Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Bara där det kan skydda, hos äldre och sjuka.
Är du gammal eller sjuk?
Eller tog du vaccin utan att känna till vilka som riskerar hospitalisering och död?
Hur känns det att vaccinskyddet bara håller 3-10 veckor innan du behöver en ny spruta? Var det vad du väntade dig?
”Our data suggest waning of S-antibody levels in infection-naive individuals over a 3–10-week period after a second dose of either ChAdOx1 or BNT162b2.”
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)01642-1/fulltext
Visst känns det lite snopet?
Men det är väl fantastiskt att ni feta, gamla och sjuka får vaccin. Jag kan inte förstå varför du är arg på de som har god hälsa och inte behöver vaccin. Det är nästan som att du är bitter. Din dåliga hälsa är ju ingen annans fel.
Jag är fullt frisk och inte speciellt gammal men sett vad covid kan göra med olika personer.
Jo jag tillhör en riskgrupp, jag är människa och kan bli smittad och sjuk.
Jag tog vaccinet precis som jag varje år de senaste minst 20 åren tagit influensavaccin och precis som jag tagit TBE vaccin mm för att inte bli allvarligt sjuk.
När jag fick covid vaccin hade 100.000 tals andra redan fått och vi hade då redan sett de vanligaste biverkningarna. När läkare vaccinerar sig är jag inte speciellt orolig för några biverkningar. De skulle aldrig göra det om det fanns några större risker som ni antiaxxers fantiserar om.
Och andra anledningen att jag tagit vaccin är för att jag vill vi ska kunna öppna upp samhället och det går fortare om alla vaccinerar sig. Nu kommer vi få vänta till vi ser smittspridningen gått ned tillräckligt för man ska kunna ta bort alla restriktioner.
Att de som är emot vaccinet inte fattar vad som krävs för att ta bort restriktionerna är ofattbart men bevisar hur korkade de är.