2021-08-27, 15:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du kan inte bortse från det faktum att covid främst slår mot folk med dålig hälsa. Det finns undantag ja, men de allra flesta som farit illa till en sådan grad att de hamnat på sjukhus har någon form av bakomliggande sjukdom. Statistiken är mycket tydlig på den punkten.

Det här är bara en slump tror du?

https://edition.cnn.com/2021/03/04/health/obesity-covid-death-rate-intl/index.html

Främst folk med dåliga hälsa ja, men långt ifrån alla med dålig hälsa har dålig hälsa för att de "misskött" sin hälsa, ätit onyttigt, knarkat, rökt osv osv.
Citera
2021-08-27, 15:53
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det var 3 döda idag enligt rapporteringen. Inget att dra några större växlar på. Sitter du och biter på naglarna eller vad är det frågan om?

Vaccinerna verkar fungera. Gott så! Är det farligt för alla under 60 år? Nej det tror jag absolut inte att det är. Särskilt inte om man redan haft covid.
Nej jag sitter inte och biter på naglarna.

Du själv har ju varit emot vaccinationen jävligt länge, först på senare tid har du börjat inse att vaccinet fungerar och taggat ner den delen.

Ditt tjatande om att en sund livsstil skulle förhindra hela pandemin är ju bara trams!

Har du haft covid har du säkert ett bra skydd, men då det gäller det här viruset finns det ännu inget facit.
Vaccinet är vägen ur skiten om vi inte vill offra massor av människor!
Citera
2021-08-27, 15:54
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nöj dig med att ha fått bekräftat att SARS-CoV-2 är isolerat.

Tekniken bakom isolation av virus passar inte i denna tråd som handlar om själva viruset och sjukdomen

“Since no quantified virus isolates of the 2019-nCoV were available for CDC use at the time the test was developed and this study conducted, assays designed for detection of the 2019-nCoV RNA were tested with characterized stocks of in vitro transcribed full length RNA (N gene; GenBank accession: MN908947.2) of known titer (RNA copies/μL) spiked into a diluent consisting of a suspension of human A549 cells and viral transport medium (VTM) to mimic clinical specimen.” (pg.43)

Man isolerade det genom en dator alltså. Det är således inget virus.
Citera
2021-08-27, 15:55
Medlem
Danneliuss avatar
New Israeli study shows natural immunity to #SARSCoV2 is FAR superior to the artificial kind - vaccinated people were 13x as likely to be infected and 27x to have symptomatic infections as a matched cohort that was previously infected. And this is with Delta dominant. The paper also shows that offering previously infected people one dose slightly reduced their infection risk (though not enough to outweigh side effects, I would argue). Along with the other emerging data, this paper should end any debate over vaccines v natural immunity… https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.24.21262415v1.full.pdf
Citera
2021-08-27, 15:55
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Och vad ska du göra med det virus då?

En enig forskarvärld anser att Sars Cov-2 är ett allvarligt virus!

Du påstår att det är skitsnack?

Vilken forskarutbildning har du? Var forskar du? Varför har du inte publicerat dina rön?

Bevisbördan ligger nog på dig!

“Since no quantified virus isolates of the 2019-nCoV were available for CDC use at the time the test was developed and this study conducted, assays designed for detection of the 2019-nCoV RNA were tested with characterized stocks of in vitro transcribed full length RNA (N gene; GenBank accession: MN908947.2) of known titer (RNA copies/μL) spiked into a diluent consisting of a suspension of human A549 cells and viral transport medium (VTM) to mimic clinical specimen.” (pg.43)

Nej det är inte en enig forskarvärld, det är ett dussin välbetalda "experter", MSM och nyttiga idioter som du som sprider lögner.

Resten censureras.
Citera
2021-08-27, 15:56
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Det är inte jag som sitter hela dagarna i en tråd och pratar om något som inte existerar, höjden av ironin bland er foliehattar.
Ha ha säger han som sitter och tjatar om att viruset inte finns!

Hur dum i huvudet får man bli?

Hur går det med forskningsresultaten?
Citera
2021-08-27, 15:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Främst folk med dåliga hälsa ja, men långt ifrån alla med dålig hälsa har dålig hälsa för att de "misskött" sin hälsa, ätit onyttigt, knarkat, rökt osv osv.

Du gör vad du vill så gör jag vad jag vill. Och jag tänker inte vaccinera mig pga hypokondriker som dig. Är du orolig för din hälsa bör du ta tag i den istället för att tro att ett vaccin ska göra dig frisk.

Mycket tyder på att vaccinerna är långt sämre som skydd ön den naturliga immuniteten. Så varför vaccinera sig om man redan haft sjukdomen?

https://www.sciencemag.org/news/2021/08/having-sars-cov-2-once-confers-much-greater-immunity-vaccine-no-infection-parties
Citera
2021-08-27, 15:57
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Åsnan är nog den som litar mera på en ihopklippt filmsnutt på twitter än på vetenskap.
Du fick en länk med massor av vetenskapliga rapporter om hur viruset och dess mutationer isolerats, lita på dessa istället för på hopklippta videosnuttar.

Man har känt till och kunnat isolera virus sedan 1930-talet och flera olika coronavirus har tidigare isolerats.
Varför har du fått för dig att just sars-coV-2 är så svårt att isolera.

Det är just faktumet att man INTE isolerat Sars Cov-2 som är poängen, andra virus kunde man det. Varför inte Sars Cov-2?

För det är inte ett virus.
Citera
2021-08-27, 15:59
Medlem
ohemuls avatar
Citat:
Since no quantified virus isolates of the 2019-nCoV were available for CDC use at the time the test was developed and this study conducted, assays designed for detection of the 2019-nCoV RNA were tested with characterized stocks of in vitro transcribed full length RNA (N gene; GenBank accession: MN908947.2) of known titer (RNA copies/μL) spiked into a diluent consisting of a suspension of human A549 cells and viral transport medium (VTM) to mimic clinical specimen.” (pg.43)

Citera mig inte om du inte förstår vad dem säger i det stycket.

At the time, ja. Jag förmodar att det var i ett ganska tidigt skede.

https://www.reuters.com/article/factcheck-covid-rna-idUSL1N2LS27P
Citera
2021-08-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Men för syvende och sista gången, cdc-dokumentet handlar inte om att pcr-testet fungerar eller ej utan är en hänvisning till att gå över till ett nytt test. Det är inte ens en artikel som du säger.

Precis som jag sagt hela tiden så lämnar artikeln det öppet för tolkning om testet har fungerat som det är tänkt eller ej. Du sa dock att det inte lämnades öppet för tolkning.. Vad skönt att du äntligen kan erkänna att man inte kan backa upp det från artikeln (eller vad du nu vill kalla den)

Här kommer några citat där du försöker göra det iom att du nu verkar vilja få det till att du aldrig menat det:

Citat:
Det står i det här inlägget, jag hade till och med strukit under only så att inte ens du skulle missa det, men du är kanske blind också?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag ska översätta meningen till Svenska till dig:

"Realtids RT-PCR Diagnostik panel, procedur som först introducerades Februari 2020 för detektion av Sars-Cov2 enbart."

Citat:
Jag säger som surtruten, det står längre ner i dokumentet att man ska använda ett multiplextest istället. Nu framstår du själv som helt hjärndöd som inte kan ta till dig information och tydligen inte förstår engelska heller. Det är inte öppet för tolkning hur mycket du än vill tro det eller att pcr inte fungerar. Det fungerar precis som det ska det är bara din hjärna som inte fungerar som den ska vilket vi härmed konstaterat!

Citat:
Först säger du att det är en tolkning sen citerar du det som bevisar att jag har rätt? Det verkar mer som att det är du som sitter och tolkar men missförstår hela tiden.

Citat:
Det tidigare testet kunde bara påvisa om du har sars-cov2, det testade inte för något annat. Om du har symtom och visar negativt på det gamla testet så måste ju läkaren göra fler tester exempelvis ett influensatest och det är dyrt, slösar både tid och pengar. Det är därför man inför ett multiplex-test som kan urskilja influensa och sars-cov2 då vi nu går in i influensasäsongen. I Sverige har vi sentinelövervakningen som gör samma sak, där har man lagt till sars-cov2 till övriga influensatester. Vi testar även för sars-cov2 med specifika pcr-test i självprovtagningen.

Jag tycker det är solklart och lämnar inget åt tolkning.

Detta är alltså dina svar på när jag ber dig backa upp från artikeln att testet har fungerat som det ska och endast testat för sars-cov2. Låt mig gissa du ska vända och vrida lite till nu?
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-08-27 kl. 16:11.
Citera
2021-08-27, 16:03
Medlem
negrofobens avatar
Citat:

Det är just faktumet att man INTE isolerat Sars Cov-2 som är poängen, andra virus kunde man det. Varför inte Sars Cov-2?

För det är inte ett virus.
Inte äns om man skulle isolera och hitta viruset i din röv, skulle du fatta nåt!

Satan vilken idiot du är!

Du har ju överdoserat Bitchute, detta i kombination med svagt intellekt skapar ju dårar som dig!

Viruset finns och det är detta tråden handlar om din jävla saftskalle!
Citera
2021-08-27, 16:03
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohemul
At the time, ja. Jag förmodar att det var i ett ganska tidigt skede.

https://www.reuters.com/article/factcheck-covid-rna-idUSL1N2LS27P

Var inte en av Reuters styrelsemedlemmar högt uppsatt inom CDC tidigare?

Iallafall, från Corman-Drosten rapporten;

“In the present case of 2019-nCoV, virus isolates or samples from infected patients have so far not become available to the international public health community.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in