .
Man e glad så länge Newcastle inte säljs till saudierna som snackats om,men kommer ej bli förvånad,och som ett sämre mittenlag/ bättre bottenlag,kan börja köpa sig upp i tabellen är det inte många år innan de kommer va i toppen..
Citera
2021-08-29, 07:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Får lyfta på hatten för Chelseas genomförande av matchen igår. Man har en ganska reaktiv matchplan, låta Liverpool ha bollen och utnyttja de luckor som finns. Det funkar ganska bra, man släpper endast till smågrejer minus Hendersons fria skottläge på TAAs cross. Sen får man 1-0 lite turligt men uppenbart en tanke bakom hörnan och svag eller obefintlig markering av Liverpool på Havertz nick.

Straffen är som den är, stoppar du mål med handen blir det den sortens konsekvens. Tråkigt för de neutrala och en ypperlig chans för Liverpool att ta alla poängen, som man försitter. Rudiger leker med elden som fortsätter jiddra när han redan synat det gula, men Taylor skulle väl aldrig våga visa dubbla gula i det läget.

I andra halvlek blir det efter en ganska lovande start väldigt uddlöst av Liverpool. Chelsea står lågt och kämpar på, skapar något läge. Liverpool skapar lite halvchanser men är alldeles för dåliga offensivt. Fel beslut, för dålig kvalitet. Mane en av de största syndarna - som någon skrev i matchtråden, hur han kan fortsätta vara given match efter match är ofattbart. Jag älskar Mane men det är dags att bänka honom och låta Jota-Firmino - Salah få en chans. Elliott jättefin igår, hoppas han kan växa in i det och leverera på stabil nivå.

Gårdagen blev en liten reality check för mig - även om det fanns många positiva tecken med matchen - VvD och Matip bra, Hendo en urkraft, Fabinho bra, Elliott kan bli riktigt bra - så är nog mitt Liverpool, som jag hoppades ska chocka Chelsea, United och City med en 19/20-säsong - inte så bra. Eller så har motståndarna tagit kliv framåt. Liverpool kan absolut vinna i år, men tex Chelsea kommer bli väldigt svåra att komma före.

Såg att Lukaku fick en del kritik men jag tycker han gjorde det bästa med det han fick att jobba med. Svår match för honom.
Citera
2021-08-29, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det blir så mycket trevligare när vi kan snacka utan pajkastning,vi får försöka hålla de på denna nivå,båda.

Ja asso hörde på sky sport om Edu,att han mer mindre är den som tar alla beslut,mer mindre bara han..och som du säger nära till få sparken.om Arteta får sparken och Conte ska ta jobbet så kommer han mer mindre begära ett No limit card för investera i truppen,tror inte han kommer ta över om inte han garanteras få spelarna han vill ha.

Varför jag tror Ljungberg hade gjort de bra är just för många i truppen har han tränat i de yngre arsenal lagen om inte helt fel,tyckte han fick för lite tid,tror inte det hade blivit värre än nu iallafall.
Tror ej en sån respekterad tränare som conte vill ta över arsenal.

Han vill ha hand om ett storlag som utmanar om titlar.
Citera
2021-08-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nervkollaps007
Vad har hänt med Klopps glasögon?

Läste att han genomgått en operation.
Citera
2021-08-29, 09:47
Medlem
Citat:
Fick turligt nog inte sett Arsenal-City matchen, och tänker inte att göra det heller. Men som väntat så blev tufft mot oljearaberna. Saken är klar, nu finns det inga jävla ursäkter kvar för Mikel fucking Arteta, även om vi inte har spelat med ett fullvärdigt lag i ngn av de här 3 första matcherna. Hoppas att Edu ryker åt helvete utav NLD.

Dock så såg jag ett snabbt klipp för ”duellen” där Xhaka fick rött.. Det är bara så typiskt att våra spelare alltid får tveksamma domarbeslut emot sig.

Zhaka's röda kort är klockrent. Hur kan du kalla det tveksamt domslut???

Jag började titta på matchen. 2-0 underläge efter 13 min. En organisation av försvaret hade inte skadat!
Stängde av när Zhaka blev utvisad!
Citera
2021-08-29, 09:49
Bannlyst
Arsenal åker ur helt klart
Citera
2021-08-29, 09:50
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Tror ej en sån respekterad tränare som conte vill ta över arsenal.

Han vill ha hand om ett storlag som utmanar om titlar.

Finns ju en till sida av det, han är ju arbetslös. Ska han vänta på att nästa storlag som "utmanar om titlar" blir utan tränare eller ta över ett lag som Arsenal där han förmodligen kommer få en bra lön. Finns ju även lite prestige i att ta över ett bottenlag () och försöka ta dom upp till toppen igen.

Sen är det ju så ofattbart korkat att ha värvat för så mycket pengar Arsenal har gjort för att sedan några veckor in i säsongen byta tränare. Kan nästan garantera att andra tränare hade hellre gått för andra spelare än de som har värvats in.
Citera
2021-08-29, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Finns ju en till sida av det, han är ju arbetslös. Ska han vänta på att nästa storlag som "utmanar om titlar" blir utan tränare eller ta över ett lag som Arsenal där han förmodligen kommer få en bra lön. Finns ju även lite prestige i att ta över ett bottenlag () och försöka ta dom upp till toppen igen.

Sen är det ju så ofattbart korkat att ha värvat för så mycket pengar Arsenal har gjort för att sedan några veckor in i säsongen byta tränare. Kan nästan garantera att andra tränare hade hellre gått för andra spelare än de som har värvats in.
Det är sant men arsenal organisation är helt körd i botten ekonomiskt och sportsligt även om deras främste expert ljuger om motsatsen.

Ja de kör nog på med arteta t jul oavsett resultat
Citera
2021-08-29, 10:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Absolut. Även jag försöker att hålla en trevlig, och en civil ton. Men om ngn pissar på min sko, så tar jag och bajsar på de i ansiktet.

Edu är vad som kallas för director of football, bättre känt som sportchef på Sverige. Det är tydligen ett stort missnöje mot Edu från Kroenke, som menar att han inte har skött sitt jobb. Och de sista uppgifterna tillsäger att Edu är närmare att få sparken än vad Arteta är. Kan mkt väl bli så att Conte kommer kräva för mkt som i slutändan kommer resultera i att han får jobbet som Arsenal boss, om han ev får erbjudandet att ta över NÄR Arteta får sparken. Skälet till att varför inte Luis Enrique tog över efter Wenger, sägs vara pga av detta - trots att Enrique var styrelsens huvudkandidat till ersätta AW i 2018. Time well tell.

Ljungberg saknade uppenbarligen erfarenhet som behövs, det samma kan man säga om Arteta. Men Arteta har ändå visat sig att vara mer kreativ än vad Freddie var, största problemet med Arteta är att han roterar i laget och ändrar formation/taktik i princip varenda jävla match som vi spelar.. han skapar ingen stabilitet. Och att han alltid försöker att spela wannabe tiki-taka fotboll, trots att vi inte har kvaliteerna i truppen till att spela den typ av fotboll.

Ljungberg är en äkta Arsenal-ikon, och jag önskar inte att hans legendariska status förstörs av ett liknande projekt som Arteta eller som Solskjaer i Man Utd. Kanske en gång i framtiden om han har fått mer rutin och vunnit flera titlar i andra ligor.

Finns det någon som anser att Solskjaer förstört sin legendariska status med tränarjobbet?
Citera
2021-08-29, 10:12
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Arsenal åker ur helt klart

Sätter mitt vänstra öga på att dom inte gör det men känner mig ganska säker på mellan 11-14 plats.

Sen ser jag verkligen inte Conte ta tag i denna biff, säsongen har redan börjat och jag tror inte det är mycket spelare just nu hos Arsenal som är material för varken honom eller klubbens riktiga nivå.

Vet inte om en tredje fd spelare hade varit något att försöka med men... Jag tror faktiskt Vieira hade varit en ”liten” lösning. Svårt att föreställa sig honom ta arsenal tillbaka till att slåss där uppe samt CL men tror han faktiskt skulle kunna börjat ge klubben en ny identitet och sedan när man väl har börjat på nytt och skaffat sig en ryggrad ta in något utav större kaliber som fixar till det sista.

Men man måste verkligen sluta med vissa saker som ses som rent sagt ut korkade. Sluta gå efter äldre mätta spelare, få inte hybris och ge spelare löner som ingen annan klubb skulle ge. Titta efter kaptens / ledar material och låt spelarna få rösta om vem som ska bära bindeln.

Bara mina egna åsikter om Arsenal, vore kul och få höra andras om de inte dagdrömmer för hårt.

En sak till, Om inte Conte vem? Vet att det pratas om (bland fans) Potter. Men det känns så jäkla natt och dag att gå från en världstränare (Conte) till en som gjort det bra med en klubb som Brighton... Vad finns i mellan som har erfarenhet och kan vara spännande? Inget overkill och inget som varit längre ner på listan.

Får Arsenal Conte så får jag väl skriva grattis eller något men ja... Känns inte riktigt som det är något för Arsenal (just nu).

Hoppas tills vidare att ni får en trevlig söndag och kul att se (även om det inte varit länge) att pajkastningen har sjunkit lite. Keep it up!

// PoK
Citera
2021-08-29, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Finns det någon som anser att Solskjaer förstört sin legendariska status med tränarjobbet?
Ja de var verkligen helt taget ur fantasin.
Generalen har mkt fantasi drömmar som han tror är verklighet.

Som vanligt så har han ingen källa på sitt påstående att ole har förstört sin legendar status utan vi ska lita på en som hatar United mest i hela världen.

Generalen fortsätter med sin pajkastning som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in