Citat:
Ursprungligen postat av
Tapetblomman
Jag tillät mig ju tidigare spekulera kring att en/två "buffliga" personer skulle kunna förmått CL att låna ut sin bil, detta givet det personporträtt som tecknats över CL i media (introvert individ som säkert varit lätt att "sätta sig" på), samt även:
1. Då hans tecknade personporträtt känns som att det stämmer lite illa med en GM.
2. Det talats om två mansröster.
Den "vanlige" gärningsmannen som attackerar en kvinna gör det ensam och till fots. Är däremot en bil inblandad är det ofta två eller flera personer. Och CL tycks ju inte haft något socialt liv (igen, baserat på personporträtt som media tecknar).
Jag tycker hans personporträtt stämmer ganska väl med hur dubbelmördaren i Linköping framställts. Med den skillnaden att CL blev mer introvert efter mordet.
Hur han var -92 verkar få kunna vittna om. Men innan dess drog han till Australien innan han dök upp i Mariestad igen. Utan vänner eller bekanta.
Så är han en rubbad person kan han begått mordet, antingen med sexuella motiv eller psykotiska.
Efter mordet blir hans psyke värre och han lever sen sitt liv som en udda enstöring.
Ganska likt Linköping faktiskt.
Jag tror det är CL. och att det skedde utan planering. Att han sen hämtade en bil från sina föräldrar och åkte och dumpade/grävde ner kroppen.
Såg förut någon som påstod att CL hade båt. Det tror jag nog inte riktigt på. Om det inte var hans föräldrars båt. Detta för att han var ganska länge utomlands strax innan -92, tror inte han behöll båten och en båtplats under den tiden, bla med tanke på hans ekonomiska situation.
Sen är uppgiften om båten enbart från en i denna tråd, så jag anser att det saknar belägg.