2021-08-28, 22:37
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Kanske det. Men hur skall man övertyga miljoner och åter miljoner afrikaner att de måste vaccinera sig mot Covid-19 om de knappt märkt av någon pågående pandemi? Förutom svårigheterna med att genomföra vaccinationsprogram där.

Det hjälper inte att Sverige och våra grannländer har 70-80 procent vaccinerade . Alla i hela världen måste med om smittspridningen och pandemin skall upphöra om vi inte litar på naturlig immunitet.

Varför behöver de vaccineras? De flesta är säkert i bättre skick än vad majoriteten av medborgarna i våra västdemokratier är. Vi har nog en mer dekadent livsstil här, mer ohälsosam föda, mer alkohol och mindre aktivitet. Nä, det är nog bättre om smittan får cirkulera fritt så att så många som möjligt får naturlig immunitet.
Citera
2021-08-28, 22:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Bara så du är medveten om detta och inte svävar iväg alltför långt i ditt GOD-mode, Flashback ses som en "skum websida" av majoriteten av Sveriges befolkning.

Lite med rätta. Men jag syftade på allt ifrån konspirationsteori avdelningen på flashback till en massa,skumma videos på youtube och liknande.
Citera
2021-08-28, 22:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du lever som du lär och skriver bara i trådar där du tror på trådens topic förstås?

Annars tycker jag man kan avläsa lite avundsjuka i din röst, du som bor i corona delen av forumet sen 1,5 år tillbaka.. Skulle nog säga att det är dags att du går ut och får lite frisk luft, det unnar iaf jag dig. Gå ut sent och håll dig borta från folk så ska du nog se att det går bra.

Du behöver inte citera mig då du också är helt okunnig och faktaresistent. Jag är vaccinerad, går ut och träffar andra som är vaccinerade, antivaxxare håller jag mig på avstånd ifrån. De är inte intelligenta nog för min närvaro dessutom kan de sprida smitta. Varför skulle jag vara avundsjuk på en idiot som hellre hamnar på iva flämtandes och ber doktorn om vaccin än att ta vaccinet i förebyggande syfte? Facepalm på den du!

Jag skriver även i andra trådar, om det fångar mitt intresse.
Citera
2021-08-28, 22:44
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Lite med rätta. Men jag syftade på allt ifrån konspirationsteori avdelningen på flashback till en massa,skumma videos på youtube och liknande.

Det är väl uppenbart, det behöver du inte förklara för mig. Jag bara förtydligar för andra mindre rutinerade läsare vad det handlar om.

Tur ändå att vi kan diskutera viruset här på Flashback utan att riskera censur. Sverige är kanske inte helt perfekt, men det finns mycket som är bra med detta land ändå.
Citera
2021-08-28, 22:52
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoom
Ja, absolut professorn.

Konsekvenserna av påhittet är absolut synliga, men påhittet lyser med sin frånvaro. Folk lever som vanligt, p.g.a. självförtroendet från ”jag är ju vaccinerad”, men viruset i sig lyser med sin frånvaro, ingen är rädd för viruset finns ju inte om man inte är vaccinerad, likt det inte finns om man inte tror på det. Ren psykologi.

Jag läser faktiskt ingenting om viruset.
Jag litar till min känsla.

Och känslan är att herr Schubert inte är ett troll, bara vettskrämd hjärntvättad gammal gubbe.

Intuition kan slå fel, även för kvinnor, som ändå har en bra bättre Intuition än män. Så har nästan 20 000 kvinnor, (18-85 år), skrivit till mig på en dejting sajt och tycker att jag är fruktansvärt vacker, attraktiv och sexig. Fast jag, vet ju, att jag bara är en gammal gubbe!

Men rädd, icke sa Nicke! Det kan man inte vara om man vill se verkligheten. Men det sistnämnda vill inte vissa livrädda snorungar på flashback se, så de förnekar därför existensen av SARS-COV2. De känner sig lite lugnare då .... Själv var jag inte ett dugg rädd när jag låg sjuk i Covid-19 våren 2020. Det var inte ens idé att ringa 1177. Att bli testad, då, var omöjligt, med mindre än att man blev hämtad med ambulans och inlagd på sjukhus. Och varför skulle jag besvära 1177 när jag inte hade några andningssvårigheter?
Senast redigerad av Ola Schubert 2021-08-28 kl. 23:00.
Citera
2021-08-28, 22:55
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Med så få vaccierade lär det bli en häxkittel. Putin kanske kalkylerar med en lättare pensionsbörda sen.

Jo, de försökte ju med vaccinpass i Moskva om jag inte missminner mig och befolkningen sket helt enkelt i att "delta" så företag konkade och de vart tvungna att blåsa av bluffen.

Hade vi haft fler med lite ballar och mindre fetton/ohälsosamma som har kasst immunsystem i världen hade ingen tagit vacciner, nu har vi ju tyvärr för många mesiga, feta ursäkter till "män" som är livrädda för en influensa så det är vad det är.

Dessa har naturen en förmåga att göra sig av med.
Citera
2021-08-28, 22:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det är väl uppenbart, det behöver du inte förklara för mig. Jag bara förtydligar för andra mindre rutinerade läsare vad det handlar om.

Tur ändå att vi kan diskutera viruset här på Flashback utan att riskera censur. Sverige är kanske inte helt perfekt, men det finns mycket som är bra med detta land ändå.

Definitivt, bara det att vi sluppit tok-nedstängningar, med utegångsförbud och hela konkarongen. Ingen ansiktsmask-hysteri, förutom ett tag i kollektivtrafiken, i rusningstid. Inget vaccintvång, bara försök till övertalning Inga vaccinerade barn, förutom ungdomar i övre tonåren.
Citera
2021-08-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du behöver inte citera mig då du också är helt okunnig och faktaresistent. Jag är vaccinerad, går ut och träffar andra som är vaccinerade, antivaxxare håller jag mig på avstånd ifrån. De är inte intelligenta nog för min närvaro dessutom kan de sprida smitta. Varför skulle jag vara avundsjuk på en idiot som hellre hamnar på iva flämtandes och ber doktorn om vaccin än att ta vaccinet i förebyggande syfte? Facepalm på den du!

Jag skriver även i andra trådar, om det fångar mitt intresse.

Newsflash. Vaccinerade kan sprida smitta mr faktaresistent. Men jag tror på att du har så pass muppig nivå att så fort du träffar en ny person så kontrollerar du om dom är vaccinerade, inte förvånad för fem öre. Är ju enkelt när man inte lever ett socialt liv utanför flashback, då träffar man inte så mycket nytt folk.
Citera
2021-08-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Bara det faktum att du påstår det diskvalificerar dig från den här tråden. Du läste inte ens det jag klistrade in från Folkhälsomyndigheten att influensan ff är kvar och högst välmående om än decimerad? Hur känns det att stå med kalsongerna nere vid anklarna och framstå som en idiot?
Säger det igen:
Söker man på om Covid är mer smittsamt än influensan,INTE någon muterad variant,så är den lika smittsam.
Dessutom sprids den på samma sätt som covid så hur kan det ena viruset inte spridas men den andra sprids som en löpeld?Hmm
Citera
2021-08-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Kanske det. Men hur skall man övertyga miljoner och åter miljoner afrikaner att de måste vaccinera sig mot Covid-19 om de knappt märkt av någon pågående pandemi? Förutom svårigheterna med att genomföra vaccinationsprogram där.

Det hjälper inte att Sverige och våra grannländer har 70-80 procent vaccinerade . Alla i hela världen måste med om smittspridningen och pandemin skall upphöra om vi inte litar på naturlig immunitet.
Varför ska man vaccinera folk som ”knappt märkt av någon pågående pandemi”? Och om man ”knappt märkt av någon pågående pandemi” i Afrika är det ens en pandemi då?
Citera
2021-08-28, 23:21
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Varför ska man vaccinera folk som ”knappt märkt av någon pågående pandemi”? Och om man ”knappt märkt av någon pågående pandemi” i Afrika är det ens en pandemi då?

Precis , och kanske gäller det för andra än afrikaner också.
Citera
2021-08-28, 23:30
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Tillbaka från butiken, inga masker, ingen som höll avstånd.. förstår inte folk att det är ett dödligt virus (som man trollat fram genom datorsimuleringar) som kan döda allt och alla?

Hmmm... Jag misstänker att kineserna använde mer än bara datorsimuleringar när dom trollade fram sitt virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in