2021-08-25, 15:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Så absurt att tennisproffsen får bete sig som de vill i princip. Sån jävla bunt fittor som sitter och styr. Gå ut 15 minuter i setvilan ska leda till diskning omedelbart. Att de tillåts göra det är fan skandal.

Det var väl knappt nio minuter i det här fallet.
Citera
2021-08-25, 15:18
Medlem
ingetbranicks avatar
Mikael Ymer har tagit två segrar i Winston-Salems 250-turnering, mot Travaglia och Ramos-Vinolas. Framför allt 6-3 6-1 mot spanjoren imponerar. Nu väntar lucky losern Purcell, rankad 205, i tredje omgången.
Citera
2021-08-25, 15:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Ännu en superstjärna vars karriär närmar sig slutet. Synd, för jag älskar att se Serena Williams förlora tennismatcher. Nu får Osaka försöka ta över den rollen

Citat:
Serena Williams missar US Open

Serena Williams, 39, har lämnat återbud till US Open. En skada på baksida lår sätter stopp för den 39-åriga tennisstjärnan i den kommande grand slam-turneringen i New York.

"Efter noga övervägande och råd från mina läkare har jag bestämt mig för att dra mig ur US Open. Jag ska låta min kropp läka helt och hållet", skriver hon på Instagram.

Serena Williams har inte spelat sedan början av juni då hon skadade sig i sin första match i Wimbledon. Även herrstjärnorna Rafael Nadal och Roger Federer har tvingats lämna återbud.
(SVT Text)
Citera
2021-08-25, 23:31
Avslutad
Märklig förlust för Leo Borg när matchen avbröts och Altmeier dömdes som segrare då man bedömde att Leo Borg lämnat Walk over. Känns som ren kommunikationsbrist, men ATP ska tydligen utreda det. Borg menar att det inte var någon WO.
Citera
2021-08-26, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Märklig förlust för Leo Borg när matchen avbröts och Altmeier dömdes som segrare då man bedömde att Leo Borg lämnat Walk over. Känns som ren kommunikationsbrist, men ATP ska tydligen utreda det. Borg menar att det inte var någon WO.

Farsan, eller vem det nu är som skriver på familjens instagram på knackig engelska, verkar rosenrasande, och långt ifrån den kylige gentleman han framträder som i offentligheten.
Citera
2021-08-26, 12:50
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE

Var han borta för länge i nån setpaus, eller hur fick egentligen domaren för sig att han lämnat w/o?
Citera
2021-08-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Var han borta för länge i nån setpaus, eller hur fick egentligen domaren för sig att han lämnat w/o?
En jättekonstig historia. Och familjens instagrammande sprider inte mycket ljus. Vem är det som skriver förresten, är det mamman?

Mycket tal om bana och banbyte. Banan var dålig. Altmeier kunde tänka sig att fortsätta, men på annan bana. Borg ville vara kvar på samma bana för att den var så dålig att Altmeier inte kunde spela sin bästa tennis? Och så blev Borg noterad för wo för att han inte ville fortsätta matchen (på annan bana)?

Om arrangören bestämmer att matchen ska fortsätta spelas på annan bana så blir det väl wo om man inte dyker upp där. Det kanske var det som hände.
Senast redigerad av psonpson 2021-08-26 kl. 17:11.
Citera
2021-08-26, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
En jättekonstig historia. Och familjens instagrammande sprider inte mycket ljus. Vem är det som skriver förresten, är det mamman?

Kontot har inte ens en sån där blå bock som intygar att det är autentiskt. Jag betvivlar förvisso inte att det är Borgarna som har det (bara att kolla bilderna), men det är väldigt ovanligt bland kända människor. Björn själv har inget Insta (hittar åtminstone inget - märket har det dock, givetvis).

Stavning och grammatik är värdelös. Tyckte jag läste att Björn själv var nere där, vilket han väl inte ens var för FO, så kanske är det rent av han som blivit förbannad.

it ended after 4 hours that Leo had to withdraw.

Tolkar nog ändå detta som att sonen gav WO. Fuck man, I wanna play on center court, do you know who I am, I am Leo fucking Borg, gimme the center court or I won't play! Typ.
Citera
2021-08-27, 21:23
Medlem
Det var väldigt längesen Rebecca spelade så bra som hon gör mot Svitolina.
Citera
2021-08-27, 21:45
Medlem
Stefan4s avatar
.
Senast redigerad av Stefan4 2021-08-27 kl. 21:48.
Citera
2021-08-28, 05:55
Bannlyst
Ymer till final i Winston-Salem, vad grymt. Måste ju vara minst tio år sedan en svensk nådde en ATP-final.
Senast redigerad av Spenatkungen 2021-08-28 kl. 06:06.
Citera
2021-08-28, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Ymer till final i Winston-Salem, vad grymt. Måste ju vara minst tio år sedan en svensk nådde en ATP-final.

Japp, första gången sedan Robin Söderlings final i Båstad 2011.

Han jag gjort det riktigt bra, men hoppas att han vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in