2021-08-27, 20:55
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vaxx i all är men... naturlig immunitet är inget att skoja bort längre.

https://spectator.org/a-victory-for-natural-immunity-and-sanity/
Nu har jag inte läst din länk ännu, men det har väl alltid varit bra med naturlig immunitet mor covid förutom
att det inte heller är riskfritt att genomgå sjukdomen och
att ingen heller vet vilka följdsjukdomar genomgången covid kan ge.

Man får helt enkelt vänta och se oavsett om man vaccinerar sig eller inte.
Citera
2021-08-27, 20:59
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har tyvärr ingen spåkula men hoppas på att vaccinerna gör sitt jobb, annars sitter vi verkligen i skiten. Förr eller senare uppnås ju flockimmunitet på ett eller annat sätt. Ju fler som vägrar vaccinera sig ju längre lär det ta. Det är precis som det varit genom hela pandemin, folk vägrar följa rekommendationerna och smittan får härja fritt.

Troligtvis kommer vågen i höst främst slå på ökad smittspridning men inte slå lika hårt på vården som hösten senast. Dock lär det bli fortsatta försiktighetsåtgärder på sjukhus och äldreboenden där det är många sköra individer oavsett vaccin.
Citera
2021-08-27, 20:59
Medlem
Vänta nu, var Glennmark med i kavla upp? Har han en armprotes nu?
Citera
2021-08-27, 21:02
Medlem
foliekillers avatar
Danskarna sticker ju ut hakan rejält nu?

Kommer de att lyckas?

I så fall kommer ju även vi och andra länder med hög vaccinering hänga på!
Citera
2021-08-27, 21:02
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vänta nu, var Glennmark med i kavla upp? Har han en armprotes nu?
Sluta knarka!
Citera
2021-08-27, 21:03
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Jag skulle nog nu lägga större vikt på antalet kontra % när det är låga antal
Ok ge mig ett exempel?
Citera
2021-08-27, 21:05
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Troligtvis kommer vågen i höst främst slå på ökad smittspridning men inte slå lika hårt på vården som hösten senast. Dock lär det bli fortsatta försiktighetsåtgärder på sjukhus och äldreboenden där det är många sköra individer oavsett vaccin.
Ja det låter rimligt!

Utan vaccinet hade det varit kaos med kollapsad sjukvård..
Citera
2021-08-27, 21:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Danskarna sticker ju ut hakan rejält nu?

Kommer de att lyckas?

I så fall kommer ju även vi och andra länder med hög vaccinering hänga på!

UK var ju först med att avskaffa restriktioner.

Tyvärr är Tegnell väldigt glad för restriktioner numera så vi lär inte bli av med dem på länge.
Citera
2021-08-27, 21:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa

Jag undrar om vården hade klarat en full deltavåg utan vaccinerna? I USA har man stora problem nu, 6 stater har i princip slut på IVA-platser, givetvis antivaxx stater.

https://www.forbes.com/sites/joewalsh/2021/08/19/these-6-states-have-almost-no-icu-beds-left-as-covid-hospitalizations-soar/?sh=4f7f657c6bb5
Citera
2021-08-27, 21:12
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag undrar om vården hade klarat en full deltavåg utan vaccinerna? I USA har man stora problem nu, 6 stater har i princip slut på IVA-platser, givetvis antivaxx stater.

https://www.forbes.com/sites/joewalsh/2021/08/19/these-6-states-have-almost-no-icu-beds-left-as-covid-hospitalizations-soar/?sh=4f7f657c6bb5

Då hade det med stor sannolikhet varit fortsatt katastrofläge . Vacciner gör oehörd skillnad gällande antalet som behöver vård . Det är ju klarlagt .
Citera
2021-08-27, 21:13
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tror jag inte på. Vaccindoser efter en genomgången infektion torde öka antalet antikroppar, dock ej mer långvarig T- cells imunitet och lite andra immun-mekanismer. Men det verkar som att vi får vänta på mer forskning om detta.

Detta är inte exakt vad ni diskuterar, men vaccinen verkar löjligt effektiva..

”Region Stockholm har analyserat provsvar från 10 010 personer som fått positivt provsvar för covid-19 mellan vecka 25–33. Det visar sig att 92 procent av dessa saknar båda doserna vaccin.”
Källa:SLL
Citera
2021-08-27, 21:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nu har jag inte läst din länk ännu, men det har väl alltid varit bra med naturlig immunitet mor covid förutom
att det inte heller är riskfritt att genomgå sjukdomen och
att ingen heller vet vilka följdsjukdomar genomgången covid kan ge.

Man får helt enkelt vänta och se oavsett om man vaccinerar sig eller inte.

Du kan ta skada av att gå runt och vara orolig för att bli smittad också. Kanske dags att söka hjälp? Om du är ung och frisk förstår jag inte din oro. Och har du hängmage vet du vad det är dags att göra.

Media ska ha en släng av sleven som sprängt ut skrämselpropaganda i snart 2 års tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in