2021-08-28, 03:10
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Ännu en blödar-historia: https://imgur.com/oLjNA3c

Det är många nu, jag har tagit del av flera hundra, och även om alla biverkningar är skrämmande, så tycker jag att det är ett sådant intrång när det gäller vårt hormonsystem. Det sitter så djupt i oss och spelar stor roll i vårt mående. Big Pharma är äckliga skurkar. Media likaså.

En annan bild, på en man som jag inte tror kommer leva så länge till. Inte heller här är det den första jag har sett med så hemska biverkningar: https://imgur.com/JdUj6QA

Snart får vi lite mer om dessa historier hoppas jag. För inte är en bild på Twitter den nya källan till vetenskap?
2021-08-28, 08:47
Medlem
Gigameshs avatar
Efter min första injektion, nu efter 3 dagar känner jag fortfarande en knöl i axeln och det gör fortfarande ont när jag lyfter axeln eller spänner muskeln.
2021-08-28, 08:54
Medlem
Biverkningar?
Jag blev aningens stel i armen dagen efter sprutan..därefter inga som helst biverkningar att notera.
2021-08-28, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Närstående fick infarkt två dagar efter spruta 2.
50-ish åldern, tidigare fullt frisk, hälsosam och aktiv idrottare och löpare.
Rapporterat som biverkning av sjukhuset.

Andra jag hört (i min familj/direkta närhet) som har problem kring nerver och leder så har deras tillstånd förvärrats.
Likväl hört lika många som inte haft några biverkningar annat än de allra vanligaste.

Två av mina chefer i 50-årsåldern blev sjukskrivna för högt blodtryck i somras kort efter att de tagit andra sprutan. Tror att åtminstone en av dem låg i riskzonen redan innan. De är tillbaka på jobbet nu till hösten med starkare blodtrycksmediciner.
2021-08-28, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Fick som nämnt tidigare misstänkt mild myokardit (hjärtmuskelinflammations liknande symtom efter pfizer vaccine dos 1. Kom efter 1 vecka, tog ungefär 1,5månad sen har den släppt, kunde då knappt cykla utan att få bröstsmärta, men nu har den släppt. Hade samma problematik efter 2020 med covid 19 så för mig vare bara som att köra igen.

Dessvärre fick jag dag 2 problem med synen, kräver betydligt mer fokus , svårare att koncentrera sig (kollat synen hos optikern utan anmärkning) tryck över pannan och runt tinningen, känns som man är i en bubbla , lite overkligt typ som kroppen och huvudet inte är riktigt ihop. Misstänker kanske någon liten inflammation i hjärnan alt synområdet. Påminner om en sjukdomskänsla efter influensa eller nån starkare förkylning när bihålorna är svullna och det är tjock och slår typ "lock" Kollat öron även ska tilläggas. Kanske lite yrsel och illamående men milt. Detta har pågått i 2 månader av/på eller från å till. Nåt sensoriskt konstigt, för mycket för att vara påhitt. Ingen huvudvärk under episoderna - däremot när jag får huvudvärk försvinner symtomen ovan lustigt nog, förutom värken då.

Rätt frustrerande men men.

Har 2 kollegor med samma problematik, dock har 1 blivit helt återställd. Den andre har färre problem med tiden och kommer inte lika ofta.

Räknar med att ovan är en tidsfråga innan det lägger sig. NSAID + paracetamol fungerar fint ska tilläggas.

Förlåt för frågan. Släpper/förändras trycket i huvudet när du kissar? Vaknar du av det mitt i natten isf? Någon som står mig nära tog prover som inte visade något vad jag vet så inget svar på vad problemet är för det. Personen kan cykla till jobbet (1.5mil) Aktiv människa utan några större hälsoproblem som verkar få återkommande trötthet men den verkar inte påverka förmågan för att te.x röra sig snarare någon slags hjärndimma, då menar jag på en nivå som nästan gör det omöjligt att jobba. En annan person fick bältros efter sin första.

Jag vill inte ha vaccinet och en av anledningarna är att vi nu kanske måste ha nya var 5 månad. Det ändrar riskprofilen något EXTREMT, särskilt för någon som är ung. Gillar inte att man har introducerat identitetspolitik i en ny dimension
2021-08-28, 23:56
Medlem
nidhoogens avatar
Vad kallas biverkningen när man får spasmer?

Som i detta klipp;
https://files.catbox.moe/84nisv.mp4
2021-08-29, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Förlåt för frågan. Släpper/förändras trycket i huvudet när du kissar? Vaknar du av det mitt i natten isf? Någon som står mig nära tog prover som inte visade något vad jag vet så inget svar på vad problemet är för det. Personen kan cykla till jobbet (1.5mil) Aktiv människa utan några större hälsoproblem som verkar få återkommande trötthet men den verkar inte påverka förmågan för att te.x röra sig snarare någon slags hjärndimma, då menar jag på en nivå som nästan gör det omöjligt att jobba. En annan person fick bältros efter sin första.

Jag vill inte ha vaccinet och en av anledningarna är att vi nu kanske måste ha nya var 5 månad. Det ändrar riskprofilen något EXTREMT, särskilt för någon som är ung. Gillar inte att man har introducerat identitetspolitik i en ny dimension

Oj speciella symtom - aldrig inom mina tider i vården hört nåt liknande eller känt själv. Att Kisseri och hjärnsymtom skulle höra ihop låter märkligt - får inte ihop det med min kunskap. Men finns mycket ja
inte vet. Nopee vaknar ej om natten sover som en klubbad säl som jag alltid gjort något för länge.

Å andra sidan finns de mängd med problem som vi inte vet nåt om efter corona infektion, ev vaccin om man har riktigt otur. Var hos optikern som berättat att dom haft sky högt med fall av folk som har problem med synen efter corona men där de främst gäller hjärnan /skador inuti å prognos oklar / behandling finns ej förnärvarande.

hjärndimman är ju ett känt problem som förmodligen går över om 1-5 år riktigt svårt å säga. Men för jävlig.

Jag har enbart från å till lite besvär med trycket runt huvudet - de blir mindre och mindre besvär med tiden. Ex Kan typ märka av att ska jag fokusera på att hitta svamp i skogen får jag typ yrsel och tryck och måste typ sätta mig en stund å blund. Som typ en överbelastning för hjärnan med alla intryck. Kommer alltid smygande efter 15-20min. Svårt å se de som psykiskt. Försvinner helt vid vila eller mindre aktivitet. Tack å lov inga problem med jobbet, funkar nästan bättre nu förtiden - men de är säkert psykologiskt.

Får du rejält/ganska besvär av vaccinet så be om intyg att få avstå nästa dos. Får man symtom som gör att man inte kan ta vaccinet så måste man hitta en väg ut. Why not?
Senast redigerad av rawjudge 2021-08-29 kl. 00:19.
2021-08-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Vad kallas biverkningen när man får spasmer?

Som i detta klipp;
https://files.catbox.moe/84nisv.mp4

Epilepsi?
2021-08-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigamesh
Efter min första injektion, nu efter 3 dagar känner jag fortfarande en knöl i axeln och det gör fortfarande ont när jag lyfter axeln eller spänner muskeln.

De kommer tyvärr vara så ett tag.
2021-08-29, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Oj speciella symtom - aldrig inom mina tider i vården hört nåt liknande eller känt själv. Att Kisseri och hjärnsymtom skulle höra ihop låter märkligt - får inte ihop det med min kunskap. Men finns mycket ja
inte vet. Nopee vaknar ej om natten sover som en klubbad säl som jag alltid gjort något för länge.

Å andra sidan finns de mängd med problem som vi inte vet nåt om efter corona infektion, ev vaccin om man har riktigt otur. Var hos optikern som berättat att dom haft sky högt med fall av folk som har problem med synen efter corona men där de främst gäller hjärnan /skador inuti å prognos oklar / behandling finns ej förnärvarande.

hjärndimman är ju ett känt problem som förmodligen går över om 1-5 år riktigt svårt å säga. Men för jävlig.

Jag har enbart från å till lite besvär med trycket runt huvudet - de blir mindre och mindre besvär med tiden. Ex Kan typ märka av att ska jag fokusera på att hitta svamp i skogen får jag typ yrsel och tryck och måste typ sätta mig en stund å blund. Som typ en överbelastning för hjärnan med alla intryck. Kommer alltid smygande efter 15-20min. Svårt å se de som psykiskt. Försvinner helt vid vila eller mindre aktivitet. Tack å lov inga problem med jobbet, funkar nästan bättre nu förtiden - men de är säkert psykologiskt.

Får du rejält/ganska besvär av vaccinet så be om intyg att få avstå nästa dos. Får man symtom som gör att man inte kan ta vaccinet så måste man hitta en väg ut. Why not?

Tack för ditt utförliga svar. Det är en närstående till mig som har problemet. Huvudtrycket i samband med kissnödighet är nu försvunnen. Men trycket återkommer tydligen då och då samma sak med den här extrema tröttheten. Men om det är relaterat till vaccinet är svårt att säga. En annan bekant fick bältros som gick över. Den biverkningen verkar vara någorlunda vanlig. (Herpes och "inaktiva" sjukdomar, som aktiveras när immunförsvaret går ner precis efter en spruta)

Vi får hoppas på det bästa!
2021-08-29, 09:27
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigamesh
Hade också ont i axeln ett par dagar, det går över.
2021-08-29, 15:19
Medlem
Blev vaccinerad i våras med Pfizer. Fick ont i armen efter första dosen men inga biverkningar alls vid andra. Hade omätbart högt antikroppssvar redan efter första dosen och nu är det fortfarande högt men har sjunkit till mätbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in