Citat:
Ursprungligen postat av
hormods
Arsenal åker ur helt klart
Sätter mitt vänstra öga på att dom inte gör det men känner mig ganska säker på mellan 11-14 plats.
Sen ser jag verkligen inte Conte ta tag i denna biff, säsongen har redan börjat och jag tror inte det är mycket spelare just nu hos Arsenal som är material för varken honom eller klubbens riktiga nivå.
Vet inte om en tredje fd spelare hade varit något att försöka med men... Jag tror faktiskt Vieira hade varit en ”liten” lösning. Svårt att föreställa sig honom ta arsenal tillbaka till att slåss där uppe samt CL men tror han faktiskt skulle kunna börjat ge klubben en ny identitet och sedan när man väl har börjat på nytt och skaffat sig en ryggrad ta in något utav större kaliber som fixar till det sista.
Men man måste verkligen sluta med vissa saker som ses som rent sagt ut korkade. Sluta gå efter äldre mätta spelare, få inte hybris och ge spelare löner som ingen annan klubb skulle ge. Titta efter kaptens / ledar material och låt spelarna få rösta om vem som ska bära bindeln.
Bara mina egna åsikter om Arsenal, vore kul och få höra andras om de inte dagdrömmer för hårt.
En sak till, Om inte Conte vem? Vet att det pratas om (bland fans) Potter. Men det känns så jäkla natt och dag att gå från en världstränare (Conte) till en som gjort det bra med en klubb som Brighton... Vad finns i mellan som har erfarenhet och kan vara spännande? Inget overkill och inget som varit längre ner på listan.
Får Arsenal Conte så får jag väl skriva grattis eller något men ja... Känns inte riktigt som det är något för Arsenal (just nu).
Hoppas tills vidare att ni får en trevlig söndag och kul att se (även om det inte varit länge) att pajkastningen har sjunkit lite. Keep it up!
// PoK