2021-08-28, 20:56
Medlem
Jag tröttnade på det här mordet pga att det var locket på över allt, det kändes som man inte ville få det uppklarat, då trodde jag på att det var nåt som inte var meningen, men idag är jag säker på att det var en våldtäkt, hon flydde från honom han fick tag på henne våldtog och ströp henne, dumpade henne i Vänern,
Det är först nu som jag kollat på det igen
Citera
2021-08-28, 21:10
Medlem
Fel
Citera
2021-08-28, 21:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det står o faller med var man sätter gränserna. Ingen hävdar väl iaf att det är en stor bil, men om man ponerar att den skulle var ungefär i Golf (ca --86a) storlek så ligger det väl iaf närmare till hands att säga liten än stor, om vi begränsar oss till de två kategorierna. En liten bil, men inte väldigt liten. Har också lite svårt att tro att Efterlystgänget kör över vittnet som trots allt var den som faktiskt såg bilen (förmodar vi).

Vi kanske inte ska glömma observationen av bilen på sjukhusparkeringen, där rör det sig väl också om en mindre bil. Detta kanske delvis formar det uttryck man använder, även om det inte är bevisat att den bilen är den samma som den dom körde på cykelvägen.

Hur långt är det från sjukhusparkeringen där den vita bilen observerades vid 05? till CL's dåvarande bostad? Finns det någon vettig förklaring till varför CL skulle välja att parkera bilen där och sen springa hem till lägenheten eller till föräldrahemmet?
Citera
2021-08-28, 21:12
Medlem
[QUOTE=Fighter83
Citera
2021-08-28, 21:12
Medlem
.
Citera
2021-08-28, 21:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Jag vågar inte uttala mig om hur ofta det var bilar på den cykelvägen, så bra känner jag inte till området o dess historia.

Jag håller dock med dig att även den andra bilen (Carinas) verkar skum då det inte verkar som om någon har kommit fram o berättat att det var deras, I så fall har jag missat det. Jag uppfattade det som om att det var just I CL teorin som dom menade att de kunde bortse från den bilen, av för mig okänd anledning. Dom kanske menar att han enbart hade tillgång till en bil.

En teori är ju som sagt att det är GM som bytt bil, o I den teorin är det väl troligare att det är två personer. Spekulation.

Nej CL hade tillgång till 2 bilar, har för mig att det stod att dom var "ljusa" till färgen båda två.
Citera
2021-08-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randig-Sebra
Min feting:
Hur lika i röstläge var Helena och Ulrika? När jag jämfört ljudklipp med Ulrika och Gabriella så tycker jag att de har snarlika röster. Kan det vara Ulrika som Hanna hör?

Vad hade Ulrikas pojkvän Tomas för bil vid försvinnadet?

Och JA, jag tror att Ulrika vet mer om hennes systers försvinnande än hon har uppgivit.
. Inte alls.omöjl------givetv då med
mörd ur deras egna led d.v.s jämnåriga som systr hängde med vid denna ! D.v.s ngn helt annan än CL. .Dessa peroner finns ju alla med namn långt bak i denna tråd. !
Citera
2021-08-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Det kan mycket väl ha varit föräldrarnas båt jag har hört det nån stans, ja jag tror att det var flera i bilen kanske nån tjej kompis satt i bilen, som sedan gick ur när man hade kört en bit,och de blev själva kanske körde till nåt ställe utanför staden, det här är mina egna gissningar!

Är nog fullt möjligt att föräldrarna hade en båt ! Mariestad är väl känt som en Hamnstad med ett rikt båtliv . Ser man bilder från denna stad så det just detta båtliv som lockar många turister dit varje sommar .
Citera
2021-08-28, 21:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Hissar verkar ha stannat. Kalla falls uppdrag var att gå igenom fallet på nytt. Redan existerande material av intresse (som det om KM) följde självklart med. Men: Kalla fall såg en möjlighet som tidigare hade skjutits åt sidan och valde att titta närmare på den. Utmärkt så! Men det betyder ingalunda att den tidigare misstänkte KM har "droppats". Peter Nyhlén sa i början av augusti att fler förhör skulle hållas med personer som är intressanta i fallet. Garanterat att KM har varit inne på ett nytt förhör eller kommer att kallas till förhör. Har du hört talesättet "det ena utesluter inte det andra"?

Det finns väl inga garantier för att det är KM som har varit inne på ett nytt förhör eller att det är han som kommer kallas till förhör, vart har du fått det ifrån?

Eftersom det nu är CL som är Kalla Falls nya heta spår så är det förmodligen personer med någon form av anknytning till honom som kommer att förhöras.
Citera
2021-08-28, 21:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Om det är CL som är GM. Då finner jag det väldigt osannolikt att det var fler GM än en.
Han var redan då en ensamvarg. Hade varit bortrest länge. Hur skulle han få med sig någon i detta brott?
Hur skulle han kunnat hota någon till tystnad så här länge?

Är det han, så var han själv.

Delar helt din uppfattning ang. detta.
Citera
2021-08-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randig-Sebra
Min feting:
Hur lika i röstläge var Helena och Ulrika? När jag jämfört ljudklipp med Ulrika och Gabriella så tycker jag att de har snarlika röster. Kan det vara Ulrika som Hanna hör?

Vad hade Ulrikas pojkvän Tomas för bil vid försvinnadet?

Och JA, jag tror att Ulrika vet mer om hennes systers försvinnande än hon har uppgivit.

Som vittne sent på natten eller tidiga morgon om man hellre säger det , så undrar jag om man kan höra skillnad på om någon som enligt vittnet skriker och gråter hysteriskt bara detta brukar göra att det låter otydligt .. så får ni inte göra eller så får du inte göra .För mig låter det ganska otroligt att höra skillnad på detta en bit ifrån där man står ? Och detta berättade vittnet Hanna först vid tredje förhöret 🤔 När polisen knackade på dagen efter sa hon inget om detta . Tror personligen inte att Vittnet Hanna är 100% tillförlitligt utan hon verkar ha hört saker utefter vad hon sedan fick reda på … Helena var försvunnen . I dag vill inte vittnet överhuvudtaget prata om detta för som hon sagt ….det är för hemskt att prata om .
Citera
2021-08-28, 21:57
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Hur långt är det från sjukhusparkeringen där den vita bilen observerades vid 05? till CL's dåvarande bostad? Finns det någon vettig förklaring till varför CL skulle välja att parkera bilen där och sen springa hem till lägenheten eller till föräldrahemmet?

Tror det var ca 04.20. Gissar att det borde bli dryga kilometern mellan CLs bostad o sjukhusperkeringen. Nja, orsaken är ju svår att veta. Vi har ju PKs utsaga att "man" brukade ställa bilen där när man gjort nåt jävelstyg, I vilken mån CL också var införstådd i det kan man ju fråga sig.

Man kan möjligen tänka sig att bilen på något sätt utvändigt lr invändigt bar spår av händelsen och att han hade tänkt åtgärda detta först dagen därpå på lämpligt ställe i bättre ljus o lugnare omständigheter.

Jag uppfattade det som att CL inte hade tillgång till båda bilarna samtidigt, kan ha missuppfattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in