Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Eftersom tex L*åw reagerar likadant när HD tydligen jagar obrutna sviter - så finner jag det inte troligt att LW skulle ha struntat i om andra gjort likt HD.
Nu minns jag inte riktigt vem denne L*ennart W*iklund var, men nu pratade jag inte om hur HD "jagar obrutna sviter".
Det jag pratar om är att fighten uppstår mellan HD och Lena pga deras tuppfäktning om SD, och min innersta tro är att den uppstår tack vare SD. Vem som börjar själva bråket, det är egentligen svårt att veta. Jag kan tänka mig att SD har ett finger med här.
Jag tror att Sd gillar att var den som kvinnorna slåss om. Så hur går tongångarna där hemma, när HD säger att hon vill splitta kontot?
Jag kan förstå att det kan ha blivit en ojämn fördelning mellan HD och SD i "jagande" och "lösande", och som par kan man dela på hela poängen och sviterna. Jag tror ju att detta kan göra att det uppstår en slags ojämn fördelning för dom, medan för andra par kan det se helt annorlunda ut. Och som det blir, räknas allt ihop oavsett "vem och vad" så att säga.
Nu kan jag inte se att det kan kännas ok att få poäng för burkar som man själv inte deltagit i alls, men visst, det finns ingen riktig rättvisa här.
Och obrutna sviter, de kan förstås försvinna om man delar kontot och sitter och nagelfar varje burk. Det borde förstås vara lika för SD.
Vad jag menar är, att det naturligtvis inte är enkelt eller rättvist när man delar ett konto, vare sig man har det gemensamt eller går isär. Det finns inget riktigt "handikappsystem" som jämkar upp, utan det är lite upp till varje CO att bestämma. Det ska väl vara en rolig hobby och inte en tävling, om jag förstår poängen med geocaching.
För HD borde iaf de caher som Lena har inte vara så svåra att ta? Inte så många (17), och alla i närområdet.
Jag vet inte, och har inte läst om hur Lena gjort för andra cachare som separerat sin konton.
Citat:
HD gör inga egna burkar men gör anspråk på cacher hon inte deltagit vid och de som gör burkar tappar favoritpoäng.
Nej, egna burkar gör hon inte. Hänger inte med på vad du menar med "
de som gör burkar tappar favoritpoäng."?
Citat:
Undrar om hon vågade sig på att logga om l*åws burkar eller om hon bara tar burkar för brutalt mördade som inte kan protestera?
Förmodligen körde hon på hela racet. Jag vet iaf en som protesterade, och där kan hon inte ha vunnit.
Det kan väl inte finnas någon som anser att eferloggningen av Lenas cacher efter hennes död är vare sig ok eller något annat än hemsk?
Där kan man säga att HÅ:s ord att det var magstarkt är ett understatement, vilket man förstår att det är då hon är en intelligent och klok person. Hon anser att det är värre, men har förstånd nog att uttrycka det, men ändå hålla det inom en acceptabel ram som de flesta står ut med att höra.
Citat:
Hennes intro om att vilja ha dagbok över det hon inte ens är delaktig i, är i sig ett helt korkat resonemang.
Det vet jag inte om jag håller med om helt och hållet, men jag tror inte på den förklaringen. Det tror jag är en stor överdrift, kanske en lögn. Eller kanske t om är SDs ord.
Ma måste känna HD för att veta hur det ligger till på riktigt.
Personligen är jag otroligt sentimental, och kan ofta känna att jag vill behålla minnen. Också för att jag tycker att jag glömmer. Men är HD en sådan person?
Citat:
Resten ännu skevare:
"Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok".
Vet inte om jag tycker den frågan är konstig?
Konstigt blir det förstås om hon inte är beredd att acceptera vad CO har för synpunkter.
Där får man väl accpetera vad CO säger, så tänker jag.
Citat:
Då bör HD respektera CO utifrån den text hon själv skrivit.
Ja. Absolut.
Citat:
Det var inte ok för en del CO.
Även PJ protesterar och där agerar JG ånyo som en lojal fähund åt HD och de dravlar snarare om att "det är kutym"..
Fattar inte varför JG lägger sig i här...
Citat:
Detta bråk startade HD, väl medveten om att LW skulle protestera.
Så att hon skulle logga om är nog snarare högst troligt då obrutna sviter tydligen är så viktigt att hon ojar sig om detta till både SD och JG.
Som sagt, vem startade bråket?
Jag kan tänka mig SD.
Citat:
Som "tolkningsföreträde" åt HD så vet du även att hon inte drar sig för att fuska vilket ses dels via hennes rekommendationer till JG om att fejka att fota på plats - och likaså när hon strax innan mordet föreslår SD att fuska på LWs wig.
Det ser jag som en provokation och revirmarkering mot Lena. En stark sådan. Hämnd också.
Citat:
Det luktar även hämnd och arrogans över hennes äckliga agerande eftersom det baseras på att hon garanterat hatar att LW och SD gjort "kärleksfulla promenader" på FTF-jakt.
Nåt som hon frågar ut SD om redan i april 2017.
Frågar du mig, så är SD den som driver föreställningen. Min teori. Han är den som håller sina kvinnor på halster genom sitt "on- off" spel, vilket gör dom så bundna och "trogna". De undanhåller och ljuger (på olika sätt), de kan inte lämna trots fruktsansvärda svek och lögner...det är som ett ekorrhjul som aldrig tar slut...