2021-08-28, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade: du tänker på SD:s blå favorittröja? Den som tvunget skulle tvättas den natten (enligt SD, inte bara åkl) och inte nog med det, SD var tvungen att stanna uppe tills maskinen gått klart, för den tröjan måste ju nödvändigtvis hängas mitt i natten. Tvättmaskinen styrde hans aktiviteter den natten.
För inte skulle han ha kunnat gå och lägga sej och sen hänga tröjan på morgonkvisten, oh nej.
Den skulle inte ha hunnit torka på nån timme, hängandes ute, i värmebölja.
Oh nej!
Haha, nej, inye med tanke på det snabbtorkande special-icke-absorberande materialet som den var tillerkad i, mycket stressigt med klippning, tvättning, vattning, cykelfix, han var så trött att han somnade pladask mitt på golvet.
Det är när man sett och hört SD in action så absurt, hans påståenden.
Det finns alltid ett korn av sanning i hans uttalanden. Han hade svårt att ljuga, därav alla intrasslingar i förhörsfrågor, när han svävade iväg och ställde otfrågor, pratade om annat.
Stefan med sitt speciella sätt, hade inte passerat en rpu obemärkt.
Citera
2021-08-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Men du tycker alltså att det är rätt att chikanera, pissa på och klä av HD som är en idag fri kvinna, Avförd som brottsling och har ersatts med ett skadestånd för en felaktig häktning. Eller ska vi tolka rättvisan dit vi vill för våra egna intressen och döma personer som är lite udda och inte följer den folkliga manualen och som inte svarar på frågor som vi vill att hen ska svara på, Ska då hen dömas utan någon som helst bevisning eller räcker det med att hen inte följer trådens tycke om hur hen uppträder för att döma. Om vi leker med tanken att rollerna var ombytta skulle vi då omhulda HD och pissa på Lena, skulle då Lena vara den psykisk sjuka, skulle då Lena vara mytomanen som förstörde Hannas äktenskap. Skulle vi då gråta över Hannas död eller skulle vi tycka att Lena gjorde rätt och fortsätta att pissa på Hanna.

Pissa på...? Tycker att HD har betett sig märkligt både innan och efter mordet Hon måste åtminstone ha haft vissa kunskaper men valde att försvara SD och att ljuga sig blå i polisförhör och rättegång med ett vokabulär som en gängkriminell.

Har dock tagit med i beräkningen att hon kan ha varit rädd för vad som ku'de hända henne själv och barnen om hon berättade vad hon visste om SD gick fri - och det gjorde hon också i TR. Sen dess har hon teasat honom, hållit honom på halster och hennes agerande liknar mest en copy cats.

Men sen han tog sitt liv efter HR-domen ångar hon på som en besatt i skogarna med ett leende på läpparna. Inte lonstigt att hon kan känna en viss lättnad när hon nu är fri från båda de som förpestade hennes liv.

Men att se billderna på hennes stora flin dagen efter hans sjalvmord är lite för mycket. Ser henne som en sjukt beräknande och opålitlig person.
Citera
2021-08-28, 16:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det fetade;
Jag ser nu att jag läste lite snabbt när jag svarade dej förut.
Jag trodde du menade att sim-kortet flyttats till annan mobil.

Nu ser jag att du skriver att sim-kortet kan ha avlägsnats och själva mobilen därefter använts för tex inloggning.

Då undrar jag: borde inte Telia-teknikern ha haft med detta som ett alternativt scenario?

Och varför hade mobilen, utan sim-kortet, 54 minuter efter att den bedöms ha förstörts, under denna tid och ej heller senare haft någon kontakt med nätet och därför ansågs, enligt gängse protokoll, vara kaputt och nedsläckt?

Om någon förstår hur jag menar…

Inte riktigt min grej det här med IT- tekniska detaljer, så jag kanske är helt ute och vimsar nu.

Men jag tror:

Jag tror att polisen har kollat upp om just Lenas mobil har använts. Alla mobiler har ett sk IMEI nummer, vilket verkar gå att kolla upp:

https://www.flashback.org/sp65805044

Från överklagandet:

"Det finns inget ekonomiskt motiv till brottet. Varken Lenas Wesströms telefon eller bankkort som försvann vid mordet har använts efter händelsen."

Här säger ju åklagarna tydligt och klart att man vet att mobilen inte har använts efter händelsen.

Från kompletteringen:

" Tillägg:
Joachim uppger dagen efter förhöret i telefon då han får ta del av utskriften, att han efter
förhöret talat med en kollega som är expert på IMS data. Kollegan, Joachim Gustavsson,
uppger att det som hände 00:47 som alternativ till ovan skulle kunna vara en händelse där
någon tar bort batteriet från telefonen, alternativt hastigt förstör telefonen tex lägger den i
vatten.
Om man skulle göra detta så ligger Volte (Halebop.telia.se) kvar i 54 minuter efter det att
telefonen egentligen tappat kontakt med masten. Sedan slängs man ut från nätet.
Att det just handlar om 54 minuter beror på att det som default sker periodiska uppdateringar
efter var 54: minut. Om masten inte har fått kontakt med telefonen efter 54 minuter så
kopplas sessionen ner
Sista noteringen från telefonen är kl. 01:41, vad händer då?
kan man veta varför den slutade innan 10800 sekunder gått?
Telefonen stängs av, den kan ha blivit förstörd, satts i flygplansläge eller att batteriet tagit
slut. Ingen uppgift finns i råmaterialet om det var en normal release, dvs på viket sätt
telefonen stängdes ner.
Kan Lenas telefon ha satts i flygplansläge kl. 23:38?
Om inte, borde man ha sett detta?
Nej eftersom det framgår att det är samma referensnummer på både Halebop och ims
Om den hade satts i flygplansläge 23:38 så skulle det i så fall ha synts som en ny post med ett
annat referensnummer

Har telefonen varit påslagen kl. 05:23?
Nej, det finns ingenting i materialet visar att den har varit påslagen
Kl 06.13 (Ulf ringer till Lena) kan man se att den är avstängd, inkommande samtal kopplas
då direkt vidare till mobilsvar
Ifall sim-kortet tagits ur telefonen och telefonen används utan sim-kort skulle inte Telia se
det ifall telefonen anslutits till wifi.

Förhöret genomläst och genomgånget 2020-06-11 med tillägg enligt ovan och därefter
godkänt"
Citera
2021-08-28, 17:12
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte riktigt min grej det här med IT- tekniska detaljer, så jag kanske är helt ute och vimsar nu.

Men jag tror:

Jag tror att polisen har kollat upp om just Lenas mobil har använts. Alla mobiler har ett sk IMEI nummer, vilket verkar gå att kolla upp:

https://www.flashback.org/sp65805044

Från överklagandet:

"Det finns inget ekonomiskt motiv till brottet. Varken Lenas Wesströms telefon eller bankkort som försvann vid mordet har använts efter händelsen."

Här säger ju åklagarna tydligt och klart att man vet att mobilen inte har använts efter händelsen.

Från kompletteringen:

" Tillägg:
Joachim uppger dagen efter förhöret i telefon då han får ta del av utskriften, att han efter
förhöret talat med en kollega som är expert på IMS data. Kollegan, Joachim Gustavsson,
uppger att det som hände 00:47 som alternativ till ovan skulle kunna vara en händelse där
någon tar bort batteriet från telefonen, alternativt hastigt förstör telefonen tex lägger den i
vatten.
Om man skulle göra detta så ligger Volte (Halebop.telia.se) kvar i 54 minuter efter det att
Att det just handlar om 54 minuter beror på att det som default sker periodiska uppdateringar
efter var 54: minut. Om masten inte har fått kontakt med telefonen efter 54 minuter så
kopplas sessionen ner
Sista noteringen från telefonen är kl. 01:41, vad händer då?
kan man veta varför den slutade innan 10800 sekunder gått?
Telefonen stängs av, den kan ha blivit förstörd, satts i flygplansläge eller att batteriet tagit
slut. Ingen uppgift finns i råmaterialet om det var en normal release, dvs på viket sätt
telefonen stängdes ner.
Kan Lenas telefon ha satts i flygplansläge kl. 23:38?
Om inte, borde man ha sett detta?
Nej eftersom det framgår att det är samma referensnummer på både Halebop och ims
Om den hade satts i flygplansläge 23:38 så skulle det i så fall ha synts som en ny post med ett
annat referensnummer

Har telefonen varit påslagen kl. 05:23?
Nej, det finns ingenting i materialet visar att den har varit påslagen
Kl 06.13 (Ulf ringer till Lena) kan man se att den är avstängd, inkommande samtal kopplas
då direkt vidare till mobilsvar
Ifall sim-kortet tagits ur telefonen och telefonen används utan sim-kort skulle inte Telia se
det ifall telefonen anslutits till wifi.

Förhöret genomläst och genomgånget 2020-06-11 med tillägg enligt ovan och därefter
godkänt"

Det fetade ser ut att kunna vara ungefär det som Lasse48 skriver.

Men jag tänker att förhöret med ”Telia-killen” i HR förkastar detta alternativ.
Han är säker på att mobilen är förstörd 00.47
Detta grundar han till exempel på om och hur flera parallella datasessioner avslutas.

Nu har jag inte lyssnat på detta förhör på ett tag, så jag vet inte om det fortfarande är tillgängligt.
Citera
2021-08-28, 17:16
Medlem
Iskalla Hax har tagit bort utväxten vid näsan och lyser av glädje på bild med Bashra*g. Levande charader eller pur äkta glädje? www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b3cc1f93-546f-427d-b894-485b7a518ad9

Hax verkar ha börjat styra Steffe kontrollerat efter avslöjandet om otroheten våren -17. Steffe klarade inte att bryta m L och fortsatte umgänget med henne. Mordhoten mot L verkar ha uttalats varje gång han kände att L riskerade få feelings för annan man. I augusti -17 var det Ls umgänge m Speedlink*n som han inte tålde och tyckte det var bäst hon dog inatt.
Hax upptäckte att Steffe hade chattkontakt m L i smyg o det pressade honom ytterligare. I november blev det farligt för L när hon umgicks m Hjontemyr* för då fick hon veta att allt skulle sluta svartare än hon kunde tro. I december började Hax bedra Steffe med Fiskegubben.

Om inte Hax hade varit otrogen i smyg o låtit bli att fusklogga Ls cacher efter mordet, så hade nog nästan alla gått på charaderna.
Citera
2021-08-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Min gode @48:an Lars, du har verkligen gått och fastnat i konfirmeringsbiasen likt din trådkamrat Betongballen Impertínus infántilus.

■ 1: ) DNA:et från St*fan Davidss*n, avsatt på brottsoffret L*na Wesstr*m:s ring.

■ 2: ) St*fan Davidss*n:s sperma på L*na Wesstr*m:s kjol.

Enligt ovan skrivet, detta var en liten del, av de mycket besvärande omständigheterna för St*fan Davidss*n i konnektion med mordet på L*na Wesstr*m 2018.

■ 3: ) St*fan Davidss*n planterade ut vilseledande påståenden till sina vänner och bekanta för att sålunda med försök att kunna leda polisen:s utredning på villospår, även detta, blev slutligen en besvärande omständighet för St*fan Davidss*n.

■ Att sedan @Betongbaletten påstår med sin envetna bestämdhet och på grund av konfirmeringsbiasen, att DNA:et från St*fan Davidss*n, samt på L*na Wesstr*m:s ring, har med största sannolikhet hamnat på ringen en tid före mordet ägde rum bakom bullerplanket, lika så beträffande St*fan Davidss*n:s sperma som fanns på L*na Wesstr*m:s kjol, har enligt @Betongbaletten med största sannolikhet hamnat på kjolen en tid för det, att dödsmisshandeln ägde rum bakom bullerplanket.

■ Enligt ovan skrivet, så har jag själv kommit fram till helt andra förklaringar till St*fan Davidss*n:s DNA på L*na Wesstr*m:s ring samt St*fan Davidss*n:s sperma på L*na Wesstr*m:s kjol vid det aktuella tillfället.

■ @Lars48, om du verkligen har ett seriöst intresse för det gamla mordet på L*na Wesstr*m 2018, så är min rekommendation till dig, att du helt enkelt sagt läser igenom förundersökningsprotokollet även ! om det är en mycket arbetsam resa att taga sig igenom.

Mvh/JM.
Käre Jockermannen
FUB länkarna funkar inte sen 30/6.
Lägg ut ny länk då läser jag de gärna.
DNA, blodspår och sperma och annat kan man lätt hitta hos en person som har intim relation med BO.
Skulle de sökt vidare då hittar de säker 100 tals andra spår antingen av SD hos LW eller tvärtom.
De här är inga bevis som kan binda den misstänkte till BP eller till brottet.
Kom med något nytt och överraska mig.
Eftersom jag är inte ett dugg imponerad av åkl bevisning.
En enig HR säger bara en hel del om kultur av tystnad och ja-sägare.
Citera
2021-08-28, 17:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Käre Jockermannen
FUB länkarna funkar inte sen 30/6.
Lägg ut ny länk då läser jag de gärna.
DNA, blodspår och sperma och annat kan man lätt hitta hos en person som har intim relation med BO.
Skulle de sökt vidare då hittar de säker 100 tals andra spår antingen av SD hos LW eller tvärtom.
De här är inga bevis som kan binda den misstänkte till BP eller till brottet.
Kom med något nytt och överraska mig.
Eftersom jag är inte ett dugg imponerad av åkl bevisning.
En enig HR säger bara en hel del om kultur av tystnad och ja-sägare.

Men är det inte lite märkligt att LW:s ring saknar DNA från någon annan med tanke på vad hon pysslar med under helgen?
Hon träffade, enligt SD, honom på hans kontor på fredagen.
Sen var det kram- och tårtkalas med tjocka släkten, tennis med sonen, disk etc mm mm mm
Och ingen annan avsatte något DNA på ringen efter SD på fredagen.

Tjena!
Citera
2021-08-28, 17:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det fetade ser ut att kunna vara ungefär det som Lasse48 skriver.

Men jag tänker att förhöret med ”Telia-killen” i HR förkastar detta alternativ.
Han är säker på att mobilen är förstörd 00.47
Detta grundar han till exempel på om och hur flera parallella datasessioner avslutas.

Nu har jag inte lyssnat på detta förhör på ett tag, så jag vet inte om det fortfarande är tillgängligt.

Förstörd eller att batteriet tagits ut. Men att ta ur batteriet är väl inget lätt att göra.Lättare måste väl vara att bara förstöra mobilden.

Ja, det var ju det där med att Haleboop ligger kvar från 00:47, trots att mobilen egentligen tappat kontakt med masten, vilket också överensstämmer med tiden 00:41, då den sessionen tar slut.

"Om man skulle göra detta så ligger Volte (Halebop.telia.se) kvar i 54 minuter efter det att
kopplas sessionen ner
"
Citera
2021-08-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du har inte svarat på mitt inlägg om att han kan ha haft skyddskläder, eller i alla fall skoskydd.
Det skulle ha varit enkelt för HD att förse honom med skydd.
Det finnas nån bevis som visar att SD har använt skoskydd.
Om polisen hade hittat dem i nån papperskorg eller hemma hos SD eller HD eller nåt liknande.
Annars blir det bara spekulationer.
Det är oxå möjligt att SD befann sig på BP med rymddräkt. Därför har han varken fått på sig skador eller blodstänk på kläderna.
Så måste det varit för att åkl version av händelsen ska låta troligt. Men det är ingen som har sett de här rymdkläderna !!
Senast redigerad av Lars48. 2021-08-28 kl. 18:00.
Citera
2021-08-28, 18:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förstörd eller att batteriet tagits ut. Men att ta ur batteriet är väl inget lätt att göra.Lättare måste väl vara att bara förstöra mobilden.

Ja, det var ju det där med att Haleboop ligger kvar från 00:47, trots att mobilen egentligen tappat kontakt med masten, vilket också överensstämmer med tiden 00:41, då den sessionen tar slut.

"Om man skulle göra detta så ligger Volte (Halebop.telia.se) kvar i 54 minuter efter det att
kopplas sessionen ner
"

Vilken AB ”eller nåt” är det du citerar? Är det komplettering innan HR?
Jag grundar hela mitt resonemang på förhöret i HR med ”Telia-killen”.
Som jag minns det säger han inte att man kan ha tagit ur batteriet, utan han menar ju att mobilen är förstörd, typ sönderslagen. Det alternativ som han presenterar är att den kan ha droppats i vatten.

Han kanske glömde det alternativet med batteriet.
Det gjorde i så fall även försvaret.

Eller så kan undertecknad ha ”hittat bort sej” i alla förhör 😃
Citera
2021-08-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Men du tycker alltså att det är rätt att chikanera, pissa på och klä av HD som är en idag fri kvinna, Avförd som brottsling och har ersatts med ett skadestånd för en felaktig häktning. Eller ska vi tolka rättvisan dit vi vill för våra egna intressen och döma personer som är lite udda och inte följer den folkliga manualen och som inte svarar på frågor som vi vill att hen ska svara på, Ska då hen dömas utan någon som helst bevisning eller räcker det med att hen inte följer trådens tycke om hur hen uppträder för att döma. Om vi leker med tanken att rollerna var ombytta skulle vi då omhulda HD och pissa på Lena, skulle då Lena vara den psykisk sjuka, skulle då Lena vara mytomanen som förstörde Hannas äktenskap. Skulle vi då gråta över Hannas död eller skulle vi tycka att Lena gjorde rätt och fortsätta att pissa på Hanna.

För min del hade det inte spelat någon roll. Var det Lena som var delaktig i eller kände till något om mord på HD, så hade jag haft samma åsikt om detta som jag har om HD nu. Jag kände varken Lena eller HD. Det är brottet jag utgår ifrån. Inget annat.
Citera
2021-08-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det finnas nån bevis som visar att SD har använt skoskydd.
Om polisen hade hittat dem i nån papperskorg eller hemma hos SD eller HD eller nåt liknande.
Annars blir det bara spekulationer.
Det är oxå möjligt att SD befann sig på BP med rymddräkt. Därför har han varken fått på sig skador eller blodstänk på kläderna.
Så måste det varit för att åkl version av händelsen ska låta troligt. Men det är ingen som har sett de här rymdkläderna !!

Men seriöst, SD hade både en färsk skada på benet och BOs blod i skon. Tvättat kläder hade han också gjort efter mordet. Faktiskt sköljt av sig redan på tomten. Klart han kan ha haft skoskydd. Sedan vet vi väl inte åt vilket håll blodstänken gick eller på vilken höjd.
Det är väl inget problem att bränna upp skoskydd och kläder eller att på annat sätt göra sig av med blodiga kläder? Det fixade han lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in