2021-08-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ Man kan lätt få intrycket att cachingsviters vara eller icke vara var viktigare än otrohet/trohet för HD. " Ta gärna min usla karl, men ge tusan i mina cacher"?

■ Lika tokig som Yodinnan [ HD ] var, när hon den 25 Maj 2018 tokskurade sin Yodánske Riddare SD:s golvbrunn för att sålunda kunna undanröja bevis för polisen, lika tokig är Yodinnan [ HD ] som Geocachingen's tokloggarinna nummer ( 1. )

■ Förr eller senare, en vacker eller regnig dag, kommer Yodinnan [ HD:s ] tokloggerier att sluta med en burkpsykos.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej du. Ta hennes karl är jag helt övertygad om att hon inte har i åtanke såsom hon mal med JS innan mordet och kärleksbombar SD.
JS beskriver att det vore bland det värsta och 24 april till 7 maj är det idel kärlekshälsningar till SD, en tydlig svit.

"Du finns i mitt hjärta och jag älskar dig. Kram" (24/4)

"Min älskade,
(..) Jag hoppas och tror att "min" S med all kärlek och omtanke som finns i dig kommer fram igen.
Den som får mitt hjärta att slå lite fortare. Den som jag vill dela mitt liv med kommer fram. Kram" (24/4)

"Du väckte varma känslor hos mig när jag var hos dig här om kvällen" (27/4)

" Har kännt en längtan efter dig idag." (28/4)

" Du är medveten om att jag fortfarande finns i ditt liv"
"Du finns i mitt hjärta" (30/4)

"Älskar dig" (3/5)

"Idag har du funnits i mina tankar mer än vanligt, vill krama dig," (5/5)

"Även om jag var arg, ledsen frustrerad förut så älskar jag dig." (7/5)

Efter mordet har hon dock önskningar om att han ska åka in för mord så hon kan slippa honom. Likaväl som hon hoppades att LW var död.

Ser alla dessa puttenuttigheterna som beräknande. Hon styr för att få ut något av det. Ren taktik. Hon har säkert känt så förr, inget tvivel om den saken. Men sedan, efter allt som har hänt...? Näe.
-----
En sak som slår mig idag är hur mycket hat, skoningslöshet och ondska som omgärdar mordet på Lena. Skrämmande nog även här i tråden.
Det räcker inte att Lena mördades på grövsta tänkbara sätt för över 3 år sedan, hon ska tydligen fortsättas att pissas på och kläs av och chikaneras långt efter sin död.
Bara detta faktum skulle kunna vara ett ämne att diskutera i en egen ny tråd.
Citera
2021-08-28, 14:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ok.
Så här var det:

Jag började med en öppen fråga om någon visste ifall balkongdörren (kallar det så för enkelhetens skull) hade kodlås.

Fick svaret nej, det hade den knte.

Sen skrev jag att NW berättat att ytterdörren aldrig var öppen men att balkongdörren kunde vara det.

Sen spekulerade jag om huruvida LW använt balkongdörren då hon gick ut 14/5, och då var det alltså maa att jag fått svar att den dörren saknade kodlås, och alltså inte borde ha låtit så mycket vid öppnande/stängning.

Jag skrev också att GM kanske gick in via ytterdörren, lämnade den på glänt för att undvika för många ljud från den.

Du kommer in där någonstans och pratar om LW:s brist på säkerhetstänk eftersom hon alltid lät balkongdörren vara öppen.

Jag svarade att den kanske var öppen ibland, dagtid typ, och olåst på natten.

Du tyckte att det var uselt (surprise!) av henne att inte skydda sina barn från onda människor.

Sen kom en annan skribent och skrev att balkongdörren kanske var öppen varma dagar.

Du skrev: ”hur vet du det”

och citerade vad jag skrivit att NW sagt om att balkongdörren ”kunde vara öppen” och verkade använda det som ett argument för din sak. Varför annars kasta in det i konversationen mellan VR och dej?

Jag undrade hur det du citerade, som jag skrivit, kom in i bilden. Jag skrev också att det NW sa om att balkongdörren, till skillnad mot ytterdörren, kunde vara öppen inte betydde att den alltid var det.

Du ifrågasatte mitt inlägg med att du svarat VR.

Då skrev jag att isåfall verkar det vara något knas med citeringen, eftersom du, utan att ange vem som skrivit det, citerade något från mej.

Och sen kommer du med din senaste replik och har alla taggarna utåt.

I motsats till dej (?) vill jag veta vad som hände och hur det gick till. Min agenda är inte att skönmåla LW.

Jag försöker hitta möjliga förklaringar på dörrar, lås, ljud, etc.

Anledningen till att jag började tänka på dörrar etc var för att en annan skribent påstod att AW sagt i förhör att han hörde hur LW låste dörren då hon gick hemifrån. Typ.

Jag vill veta!

(Du kan ju kolla tillbaka på dina inlägg så får du se att det stämmer att du citerade mej utan att ange att det var jag som skrivit det. Till exempel.)

Och härmed hoppas jag att just detta är utagerat.

Däremot får du gärna svara på min fråga till dej om vem som bor/bodde på Karlsgatan.

Citat:
Du kommer in där någonstans och pratar om LW:s brist på säkerhetstänk eftersom hon alltid lät balkongdörren vara öppen.

Jag skrev inte "alltid".

Citat:
Jag svarade att den kanske var öppen ibland, dagtid typ, och olåst på natten.

"Kanske", spekulation, inget du vet.

Citat:
Sen kom en annan skribent och skrev att balkongdörren kanske var öppen varma dagar.

Skribenten skrev inte "kanske".

Citat:

Då skrev jag att isåfall verkar det vara något knas med citeringen, eftersom du, utan att ange vem som skrivit det, citerade något från mej.

(Du kan ju kolla tillbaka på dina inlägg så får du se att det stämmer att du citerade mej utan att ange att det var jag som skrivit det. Till exempel.)

.Utsäkta. Blev du lite kränkt?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-08-28 kl. 14:10.
Citera
2021-08-28, 14:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag skrev inte "alltid".

"Kanske", spekulation, inget du vet.

Skribenten skrev inte "kanske".

.Utsäkta. Blev du lite kränkt?

Kära nån, inte blev jag kränkt inte.
Det var bara det att du rörde till det.
Som du pekar på så har jag ibland inte använt rätt ord vid mitt försök till sammanfattning. (Rörigt när man sitter med mobilen, att hopa fram och tillbaka i citaten och kedjorna.)
Jag har använt ordet ”kanske” ibland, och det var ”kanske” för att betona att det inte var något som var hugget i sten.
Jag spekulerade.

Det jag vände mej mot var att du verkade använda min hänvisning till NW:s uttalande för att belägga din teori (?) att balkongdörren var öppen.

Och om du sen menade ”en gång” eller ”då och då” och inte ”alltid” så verkade inte vara så du tolkade det.

Men skit samma.

Vem bodde på Karlsgatan?
Citera
2021-08-28, 14:17
Medlem
Citat:
Man kan lätt få intrycket att cachingsviters vara eller icke vara var viktigare än otrohet/trohet för HD. " Ta gärna min usla karl, men ge tusan i mina cacher"?

Jag tror inte att cacherna var viktigare än att förlora SD till LW, men blev under resans gång nästan lika viktiga då de verkar blivit ett vässat vapen i striden. De mästrade varandra genom att fusklogga och avlogga - det blev en kamp i den ursprungliga kampen och en vendetta i en vendetta som de båda förlorade sig i. Det blev "deras" sätt att angripa varandra i brist på andra metoder. Kanske pga att LW förbjöds att avslöja relationen i kombination med att HD å ena sidan var osäker/misstänksam på vad som egentligen försiggick bakom hennes rygg, även om hon hade sina aningar. Hade sanningen avslöjats i tid under andra vändan, så hade nog deras kamp mot varandra sett ut på ett annat sätt? Men jag kan inbilla mig och tror kanske lite naivt att det nånstans borde funnits en vuxenhet och rimlighet i dramat/kriget.

Att HD i juni efter mordet återigen loggade de cacher som LW tagit bort känns nästan som om hon gjorde det som en dubbelbottnad triumf a' la "jag fick sista ordet". Jag säger inte att det ÄR så, men det framstår som så.
Det är inget brottsligt i sig, men alla kan väl enas om att det inte ser så himla bra ut.

Snacka om urspårat (milt uttryckt).
Undrar verkligen hur de i den innersta kretsen ser på det hela idag. Eller hur de kommer att se på det om lite perspektiv mognar fram med tiden.
I värsta fall lever de kvar i förnekelse och självbedrägeri och därmed fortsätter att leva sina liv med destruktivt och närsynt förhållningssätt, vilket i så fall kommer skada inte bara de själva utan också andra.
Det vore riktigt illa om inte NÅGOT gott kom ur denna brutala tragedi, så en god idé vore att bli uppriktig mot sig själva och inse saker och ting. De behöver inte säga det högt och inför andra på nästa geo-event. Det räcker gott att påbörja sin självrannsakan och inre resa mot förbättring tyst för sig själva och se vad det mynnar ut i.
Senast redigerad av uncommon-name 2021-08-28 kl. 14:47.
Citera
2021-08-28, 14:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Inloggningen på mejlkontot kan ha skett med mobil enheten oxå. Det fler som skriver att mobilen är förstörd men det kan inte vara sant. Om npn tar ut simkortet ur luren behöver inte betyda att mobilen är förstörd. Enheten kan fortfarande koppplas till WiFi och välfungerade. Det räcker bara om den som har luren i handen kollar på inkorgen för att det ska produceras en så kallade ''Succesful login''.
IP adressen kan vara vad som helst. Den tillhör den router som mobilen är kopplad till dess WiFi.

Det framgår inte av förhören vems blod är i sängen. Men jag antar att det var LWs då. Eftersom de beskriver förekomsten av naturliga skäl.
Om åkl antagande om att SD tvättat blodiga kläder i tvättmaskinen är sant då skulle tvättmaskinen lyst en hel del när man sprejar med Lominol. De kläder som åkl påstår är tvätade i maskinen är ingen som har hittat ! Vart har de tagit vägen ?

Det står tydligt och klart att det har varit en kamp. Eftersom mycket blodspår har man hittat runtomkring och konstaterat att grenar har gått sönder runtomkring BP. Vilket tyder på att det har varit en kamp av högre grad mellan BO och GM. Det kasnke var en rejäl kamp i början innan BO ramlade på golvet.

Det fetade;
Jag ser nu att jag läste lite snabbt när jag svarade dej förut.
Jag trodde du menade att sim-kortet flyttats till annan mobil.

Nu ser jag att du skriver att sim-kortet kan ha avlägsnats och själva mobilen därefter använts för tex inloggning.

Då undrar jag: borde inte Telia-teknikern ha haft med detta som ett alternativt scenario?

Och varför hade mobilen, utan sim-kortet, 54 minuter efter att den bedöms ha förstörts, under denna tid och ej heller senare haft någon kontakt med nätet och därför ansågs, enligt gängse protokoll, vara kaputt och nedsläckt?

Om någon förstår hur jag menar…
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-08-28 kl. 15:24.
Citera
2021-08-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag tror inte att cacherna var viktigare än att förlora SD till LW, men blev under resans gång nästan lika viktiga då de verkar blivit ett vässat vapen i striden. De mästrade varandra genom att fusklogga och avlogga - det blev en kamp i den ursprungliga kampen och en vendetta i en vendetta som de båda förlorade sig i. Det blev "deras" sätt att angripa varandra i brist på andra metoder. Kanske pga att LW förbjöds att avslöja relationen i kombination med att HD å ena sidan var osäker/misstänksam på vad som egentligen försiggick bakom hennes rygg, även om hon hade sina aningar. Hade sanningen avslöjats i tid under andra vändan, så hade nog deras kamp mot varandra sett ut på ett annat sätt? Men jag kan inbilla mig och tror kanske lite naivt att det nånstans borde funnits en vuxenhet och rimlighet i dramat/kriget.

Att HD i juni efter mordet återigen loggade de cacher som LW tagit bort känns nästan som om hon gjorde det som en dubbelbottnad triumf a' la "jag fick sista ordet". Jag säger inte att det ÄR så, men det framstår som så.
Det är inget brottsligt i sig, men alla kan väl enas om att det inte ser så himla bra ut.

Snacka om urspårat (milt uttryckt).
Undrar verkligen hur de i den innersta kretsen ser på det hela idag. Eller hur de kommer att se på det om lite perspektiv mognar fram med tiden.
I värsta fall lever de kvar i förnekelse och självbedrägeri och därmed fortsätter att leva sina liv med destruktivt och närsynt förhållningssätt, vilket i så fall kommer skada inte bara de själva utan också andra.
Det vore riktigt illa om inte NÅGOT gott kom ur denna brutala tragedi, så en god idé vore att bli uppriktig mot sig själva och inse saker och ting. De behöver inte säga det högt och inför andra på nästa geo-event. Det räcker gott att påbörja sin självrannsakan och inre resa mot förbättring tyst för sig själva och se vad det mynnar ut i.

Det är säkert flera av geocacharna som har omvärderat sin syn på ett och annat efter allt som har hänt. Konstigt vore det annars.

De flesta ser nog GC som en trevlig form av umgänge med likasinnade ute i naturen. Så som det nog är ämnat att vara. Det maniska gänget är nog inte så många som man (jag) lätt kan tro.

Undrar om deltagarna håller färgen och fortsätter som innan mordet. Eller om de vänder ryggen åt skitsnackarna och dem som maniskt trampar ner andra för att själva komma fram, för att sen kunna stoltsera med listor över hur många cacher de har tagit. De som tycker att Lenas våldsamma död inte är särskilt upprörande. Kanske rent av att hon fick skylla sig själv?

Alla former av fanatism gör mig i högsta grad upprörd och illamående.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-28 kl. 15:09.
Citera
2021-08-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, och med tanke på sista loggremsan så undrar jag över dess funktion.

▪️Cachen är inte med på listan när hon efterloggar LWs cacher när hon mördats (som du nu citerade)
▪️P*utte84 och HTD är FTF.
▪️Systerhax har efterloggat med sin introtext.
▪️På remsan ses inte HDs signatur.
▪️LW har inga digitala spår sen 2017 för den cachen.

.... om nu det var intentionen från LW att radera denna också likt de andra 17 loggarna vill säga?
Hon hann iaf inte göra nåt för hon mördades brutalt efter hon visar remsan för SD, det sista hon gör i livet digitalt sett.

Påverkar den en sån där oumbärlig svit som HD pratar om till SD och sen till JG och tappar hon nivå statistiskt?

Hon låter som en repetitiv papegoja till sina båda stråtrövare på GC-fronten...

2018-04-26. HD till SD
"HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar."

2018-04-28. HD till JG
HD: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S.
JG: Jaså?!
HD: För mig är hon ingen Soft. Hon är Taggis.
JG: Vi kör så.
HD: Hon raderade ju mina loggar och då försvann en FTF som var viktig för sviten ..."
(Ab 165)

Tror både orsaken till hatet gentemot Lena beror både på otroheten och geocachingen.Helt galet att de tar den på så stort allvar. Kan inte se någon annan än Stefan som gärningsmannen heller, tycker Åsa Hiding fick ihop beviskedjan mkt tydligare i Hovrätten. I Tingsrätten var det mkt luddigare.
Citera
2021-08-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ser alla dessa puttenuttigheterna som beräknande. Hon styr för att få ut något av det. Ren taktik. Hon har säkert känt så förr, inget tvivel om den saken. Men sedan, efter allt som har hänt...? Näe.
-----
En sak som slår mig idag är hur mycket hat, skoningslöshet och ondska som omgärdar mordet på Lena. Skrämmande nog även här i tråden.
Det räcker inte att Lena mördades på grövsta tänkbara sätt för över 3 år sedan, hon ska tydligen fortsättas att pissas på och kläs av och chikaneras långt efter sin död.
Bara detta faktum skulle kunna vara ett ämne att diskutera i en egen ny tråd.

Men du tycker alltså att det är rätt att chikanera, pissa på och klä av HD som är en idag fri kvinna, Avförd som brottsling och har ersatts med ett skadestånd för en felaktig häktning. Eller ska vi tolka rättvisan dit vi vill för våra egna intressen och döma personer som är lite udda och inte följer den folkliga manualen och som inte svarar på frågor som vi vill att hen ska svara på, Ska då hen dömas utan någon som helst bevisning eller räcker det med att hen inte följer trådens tycke om hur hen uppträder för att döma. Om vi leker med tanken att rollerna var ombytta skulle vi då omhulda HD och pissa på Lena, skulle då Lena vara den psykisk sjuka, skulle då Lena vara mytomanen som förstörde Hannas äktenskap. Skulle vi då gråta över Hannas död eller skulle vi tycka att Lena gjorde rätt och fortsätta att pissa på Hanna.
Citera
2021-08-28, 15:35
Avslutad
Citat:
Inloggningen på mejlkontot kan ha skett med mobil enheten oxå. Det fler som skriver att mobilen är förstörd men det kan inte vara sant. Om npn tar ut simkortet ur luren behöver inte betyda att mobilen är förstörd. Enheten kan fortfarande koppplas till WiFi och välfungerade. Det räcker bara om den som har luren i handen kollar på inkorgen för att det ska produceras en så kallade ''Succesful login''.
IP adressen kan vara vad som helst. Den tillhör den router som mobilen är kopplad till dess WiFi.

Det framgår inte av förhören vems blod är i sängen. Men jag antar att det var LWs då. Eftersom de beskriver förekomsten av naturliga skäl.
Om åkl antagande om att SD tvättat blodiga kläder i tvättmaskinen är sant då skulle tvättmaskinen lyst en hel del när man sprejar med Lominol. De kläder som åkl påstår är tvätade i maskinen är ingen som har hittat ! Vart har de tagit vägen ?

Det står tydligt och klart att det har varit en kamp. Eftersom mycket blodspår har man hittat runtomkring och konstaterat att grenar har gått sönder runtomkring BP. Vilket tyder på att det har varit en kamp av högre grad mellan BO och GM. Det kasnke var en rejäl kamp i början innan BO ramlade på golvet.
Angående kläderna, så är det väldigt mystiskt att det var flera brandlarm som utlöstes i närhet till mordet.
Tom grannarna spekulerade om SD proveldat innan mordet, då barnen drog pulversläckaren, för att sen elda bevis efter mordet.
Varför löstes brandlarmet ut när SD rest iväg till Usa? Jag vet vad som indikerar att en speciell vän var i husets närhet då det inträffade. Vad gjorde vännen där tro? En vild gissning?
Citera
2021-08-28, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Men du tycker alltså att det är rätt att chikanera, pissa på och klä av HD som är en idag fri kvinna, Avförd som brottsling och har ersatts med ett skadestånd för en felaktig häktning. Eller ska vi tolka rättvisan dit vi vill för våra egna intressen och döma personer som är lite udda och inte följer den folkliga manualen och som inte svarar på frågor som vi vill att hen ska svara på, Ska då hen dömas utan någon som helst bevisning eller räcker det med att hen inte följer trådens tycke om hur hen uppträder för att döma. Om vi leker med tanken att rollerna var ombytta skulle vi då omhulda HD och pissa på Lena, skulle då Lena vara den psykisk sjuka, skulle då Lena vara mytomanen som förstörde Hannas äktenskap. Skulle vi då gråta över Hannas död eller skulle vi tycka att Lena gjorde rätt och fortsätta att pissa på Hanna.
Hon bär skuld i detta.
Varför hyllas hon som godheten själv?
Hon är vidrig och saknar empati
Citera
2021-08-28, 16:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Det fetade: du tänker på SD:s blå favorittröja? Den som tvunget skulle tvättas den natten (enligt SD, inte bara åkl) och inte nog med det, SD var tvungen att stanna uppe tills maskinen gått klart, för den tröjan måste ju nödvändigtvis hängas mitt i natten. Tvättmaskinen styrde hans aktiviteter den natten.
För inte skulle han ha kunnat gå och lägga sej och sen hänga tröjan på morgonkvisten, oh nej.
Den skulle inte ha hunnit torka på nån timme, hängandes ute, i värmebölja.
Oh nej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in