2021-08-28, 23:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Newsflash. Vaccinerade kan sprida smitta mr faktaresistent. Men jag tror på att du har så pass muppig nivå att så fort du träffar en ny person så kontrollerar du om dom är vaccinerade, inte förvånad för fem öre. Är ju enkelt när man inte lever ett socialt liv utanför flashback, då träffar man inte så mycket nytt folk.

Det var faktiskt första gången du har rätt, jag träffar inte så mycket nytt folk! Första gången på hur många idiotinlägg från dig?

Ja vaccinerade kan sprida smitta ungefär 8 ggr lägre frekvens än dig. Jag vet vem jag vill umgås med, och det är inte dig! Det är du som är faktaresistent.
Citera
2021-08-28, 23:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Hmmm... Jag misstänker att kineserna använde mer än bara datorsimuleringar när dom trollade fram sitt virus.

Japp, typ för in mänskliga gener i försöksmöss och därefter infekterar dem med ett coronavirus ifrån fladdermöss. Så att viruset sedan får tillfälle att anpassa,sig till att lätt infektera människor. Och sedan sker ett misstag i labbet som bara har skyddsklass 2...
Ett av många "misstag" som CCP gjort och som kostat miljontals människoliv.
Citera
2021-08-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det var faktiskt första gången du har rätt, jag träffar inte så mycket nytt folk! Första gången på hur många idiotinlägg från dig?

Ja vaccinerade kan sprida smitta ungefär 8 ggr lägre frekvens än dig. Jag vet vem jag vill umgås med, och det är inte dig! Det är du som är faktaresistent.

Du kan ju inte rå för att dina lögner förblindar dig. Här ser man det ganska tydligt (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Ja men har det stått så i en studie är det klart det är så. Tur du vet och kan använda det till att hata på dina medmänniskor.

Idioten är absolut inte personen som bor på flashback. Det är den smarta..
Citera
2021-08-28, 23:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Säger det igen:
Söker man på om Covid är mer smittsamt än influensan,INTE någon muterad variant,så är den lika smittsam.
Dessutom sprids den på samma sätt som covid så hur kan det ena viruset inte spridas men den andra sprids som en löpeld?Hmm

Mjae om man läser på så kommer man nog inte till den slutsatsen. Men du får gärna bevisa att det är så! Upp med källor så ska vi kolla!
Citera
2021-08-28, 23:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du kan ju inte rå för att dina lögner förblindar dig. Här ser man det ganska tydligt (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Ja men har det stått så i en studie är det klart det är så. Tur du vet och kan använda det till att hata på dina medmänniskor.

Idioten är absolut inte personen som bor på flashback. Det är den smarta..

Ok, så du hänvisar till ett stycke där du har fel, ok! Bra jobbat!

Edit:
Jag hatar inte mina medmänniskor, jag försöker rädda dem, du verkar inte vara en av dem.
Citera
2021-08-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ok, så du hänvisar till ett stycke där du har fel, ok! Bra jobbat!
Jag hänvisar till ett stycke där dina lögner förblindar dig, så självklart tror du jag har fel

Med tanke på att du inte litar på att vaccinet ska fungera och därför måste begränsa dig från vem man träffar så blir man ju lite nyfiken. Hur ställer du dig till att te.x köra bil (med bälte) eller cykla (med hjälm) är risken för hög där också eller är det bara när det kommer till Corona du blir livrädd och begränsar dig?
Citera
2021-08-28, 23:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag hänvisar till ett stycke där dina lögner förblindar dig, så självklart tror du jag har fel

Med tanke på att du inte litar på att vaccinet ska fungera och därför måste begränsa dig från vem man träffar så blir man ju lite nyfiken. Hur ställer du dig till att te.x köra bil (med bälte) eller cykla (med hjälm) är risken för hög där också eller är det bara när det kommer till Corona du blir livrädd och begränsar dig?

Jag träffar bara vaccinerade, var det jobbig då det utesluter dig, tuff luck, det är inte mitt problem. Varför är du rädd för ,att jag inte vill träffa dig? Jag umgås inte med idioter, är det svar nog?

Edit:
Det finns ett djupare svar men det vill du inte veta.
Citera
2021-08-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Denna finländska tidningsartikel ifrån hösten 2020 besvarar inte din fråga, men Covid-19 och säsongsinfluensa jämförs.

"Därför är coronaviruset värre än en säsongsinfluensa | Inrikes | svenska.yle.fi" https://svenska.yle.fi/artikel/2020/11/26/darfor-ar-coronaviruset-varre-an-en-sasongsinfluensa

Annars så borde du vara tacksam för att SARS-COV2 inte är något svininfluensa virus, som främst drabbar barn och unga vuxna i sina bästa år.

Sedan lever vi nu, ju, med Delta-varianten av SARS-COV2. Mycket mera smittsam än det ursprungliga SARS-COV2 och som också innebär ökad risk för svår sjukdom.

Dags att vaccinera sig?
Fast den artikeln var väl lite off topic eller?
Den säger absolut ingenting om skillnaden i smittsamheten och spridning.
Jämförelse i dödlighet är riktigt svårt då man ofta inte skriver influensa som dödsorsak i intyget,däremot skriver man in covid 19 vid minsta misstanke även om den inte är laboratoriebekräftad,vilket är bra.
Måste vara jobbigt att vara vaxad när det knappt funkar längre,,speciellt mot Delta.
Min personliga tillit för myndigheterna föll vid vaccinet mot svininfluensan,,nära vänner och kollegor som fick sina barn att lida helt i onödan,,min kollega beskrev sitt barn på 1 år som rena mardrömmen ,,krampade så illa att fingrar armar ben började peta åt fel håll.Blev faktiskt riktigt illa berörd av det och hade faktiskt avrått honom från det precis som gjorde med mina barn.Min svärmor ville kasta mig framför bussen för att ett par år senare krypa till korset och be om ursäkt,,”du hade trots allt rätt”Men det var inte poängen,,att ha rätt menar jag!!!
Citera
2021-08-28, 23:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Haha sant!

Ja det har kostat en helvetes massa pengar. Trump har bra koll på sådant.
Citera
2021-08-29, 00:09
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Naturlig immunitet är det som kommer avsluta pandemin.

”It’s a textbook example of how natural immunity is really better than vaccination,” says Charlotte Thålin, a physician and immunology researcher at Danderyd Hospital and the Karolinska Institute who studies the immune responses to SARS-CoV-2 . ”

https://www.sciencemag.org/news/2021/08/having-sars-cov-2-once-confers-much-greater-immunity-vaccine-no-infection-parties

Infektion ger förvisso bättre immunitet än vaccination. Men studiens resultat innebär inte att man ska förlita sig på naturlig immunitet för att bekämpa viruset.

Citat från artikeln i Science:
Having SARS-CoV-2 once confers much greater immunity than a vaccine—but no infection parties, please
By Meredith Wadman Aug. 26, 2021 , 8:00 PM

The natural immune protection that develops after a SARS-CoV-2 infection offers considerably more of a shield against the Delta variant of the pandemic coronavirus than two doses of the Pfizer-BioNTech vaccine, according to a large Israeli study that some scientists wish came with a “Don’t try this at home” label.
...
And they caution that intentional infection among unvaccinated people would be extremely risky. “What we don’t want people to say is: ‘All right, I should go out and get infected, I should have an infection party.’” says Michel Nussenzweig, an immunologist at Rockefeller University who researches the immune response to SARS-CoV-2 and was not involved in the study. “Because somebody could die.”
...
Still, Thålin and other researchers stress that deliberate infection among unvaccinated people would put them at significant risk of severe disease and death, or the lingering, significant symptoms of what has been dubbed Long Covid. The study shows the benefits of natural immunity, but “doesn’t take into account what this virus does to the body to get to that point,” says Marion Pepper, an immunologist at the University of Washington, Seattle. COVID-19 has already killed more than 4 million people worldwide and there are concerns that Delta and other SARS-CoV-2 variants are deadlier than the original virus.
...
Det är alltså en dum idé att medvetet sträva efter att erhålla naturlig immunitet.

Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Wow 27 gånger vanligare bland vaccinerade. Ska bli kul att höra hur IMBILDEN och co reagerar på denna information med tanke på deras envisa försök att lura i folk att vaccinet ger bättre skydd.

Vaccinerna ger bättre skydd än att förbli ovaccinerad.

Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
De som har minsta förmåga att ta till sig statistik har dock vetat detta en längre tid. Förstår att det är svårt att erkänna när man boostar vaccin och är beroende av big pharma. Flockimmunitet av vaccin är ett stort skämt som hela världen gick på. Vad tror vi, hur mycket uppmärksamhet får denna nyhet på Aftonbladet?

Jämförelse av vaccin och naturlig immunitet:
”In one analysis, comparing more than 32,000 people in the health system, the risk of developing symptomatic COVID-19 was 27 times higher among the vaccinated, and the risk of hospitalization eight times higher.”

https://www.sciencemag.org/news/2021/08/having-sars-cov-2-once-confers-much-greater-immunity-vaccine-no-infection-parties
Citera
2021-08-29, 00:10
Medlem
Citat:
Jag träffar bara vaccinerade, var det jobbig då det utesluter dig, tuff luck, det är inte mitt problem. Varför är du rädd för ,att jag inte vill träffa dig? Jag umgås inte med idioter, är det svar nog?
Nej det är synd om dig bara som låtit rädslan tagit över helt. Inte kan du gå in på en bar, inte flyga, inte åka taxi eller kommunalt osv osv. Inte ens handla på ICA kan du göra. I ditt liv kan jag tänka mig att Nordkorea låter som frihet.

Citat:
tuff luck
hehehe
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-08-29 kl. 00:29.
Citera
2021-08-29, 00:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Man har ju funderat på det här...hur stor är gruppen egentligen ?

Mina högst amatörmässiga överslagsberäkningar resulterar alltid i att man måste lägga till minst 10% på summan fullvaccinerade med befolkningen som varit sjuka och skaffat guldstandarden naturliga antikroppar .

Enligt mig så är mellan 75%-85% av befolkningen redan skyddade , baserat på summan av alla fullvaccinerade just nu (65%) + minst 1,2 miljoner smittade, antagligen mycket mer än så

Kan vi komma upp till 80-90 % till slut så får man ju anse att jobbet är gjort och att det blev en framgång till slut

Räknar du procent på samma sätt om du blandar en busgrogg och späder ut den med 20% vin? Alltså lägger ihop procentsattsen för vin + sprit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in