2021-07-24, 01:17
Medlem
Fick som nämnt tidigare misstänkt mild myokardit (hjärtmuskelinflammations liknande symtom efter pfizer vaccine dos 1. Kom efter 1 vecka, tog ungefär 1,5månad sen har den släppt, kunde då knappt cykla utan att få bröstsmärta, men nu har den släppt. Hade samma problematik efter 2020 med covid 19 så för mig vare bara som att köra igen.

Dessvärre fick jag dag 2 problem med synen, kräver betydligt mer fokus , svårare att koncentrera sig (kollat synen hos optikern utan anmärkning) tryck över pannan och runt tinningen, känns som man är i en bubbla , lite overkligt typ som kroppen och huvudet inte är riktigt ihop. Misstänker kanske någon liten inflammation i hjärnan alt synområdet. Påminner om en sjukdomskänsla efter influensa eller nån starkare förkylning när bihålorna är svullna och det är tjock och slår typ "lock" Kollat öron även ska tilläggas. Kanske lite yrsel och illamående men milt. Detta har pågått i 2 månader av/på eller från å till. Nåt sensoriskt konstigt, för mycket för att vara påhitt. Ingen huvudvärk under episoderna - däremot när jag får huvudvärk försvinner symtomen ovan lustigt nog, förutom värken då.

Rätt frustrerande men men.

Har 2 kollegor med samma problematik, dock har 1 blivit helt återställd. Den andre har färre problem med tiden och kommer inte lika ofta.

Räknar med att ovan är en tidsfråga innan det lägger sig. NSAID + paracetamol fungerar fint ska tilläggas.
Senast redigerad av rawjudge 2021-07-24 kl. 01:29.
2021-07-24, 01:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag orkar inte leta reda på källan just nu, kanske någon annan kan verifiera. Men jag läste igår från flera håll att en läkare hade upptäckt att 60% av de vaccinerade hade blodproppar i kapillärerna, dvs de allra minsta blodkärlen i kroppen, vilket i sin tur leder till lägre syreupptagningsförmåga och andra otrevligheter och en gradvis försämrad hälsa.

Hoppas givetvis att det är bluff och båg

Har du utvärderat informationen eller tar du det för givet? För det är ganska nonsens.
2021-07-24, 01:35
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har du utvärderat informationen eller tar du det för givet? För det är ganska nonsens.
Jag hoppas det är nonsens, och jag tar inget för givet. Jag hoppas helt ärligt att jag har helt fel om precis allting i den här soppan
2021-07-24, 02:24
Medlem
Trigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Detta börjar bli lite tjatigt, men det tål uppenbarligen att upprepas:

VAERS och liknande register är INTE register över bekräftade biverkningar, det är register över inrapporterade händelser i närtid till vaccineringen. Allt som inträffar i närtid till vaccinering beror inte på vaccinet - precis som för icke vaccinerade människor så inträffar det medicinska händelser lite när som helst i livet. I detta exempel så inträffar det hjärtmuskelinflammation lite då och då i en normal befolkning, helt på naturligt väg. Innan du kan avgöra om det kan röra sig om en biverkning så måste man räkna bort den naturliga förekomsten av hjärtmuskelinflammation.

Med det sagt så verkar det alltså som att vaccinet gör att frekvensen av hjärtmuskelinflammation blir högre än normalt vilket gör att man tittar lite extra på detta för att se om det finns ett orsakssamband. Det är alltså inte det faktum att folk får hjärtmuskelinflammation som gör att man misstänker en biverkning, utan det faktum att det händer oftare än vanligt bland nyvaccinerade.

Jo, det har uppmärksammats tidigare att det verkar finnas ett samband mellan vaccination och hjärtmuskelinflammation. Det verkar vara sällsynt, men ska såklart ändå uppmärksammas då det är en trolig biverkning. Precis som med blodproppar från AZ. Man är även på gång att lista Guillain-Barrés syndrom som en mycket sällsynt biverkning av Janssens vaccin. Även här så verkar det som att man upptäckt det genom att mängden rapporter går utöver vad man kan förvänta sig i en motsvarande icke vaccinerad befolkning.

Precis som när vi för statistik om Covid-dödsfall.

”Den person som dör inom 30 dagar från ett positivt Covid-test.”

Men de siffrorna har du säkert inga problem med.

0,4% dödlighet är nog snarare 0,08%.
2021-07-24, 03:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trigglypuff

Det finns ett dödsorsaksregister i Sverige som listar orsaker. Märkligt nog är det inte många vaccinrelaterade dödsfall där.
2021-07-24, 07:26
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
Ni vet väl att vaccinerade är de nya bitcoin minerna?
Lycka till

Kan du utveckla?
2021-07-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trigglypuff

Man har ju tittat på de dödsfall som registrerats som döda med covid. Även om det är en hel del multisjuka och sköra äldre med där så kunde man konstatera att i den klart övervägande majoriteten av fallen (85%) så var covid den avgörande dödsorsaken. Det ser man även om man tittar på överdödlighet, det dog fler än vanligt vilket ledde till att medellivslängden faktiskt sjönk förra året. Man vet alltså att många som dog med covid inte hade dött just då ifall de inte smittats. Eftersom vi hade en påtaglig överdödlighet förra året så orsakade covid många dödsfall utöver det man normalt kan förvänta sig.

Tittar man då på VAERS och motsvarande så kommer man ofelbart att få med alla sjukdomar och dödsfall som inträffar av allehanda orsaker. Om du räknar 10 dagar från vaccinationstillfället, vaccinerar 50% av befolkningen med två doser så kommer rimligen 10/365 av den normala sjukdomsfrekvensen att inträffa nyligen vaccinerade. Detta gäller då exempelvis stroke/blodproppar/hjärtinfarkt mm. På det stora hela så vekar vaccinen (till skillnad från covid) inte orsaka någon direkt dödlighet utöver det man normalt kan förvänta sig.

Så jämförelsen mellan döda med covid och död med vaccin haltar betänkligt.
2021-07-24, 21:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Finns det någon här på Flashback eller någon anhörig som fått biverkningar av spikeproteinet med blodplättar och blodproppar? I stort sett alla jag känner, men några undantag har bara haft lite ont i armen efteråt och några har fått feber. Men hör och häpna, på Swebbtv haglar det av biverkningar (jag trodde inte ens de tog vaccin).

- Lars Bern har två bekanta som fått allvarliga kardiovaskulära problem efter vaccination.

- Mikael Willgert har två nära anhöriga som avlidit av hjärtproblem inom två veckor efter vaccination.

- En anhörig till medarbetare på Swebbtv fick blodproppar i lungorna och avled efter vaccination.

- En person som deltagit i Swebbtv fick stora andningssvårigheter och behövde sjukhusvård efter vaccination

https://swebbtv.se/w/a698d5f9-fce2-40fb-8ed7-3c73a9436e2a
2021-07-24, 21:38
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Finns det någon här på Flashback eller någon anhörig som fått biverkningar av spikeproteinet med blodplättar och blodproppar? I stort sett alla jag känner, men några undantag har bara haft lite ont i armen efteråt och några har fått feber. Men hör och häpna, på Swebbtv haglar det av biverkningar (jag trodde inte ens de tog vaccin).

- Lars Bern har två bekanta som fått allvarliga kardiovaskulära problem efter vaccination.

- Mikael Willgert har två nära anhöriga som avlidit av hjärtproblem inom två veckor efter vaccination.

- En anhörig till medarbetare på Swebbtv fick blodproppar i lungorna och avled efter vaccination.

- En person som deltagit i Swebbtv fick stora andningssvårigheter och behövde sjukhusvård efter vaccination

Det finns någon i en grupp på Facebook som frågade folk hur de kände sig efter dos 2. Alla som svarat fick dos 2 för veckor sedan och känner sig bra, så antingen ljuger Swebbtv för att föra sin agenda eller så har de en otrolig otur.

Har flera i min släkt och på jobbet också som fått två doser och alla mår perfekt.

Anekdotiskt? Kanske, men inte mer än deras påståenden.
2021-07-24, 22:16
Avslutad
felpost
2021-07-24, 22:52
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Fick som nämnt tidigare misstänkt mild myokardit (hjärtmuskelinflammations liknande symtom efter pfizer vaccine dos 1. Kom efter 1 vecka, tog ungefär 1,5månad sen har den släppt, kunde då knappt cykla utan att få bröstsmärta, men nu har den släppt. Hade samma problematik efter 2020 med covid 19 så för mig vare bara som att köra igen.

Dessvärre fick jag dag 2 problem med synen, kräver betydligt mer fokus , svårare att koncentrera sig (kollat synen hos optikern utan anmärkning) tryck över pannan och runt tinningen, känns som man är i en bubbla , lite overkligt typ som kroppen och huvudet inte är riktigt ihop. Misstänker kanske någon liten inflammation i hjärnan alt synområdet. Påminner om en sjukdomskänsla efter influensa eller nån starkare förkylning när bihålorna är svullna och det är tjock och slår typ "lock" Kollat öron även ska tilläggas. Kanske lite yrsel och illamående men milt. Detta har pågått i 2 månader av/på eller från å till. Nåt sensoriskt konstigt, för mycket för att vara påhitt. Ingen huvudvärk under episoderna - däremot när jag får huvudvärk försvinner symtomen ovan lustigt nog, förutom värken då.

Rätt frustrerande men men.

Har 2 kollegor med samma problematik, dock har 1 blivit helt återställd. Den andre har färre problem med tiden och kommer inte lika ofta.

Räknar med att ovan är en tidsfråga innan det lägger sig. NSAID + paracetamol fungerar fint ska tilläggas.

Jävla idiot! Hur kunde ta vaccinet din stolle?
2021-07-25, 00:52
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Vad jag uppfattade var många av de äldre som Swebbtv avhandlade. Kanske satte vaccinerna igång något negativt i deras kroppar, vem vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in