2021-08-28, 15:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Vad funkar de emot? Ett virus som man inte ens isolerat? Dumma åsna, "viruset" som skadar och dödar människor är sprutorna fin jävla shill.

Är du helt faktaresistent? Du påstår alltså att man inte kan isolera sars-cov2 men det går fint att exempelvis isolera influensa A H1N1 (insert valfritt virus)?
Citera
2021-08-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför är den frågan relevant?

den är högst relevant. ska du ta spruta 20 och 21 eller var går gränsen?
Citera
2021-08-28, 15:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Troligen det underlag danskarna har för att öppna upp samhället.
Alltså vaccinet fungerar tillräckligt bra för att inte belasta sjukvården mer än den klarar av.
En del kommer bli smittade och sjuka men inte mer än vad de bedömer sjukvården klarar och de flesta klarar av det bra utan sjukvård. De som avlider hade gjort det ändå av vanlig förkylning.

Danskarna verkar var klokare än vi svenskar. (skäms lite för att säga så )
Hoppas hoppas det går bra i Danmark. Vill ha det så i Sverige också. Väck med alla restriktioner bara de tröga fattar att de ska ta sprutan.

Hur svårt kan det vara?

Eller så öppnar vi bara upp och låter det gå som det gör, det är ju ändå mest antivaxxare som kommer att stryka med. Alla har väl haft möjlighet nu att ta sprutan och har gjort sitt val. Danskarna är mer pragmatiska, jag tror de resonerar så.
Citera
2021-08-28, 15:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vi hade denna diskussion igår, man har inte isolerat Sars Cov-2 förutom i en datorsimulering. Ni kunde inte bevisa det så alla inlägg från er är lögner och propaganda.

Det finns inget virus, sjukhusen är inte fulla, det finns inga likhögar någonstans, livet fortsätter som vanligt.

Er existens som vaccinshills är förbrukad, ni misslyckades.

Stackare som inte ens kan ta till dig kunskap, vi får väl hoppas du inte stryker med i deltan då. Kom ihåg att vi har varnat dig.
Citera
2021-08-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det är NBC som jämför. Siffrorna är väldigt bra.
Men totalen blir ju snarlik med totala antalet döda enligt länk.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us
Citera
2021-08-28, 15:57
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Stackare som inte ens kan ta till dig kunskap, vi får väl hoppas du inte stryker med i deltan då. Kom ihåg att vi har varnat dig.

2 år, inga vacciner, fullt frisk.

Inga likhögar, inga fulla sjukhus, allt är lögn.
Citera
2021-08-28, 15:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Men totalen blir ju snarlik med totala antalet döda enligt länk.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us

Du kan räkna om det om du vill, den 1 Januari 2021 hade det dött 345000 i USA, nu är det 653000 om du bara vill räkna från detta året. Talet blir fortfarande väldigt litet.
Citera
2021-08-28, 15:59
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2021
Det heter ju "fullvaccinerad"
Fär se vad som händer för de som vägrar ta tredje, känner ett gäng som inte kommer ta en tredje vilket inte är så konstigt.
Jag tar influensavaccin varje år därför att det är olika varianter av viruset varje år.
Inget konstigt med det.
Troligen blir det samma med covid. Lite modifierat vaccin och man minskar risken att bli allvarligt sjuk.

Jag har tagit influensavaccin sedan 1994 eftersom jag blev jäkligt sjuk av influensa hösten 1993.
När det finns möjligheter att minska risken tar jag givetvis den. Inte 100% säkerhet men minskar risken att bli allvarligt sjuk. Helt rationellt tänkande.
Tilläggas att jag har endast 1 dag sjukfrånvaro de senaste 20 åren. Kräksjuka vilken man håller sig borta ett par dagar från jobbet. Blev sjuk en fredag och helt ok på måndag att återgå i arbete.

Jag kommer givetvis säga ja till att varje år ta covid vaccin om det behövs. Jag uppskattar ett friskt liv.
Därför förstår jag inte din ångest. Troligen behöver du få någon att prata med.
Citera
2021-08-28, 16:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
2 år, inga vacciner, fullt frisk.

Inga likhögar, inga fulla sjukhus, allt är lögn.

Du måste leva i en väldigt liten bubbla, kanske är du både blind och döv också. Vi har haft väldigt många som fått sjukvård för covid19, det finns data på det. Men du verkar vara faktaresistent så det går väl inte in.
Citera
2021-08-28, 16:01
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Eller så öppnar vi bara upp och låter det gå som det gör, det är ju ändå mest antivaxxare som kommer att stryka med. Alla har väl haft möjlighet nu att ta sprutan och har gjort sitt val. Danskarna är mer pragmatiska, jag tror de resonerar så.
Det var det mest kloka jag läst sedan pandemin började.
Självklart är det så.
Danskarna kör nu på för att snabbt återgå till normalläget och de som inte vill vara med får lämna båten.

Tack du gjorde min dag betydligt mer positiv.
Citera
2021-08-28, 16:02
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Vi hade denna diskussion igår, man har inte isolerat Sars Cov-2 förutom i en datorsimulering. Ni kunde inte bevisa det så alla inlägg från er är lögner och propaganda.

Det finns inget virus, sjukhusen är inte fulla, det finns inga likhögar någonstans, livet fortsätter som vanligt.

Er existens som vaccinshills är förbrukad, ni misslyckades.

Datasimulerar man varje individs testsvar menar du?
Vilken jävla kaninkokerska är det som lurat i dig all skit?

Hur kan man helgenomsekvensiera ett virus som inte är isolerat?
Citera
2021-08-28, 16:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
En förklaring till Uppsalas framgångar är att vaccinationen inledningsvis inte gjordes med bokningar, utan med kallelser. Personer i dom första faserna fick kallelser i brevlådan med tid och plats för vaccination.

Visst, alla som var 50 år fick kallelse med både 1 och 2 dosen. Sedan har 16,17 åringarna fått kallelser i brevlådan, med relativt gott resultat. Om jag inte minns fel så planerar man nu att kalla ovaccinerade 20-40 åringarna på samma sätt, då vaccinationsviljan inte varit så väldigt hög i detta ålderspann. Dessutom har man öppnat upp dropp in vaccinering.

Tänker Regionen lite långsiktigt och kämpar på så kommer man inom några månader att nå 90 procent fullvaccinerade hos 16-40 åringarna och 95 procent fullvaccinerade hos 40 plusarna. Mig veterligen så har inte Region Uppsala satt ett sådant mål, men jag hävdar att det är fullt nåbart. Då skulle, väl, över 70 procent av alla invånare i regionen vara fullvaccinerade, kanske uppåt 75 procent. Sjukhusinläggningar, IVA-fall och död i/med Covid-19 skulle minimeras genom att nästan alla som fyllt 40 år skulle vara fullvaccinerade och smittspridningen skulle hållas i kontroll när så stor andel av de mellan 16 och 40 år är fullvaccinerade.

Allt som krävs är lite tålamod och smarthet ifrån regionen. Sedan, får vi hoppas på att resten av Sverige följer efter. Då kan vi öppna upp Sverige igen, trots den extremt smittsamma Delta-varianten, som, enligt de senaste rören ifrån UK, fördubblar risken för att bli inlagd på sjukhus för Covid-19, i jämförelse med Alfa-varianten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in