2021-08-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Du verkar fastnat i det förgångna!

Idag dör det människor ner till spädbarnsålder och de flesta idag är under 60 och många utan andra sjukdomar.

Gemensamt för majoriteten döda under 60 är att de är ovaccinerade!
2019 dog det 7 barn i influensa vad är siffran för 2021 ? Mitt i pandemin.
Citera
2021-08-27, 15:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Du verkar fastnat i det förgångna!

Idag dör det människor ner till spädbarnsålder och de flesta idag är under 60 och många utan andra sjukdomar.

Gemensamt för majoriteten döda under 60 är att de är ovaccinerade!

Det var 3 döda idag enligt rapporteringen. Inget att dra några större växlar på. Sitter du och biter på naglarna eller vad är det frågan om?

Vaccinerna verkar fungera. Gott så! Är det farligt för alla under 60 år? Nej det tror jag absolut inte att det är. Särskilt inte om man redan haft covid.
Citera
2021-08-27, 15:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohemul
Går det bra med CDC?

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/lab/grows-virus-cell-culture.html

Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Hur isolerade dem det?
Nöj dig med att ha fått bekräftat att SARS-CoV-2 är isolerat.

Tekniken bakom isolation av virus passar inte i denna tråd som handlar om själva viruset och sjukdomen
Citera
2021-08-27, 15:41
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Vi väntar fortfarande på det första fallet av ett isolerat Sars Cov-2 virus, tills dess är allt strunt om "bekräftade fall" rent skitsnack då Sars Cov-2 per definition är inget virus.
Och vad ska du göra med det virus då?

En enig forskarvärld anser att Sars Cov-2 är ett allvarligt virus!

Du påstår att det är skitsnack?

Vilken forskarutbildning har du? Var forskar du? Varför har du inte publicerat dina rön?

Bevisbördan ligger nog på dig!
Citera
2021-08-27, 15:44
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
HUR har man isolerat det, vilka metod(er)?
Om nån skulle förklara det för dig, vad har du för kunskaper att förstå det i så fall?
Citera
2021-08-27, 15:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Är du åsna eller dum i huvudet?

Det är CDC och resten av "experterna" på TV4, SVT och flashback som hävdar att Sars Cov-2 är ett virus för att man endast isolerat det på en dator, inget annat sätt har man gjort det. Som Chefs epidimiologen för Kinas CDC erkänner.
Åsnan är nog den som litar mera på en ihopklippt filmsnutt på twitter än på vetenskap.
Du fick en länk med massor av vetenskapliga rapporter om hur viruset och dess mutationer isolerats, lita på dessa istället för på hopklippta videosnuttar.

Man har känt till och kunnat isolera virus sedan 1930-talet och flera olika coronavirus har tidigare isolerats.
Varför har du fått för dig att just sars-coV-2 är så svårt att isolera.
Citera
2021-08-27, 15:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
jojo mr körsbärsplockare. Men du kan inte förneka detta faktum...

https://www.cnbc.com/2021/03/08/covid-cdc-study-finds-roughly-78percent-of-people-hospitalized-were-overweight-or-obese.html

Sluta strutsa dig och vakna! Har du hängmage? Gör dig av med den NU!

Läser du ens vad jag skriver? Inse att Covid 19 drabbar de med underliggande sjukdomar och att underliggande sjukdomar finns det mängder av utan att det beror på "livsstilssjukdomar". Däremot verkar du själv lida av en stor livsstilssjukdom. Du verkar inte kunna ta till dig skriven text. En egenskap som främst finns hos lågutbildade.
Citera
2021-08-27, 15:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Oj, jag som har vart jättetydlig. Trots det klarar du inte av att tolka det korrekt. Vi drar in två citat från mig skrivet idag, till dig:

Som sagt (läs gärna detta långsamt så kanske poletten trillar ned), jag vet att du anser att PCR test fungerar korrekt, ingen har bett dig förtydliga det. Det jag vill ha är citat från den berörda artikeln som bekräftar det. Alltså inte ett citat som tar upp varför testet fick ett EUA och inte heller en tolkning av dig utan bara rakt av ett citat som bekräftar att PCR testet funkat som det skulle.

Men för syvende och sista gången, cdc-dokumentet handlar inte om att pcr-testet fungerar eller ej utan är en hänvisning till att gå över till ett nytt test. Det är inte ens en artikel som du säger.

Den tilltänkta publiken är:
Audience: Individuals Performing COVID-19 Testing

Inte du som sitter och tolkar skit som du inte begriper!
Citera
2021-08-27, 15:48
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
HUR har man isolerat det, vilka metod(er)?

Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Om nån skulle förklara det för dig, vad har du för kunskaper att förstå det i så fall?
Tekniken bakom isolation av virus passar inte i denna tråd som handlar om själva viruset och sjukdomen.
Om du läser några av de rapporter du fått länk till så finns säkert metodiken beskriven i någon av dem.
Citera
2021-08-27, 15:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Läser du ens vad jag skriver? Inse att Covid 19 drabbar de med underliggande sjukdomar och att underliggande sjukdomar finns det mängder av utan att det beror på "livsstilssjukdomar". Däremot verkar du själv lida av en stor livsstilssjukdom. Du verkar inte kunna ta till dig skriven text. En egenskap som främst finns hos lågutbildade.

Du kan inte bortse från det faktum att covid främst slår mot folk med dålig hälsa. Det finns undantag ja, men de allra flesta som farit illa till en sådan grad att de hamnat på sjukhus har någon form av bakomliggande sjukdom. Statistiken är mycket tydlig på den punkten.

Det här är bara en slump tror du?

https://edition.cnn.com/2021/03/04/health/obesity-covid-death-rate-intl/index.html
Citera
2021-08-27, 15:51
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohemul
Så här: https://courses.lumenlearning.com/microbiology/chapter/isolation-culture-and-identification-of-viruses/

Det heter för övrigt "Hur isolerade DE det?"

Since no quantified virus isolates of the 2019-nCoV were available for CDC use at the time the test was developed and this study conducted, assays designed for detection of the 2019-nCoV RNA were tested with characterized stocks of in vitro transcribed full length RNA (N gene; GenBank accession: MN908947.2) of known titer (RNA copies/μL) spiked into a diluent consisting of a suspension of human A549 cells and viral transport medium (VTM) to mimic clinical specimen.” (pg.43)

Citera mig inte om du inte förstår vad dem säger i det stycket.
Citera
2021-08-27, 15:52
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du förstår väl att du skämmer ut dig fullständigt? Försök att läsa lite vetenskapliga rapporter och artiklar i ämnet istället för att lyssna på bitchute och annat trams. Du verkar inte kunna ta till dig kunskap och kommer att få vänta till domedagen på ditt bevis.

Det är inte jag som sitter hela dagarna i en tråd och pratar om något som inte existerar, höjden av ironin bland er foliehattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in