2021-08-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jo, jag vet, men han var skadad i AO också, och innan dess var han generellt värdelös efter USO, med undantag för finalen i ATP-slutspelet. Fick spö mot en dvärg i FO (Schwarzman), och torskade hela tiden mot medelmåttor när han skulle komma tillbaka i våras. Snackat massa om mentala problem, osv. Verkar ha blivit för mycket för honom att vinna en GS, trots att Nadal och Federer inte ens var med.

(Just den här skadan ska han för övrigt fått på Mallorca snarare än i FO, där han bara sög.)

Det tar tid att komma tillbaka från skador ibland. Titta på Nadal som försökte komma tillbaka till hardcourtsäsongen men det gick inte. Förvisso är Nadal äldre och jag gissar att hans kropp behöver mer tid för återhämtning.

Förlora mot Schwartzman på grus är inget att skämmas för, det är Schwartzmans bästa underlag.
Citera
2021-08-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fotskadad har han varit åtminstone sen tidigt i våras.

Ok, jag minns att han bröt en match pga handleden, vilken match var det?
Citera
2021-08-22, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jo, jag vet, men han var skadad i AO också, och innan dess var han generellt värdelös efter USO, med undantag för finalen i ATP-slutspelet. Fick spö mot en dvärg i FO (Schwarzman), och torskade hela tiden mot medelmåttor när han skulle komma tillbaka i våras. Snackat massa om mentala problem, osv. Verkar ha blivit för mycket för honom att vinna en GS, trots att Nadal och Federer inte ens var med.

(Just den här skadan ska han för övrigt fått på Mallorca snarare än i FO, där han bara sög.)
Schwarzman är förmodligen tourens bäste spelare om man tog bort förtsa serven för alla spelare.
Citera
2021-08-22, 06:52
Medlem
Vad är det här med vuxna män som bollkallar , jag vet att US/new York har lite speciella arbetsregler för underåriga ,men varför vill en medelålders man vara bollkalle till bortskämda tonåringar!?
Citera
2021-08-22, 07:43
Bannlyst
Tsitsipas borde nog korta ner sina pauser mellan seten nu när folk har börjat att tröttna på hans 10-15 minuters frånvaro. Zverev går så långt och anklagar greken för coaching, men det blir kanske svårt att bevisa. https://www.youtube.com/watch?v=AGmkHgqINfw&t=258s

Nu vann tysken till slut efter en vändning i tredje set. Kul med lite drama och dålig stämning inför US Open.
Citera
2021-08-22, 10:58
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Vad är det här med vuxna män som bollkallar , jag vet att US/new York har lite speciella arbetsregler för underåriga ,men varför vill en medelålders man vara bollkalle till bortskämda tonåringar!?

Bra fråga, jag har tänkt samma sak. Det har alltså arbetsrättsliga orsaker? Är det för att "barn" inte får jobba med sånt eller inte får ta jobben från vuxna arbetslösa? Det ser onekligen lite lustigt ut när storvuxna män står i kortbyxor och langar bollar till spelarna. I år har Cincinnati kanske den största bollkallen jag sett, han ser ut att vara huvudet längre än även de längsta spelarna.

Men redan Cosmo Kramer var bollkalle i US Open, så det är ju inget nytt
Citera
2021-08-22, 11:06
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Tsitsipas borde nog korta ner sina pauser mellan seten nu när folk har börjat att tröttna på hans 10-15 minuters frånvaro. Zverev går så långt och anklagar greken för coaching, men det blir kanske svårt att bevisa. https://www.youtube.com/watch?v=AGmkHgqINfw&t=258s

Nu vann tysken till slut efter en vändning i tredje set. Kul med lite drama och dålig stämning inför US Open.

Jomenvisst. Det här är ju två av dem som kämpar om att ta över tennistronen så det är bra att det hettar till lite. Tsitsipas framstår som mer osympatisk för varje gång jag ser honom, och den här toapausen på nästan tio minuter när han just har förlorat andra set var ju bara sååå genomskinlig. Blev komiskt när man såg pappan/tränaren knappa febrilt på mobilen under pausen. Undrar till vem?

Zverev lackade ju ur ordentligt och klagade till huvuddomaren. "Han gör alltid så där", sa han, men domaren menade att det var enligt reglerna. Frågan är varför reglerna tillåter spelaren att ta med sig hela tennisväskan (med mobil och allt) för att gå på toaletten. Har Tsitipas med sig några rullar av sitt grekiska favorittoapapper i väskan som han inte klarar sig utan?

Nåja, Zverev borde ha hållit huvudet kallt och satt sig med en handduk över huvudet eller nåt och inte lagt allt fokus på Tsitipas. Skönt att han lyckades vända och vinna till slut i alla fall.
Senast redigerad av ingetbranick 2021-08-22 kl. 12:06.
Citera
2021-08-22, 11:15
Avslutad
Citat:
Bra fråga, jag har tänkt samma sak. Det har alltså arbetsrättsliga orsaker? Är det för att "barn" inte får jobba med sånt eller inte får ta jobben från vuxna arbetslösa? Det ser onekligen lite lustigt ut när storvuxna män står i kortbyxor och langar bollar till spelarna. I år har Cincinnati kanske den största bollkallen jag sett, han ser ut att vara huvudet längre än även de längsta spelarna.

Innan så har det ju varit rätt vanligt att turneringarna haft modeller av motsatt kön än de som spelar, vilket fyller ett estetiskt syfte i alla fall om spelarna inte håller måttet.
Citera
2021-08-22, 12:03
Bannlyst
Citat:
Tsitsipas framstår som mer osympatisk för varje gång jag ser honom

Ja, jag känner likadant. Och vi är inte ensamma. Han får nog ta och skärpa till sig en aning om han inte ska bli utbuad varje gång han visar sig på banan.
Citera
2021-08-22, 13:10
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Tsitsipas framstår som mer osympatisk för varje gång jag ser honom, och den här toapausen på nästan tio minuter när han just har förlorat andra set var ju bara sååå genomskinlig. Blev komiskt när man såg pappan/tränaren knappa febrilt på mobilen under pausen. Undrar till vem?

Å andra sidan är det väl just när adepten inte spelar som tränaren har tid att göra andra saker. Då gäller det väl att utnyttja de minuterna antar jag (utan att ta ställning i just fallet Tsitsipas)
Citera
2021-08-22, 15:55
Medlem
Citat:

Ja, det har med arbetstider att göra," barn" får inte jobba efter ett visst klockslag, jag vet inte exakt tid.
Jag har sett många medelålders män vara bollkallar men aldrig sett en medelålders kvinna, bara det är ju lite underligt.

Att ta in typ artonåringar som bollkallar är väl inte så underligt, men medelålders män känns närmast fönedrande och konstigt, man hajar ju till liksom när bollkallen är 3 gånger så gammal som spelaren.
Citera
2021-08-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen

Så absurt att tennisproffsen får bete sig som de vill i princip. Sån jävla bunt fittor som sitter och styr. Gå ut 15 minuter i setvilan ska leda till diskning omedelbart. Att de tillåts göra det är fan skandal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in