Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Man kan lätt få intrycket att cachingsviters vara eller icke vara var viktigare än otrohet/trohet för HD. " Ta gärna min usla karl, men ge tusan i mina cacher"?
Jag tror inte att cacherna var viktigare än att förlora SD till LW, men blev under resans gång nästan lika viktiga då de verkar blivit ett vässat vapen i striden. De mästrade varandra genom att fusklogga och avlogga - det blev en kamp i den ursprungliga kampen och en vendetta i en vendetta som de båda förlorade sig i. Det blev "deras" sätt att angripa varandra i brist på andra metoder. Kanske pga att LW förbjöds att avslöja relationen i kombination med att HD å ena sidan var osäker/misstänksam på vad som egentligen försiggick bakom hennes rygg, även om hon hade sina aningar. Hade sanningen avslöjats i tid under andra vändan, så hade nog deras kamp mot varandra sett ut på ett annat sätt? Men jag kan inbilla mig och tror kanske lite naivt att det nånstans borde funnits en vuxenhet och rimlighet i dramat/kriget.
Att HD i juni efter mordet återigen loggade de cacher som LW tagit bort känns nästan som om hon gjorde det som en dubbelbottnad triumf a' la "jag fick sista ordet". Jag säger inte att det ÄR så, men det framstår som så.
Det är inget brottsligt i sig, men alla kan väl enas om att det inte ser så himla bra ut.
Snacka om urspårat (milt uttryckt).
Undrar verkligen hur de i den innersta kretsen ser på det hela idag. Eller hur de kommer att se på det om lite perspektiv mognar fram med tiden.
I värsta fall lever de kvar i förnekelse och självbedrägeri och därmed fortsätter att leva sina liv med destruktivt och närsynt förhållningssätt, vilket i så fall kommer skada inte bara de själva utan också andra.
Det vore riktigt illa om inte NÅGOT gott kom ur denna brutala tragedi, så en god idé vore att bli uppriktig mot sig själva och inse saker och ting. De behöver inte säga det högt och inför andra på nästa geo-event. Det räcker gott att påbörja sin självrannsakan och inre resa mot förbättring tyst för sig själva och se vad det mynnar ut i.