Citat:
jag tror ju på en ensam "galning" som GM och att grandmannen och GM är en och samma person.
VG,CP och SE utesluter jag av olika anledningar , den som fortfarande möjligtvis fortfarande kan vara aktuell är CA , fast jag tror inte riktigt på det själv.
Om man tror på grandmannen som GM så finns det fantombilder , beskrivningar av hans utseende , hans udda klädsel och ett vapen med speciell typ av ammunition som kanske går att följa till en möjlig och hittills okänd GM.
Jag tycker det mesta tyder på en ensam och lite udda gärningsman. Hur han betedde sig vid grand , hans val av vapen och ammunition , hur han sköt OP och sen missade ett andra skott , den slumpartade platsen för mordet , hans gammeldags klädsel som några vittnen lade märke till m.m.
VG,CP och SE utesluter jag av olika anledningar , den som fortfarande möjligtvis fortfarande kan vara aktuell är CA , fast jag tror inte riktigt på det själv.
Om man tror på grandmannen som GM så finns det fantombilder , beskrivningar av hans utseende , hans udda klädsel och ett vapen med speciell typ av ammunition som kanske går att följa till en möjlig och hittills okänd GM.
Jag tycker det mesta tyder på en ensam och lite udda gärningsman. Hur han betedde sig vid grand , hans val av vapen och ammunition , hur han sköt OP och sen missade ett andra skott , den slumpartade platsen för mordet , hans gammeldags klädsel som några vittnen lade märke till m.m.
Låter som att det är den udda enstöringen i utdaterad klädsel CA du beskriver. Så varför gå över ån efter vatten..
Och hur många såna här slags personer kan det rimligen ha funnits som i närheten av Grand hade tillgång till rätt sorts vapen (1700 m till CA:s bostad) och som dessutom hade koppling till ammunitionstypen?
Och som inte lämnar in sitt vapen till provskjutning och istället gör sig av med det enligt en otrolig historia. Och som ljuger om sin belägenhet vid tiden för mordet. Och som rörde sig mycket ute i city. Och som skjutit Palme i sin TV. Och som ändrar sedan lång tid etablerade vanor efter feb 1986. Och som mycket regelbundet börjar besöka mordplatsen senare. Och som ändrar sina uppgifter i avgörande frågor. Och så vidare.
Tror det blir svårt att hitta nån.