2021-08-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Når man søker "Tom Hagen" på google, så kommer det opp endel forslag til ord man kan føye til under søket. Ordet "psykopat" er høyest opp på listen. Kan virke som at mange andre også har begynt å skjønne hvem han egentlig er. Familien f.eks.
De merker at det er et eller annet som ikke stemmer.

På google sier det ikke noe om Tom Hagen psykopat. Hva fikk du det fra? Er det din egen oppfinnelse eller?
Citera
2021-08-27, 13:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det er ikke noe jeg utelukker. Søsken kan ha blitt farget til å tro at han prøver å dekke over ham. Når advokaten sier løsningen ligger lokalt, kan han også ha blitt gitt en slik historie. På toppen av det hele blir TH gitt mikrofonstativ til historie om knust lampe og oversvømmelse, og sitert i en bok. Vi vet kun en promille om hva som er skjedd. Det kan til og med være det er blitt sørget for at TEHs mobil kan spores til åstedet.

En mann som legger en så grundig plan for å drepe sin egen kone, må vel egentlig kunne
sies å være en potensiell fare for alle rundt ham. En grenseløs mann som tar seg til rette
som det passer ham, men som gjør dette på en måte som er subtil og kanskje vanskelig
for utenforstående å få øye på.

Badekarhistorien er et eksempel på dette. Ute av kontekst fremstår den som pussig, klønete
og kanskje litt barnslig. I realiteten rammer den TEH på et vis dobbelt - han blir ikke bare
forsøkt gjort til syndebukk i en alvorlig drapssak, det er på toppen av alt hans egen far som
peker ham ut, nærmest på en leken og lett måte.

Det er temmelig bekmørkt når man tenker over det.

Citat:
Jeg utelukker ingenting, og har ingen illusjoner om mangel på detaljfiksering i noe som kan ha blitt planlagt i mange år.
Jeg tror ikke det er tilfeldig at THs bil ikke kunne spores, og at mobil «alltid» lå på kontoret. Heller ikke at flere notatbøker mangler, pluss pluss. Dessuten tror jeg mobilens fall i trapp kan være del av arrangert alibi.

Jeg tenker det er detaljfiksering som både er styrken og svakheten i THs plan.
Styrke fordi han har hatt total kontroll over selve handlingsplanen og gjennomføringen.
Svakhet fordi han er for fiksert, og dette har bl.a. ført til at forklaringene
fremstår som oppkonstruerte og rigide, og således tvunget ham til påfallende
bortforklaringer og unnamanøvre.

Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Når jeg søker på T*m H*gen kommer ikke psykopat opp i det hele tatt!!

Ikke hos meg heller. Når jeg søker kommer "T*m H*gen Flashback" opp som femte alternativ, etter
ord som"kj*reste" og "s*nn n*rkoman". Det er ikke basert på egne søk, men google sine egne
forslag. Ganske interessant, da det kanskje sier noe om hvilke rykter som går "på bygda", og
er tema som tydelig ikke dreier seg om det fokus politiet har satt på kryptokjeltringer.
Citera
2021-08-27, 14:18
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
På google sier det ikke noe om Tom Hagen psykopat. Hva fikk du det fra? Er det din egen oppfinnelse eller?

Jeg snakker om at google fyller ut søkefeltet som søkeforslag når man skriver Tom Hagen.
Forslagene baserer seg på hva andre folk har søkt på.
Det samme skjer når man søker på Terje Wiik eller Helge Fossmo.
Nå når jeg søkte nå, så kom det ikke opp. Bare dette med Veronica, Kristin Kirkemo kjæreste osv.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-08-27 kl. 14:51.
Citera
2021-08-27, 14:19
Medlem
Skaanseths avatar
.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-08-27 kl. 14:40.
Citera
2021-08-27, 14:28
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSailor1900
ja, hvem er han egentlig. kan du fortelle kort med dine ord hvem han er?
og fortelle du oss også om du har personlige relasjoner til han eller del av familien?

Du først.
Citera
2021-08-27, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
En mann som legger en så grundig plan for å drepe sin egen kone, må vel egentlig kunne
sies å være en potensiell fare for alle rundt ham. En grenseløs mann som tar seg til rette
som det passer ham, men som gjør dette på en måte som er subtil og kanskje vanskelig
for utenforstående å få øye på.

Badekarhistorien er et eksempel på dette. Ute av kontekst fremstår den som pussig, klønete
og kanskje litt barnslig. I realiteten rammer den TEH på et vis dobbelt - han blir ikke bare
forsøkt gjort til syndebukk i en alvorlig drapssak, det er på toppen av alt hans egen far som
peker ham ut, nærmest på en leken og lett måte.

Det er temmelig bekmørkt når man tenker over det.

På hviken måte mener du TEH blir gjort til syndebukk med denne historien? Hvis TEH sier at badekarhistorien er en løgn fra TH, så vil det gå ut over TH og ikke TEH.

Publisert i en bok uten at man vet TEHs forklaring, eller hvilke beviser som støtter forklaringen så blir det mistenkelig. Men det var nok ikke det TH tenkte da han fortalte historien.
Citera
2021-08-27, 16:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
På hviken måte mener du TEH blir gjort til syndebukk med denne historien? Hvis TEH sier at badekarhistorien er en løgn fra TH, så vil det gå ut over TH og ikke TEH.

Publisert i en bok uten at man vet TEHs forklaring, eller hvilke beviser som støtter forklaringen så blir det mistenkelig. Men det var nok ikke det TH tenkte da han fortalte historien.

Du har helt rett i at badekarhistorien slår tilbake på TH, det er jo nettopp derfor
vi diskuterer dette her i tråden. Nemlig den absurde "jeg har ikke gjort no' gærent"-vinklingen
fra TH, og hans skamløse forsøk på å mistenkeliggjøre sin sønn. Viktig å huske at denne
historien ble fortalt i avhør, og at TH på det tidspunktet han fortalte historien, sannsynligvis
ikke tenkte på muligheten for at det senere ville bli gjengitt mer eller mindre verbatim i en bok.
Jeg er rimelig overbevist om at inkluderingen av dette avhøret i boken er veloverveid både
av forfattere og redaksjon, og at dersom det forelå en understøttende forklaring fra TEH, så
ville den også vært inkludert.

Litt av poenget mitt, som jeg også nevner i innlegget mitt over, er at TH er for detaljorientert
til å virke troverdig. Han har liksom en forklaring på alt, men i en større kontekst fremstår det
som usammenhengende, oppkonstruert og til tider impulsivt.

Man kan tenke seg at det ville vært mer troverdig om han hadde sagt at det kunne være
sønnen, men at de burde spørre ham i stedet. Men nei, her leverer TH nær sagt en "skolestil"
av en forklaring. Alt er med - ned for å se til valpen, badekaret renner over, han mopper, knuser
lampa etc. Litt vel detaljspekket for en som ikke var tilstede da dette angivelig skjedde.

Historien faller inn i et mønster av intrikate, detaljerte forklaringer som, dessverre for TH, ikke
står seg særlig godt i et helhetsperspektiv. Jeg kommer i hu det engelske uttrykket "too clever by half".
Citera
2021-08-27, 16:35
Medlem
Citat:

Oppfatter du ikke hvordan Hagen bruker sønnen. Hagen ringte TEH før han dro fra jobb, og enda en gang etter at han kom til S4. Hagen fikk sønnen til å komme til S4 og gå inn i huset, før han ringte politiet.

Hagen informerte politiet om at hans egne fingeravtrykk fantes på trusselbrevet da han overleverte det til politiet, og la til ... muligens TEH også hadde tatt i brevet. Kanskje Hagen til og med hadde oppfordret TEH til å lese trusselbrevet.

Så denne badekarhistorien. Hagen hadde flere muligheter til å manipulere, eventuelt påvirke eller true, TEH før sønnen ble avhørt av politiet.

Det var tre kjente kontaktpunkter mellom TH og TEH etter at AE var angivelig kidnappet og før Hagen kontaktet politiet. De to telefonsamtalene, og ansikt-til-ansikt-møtet i S4. Etter at politiet ble kontaktet ble familien samlet på hotell. Også her hadde Hagen mulighet til å påvirke sønnen.

Ja det er så totalt skamløst å skyve barna sine foran seg. Som ved å sørge for at familien fikk en felles bistandsadvokat. De voksne barna hadde hatt behov for egen bistandsadvokat. For å beskytte seg mot faren og farens påvirkning.

Hagen har også forsøkt å utnytte HHB1, prestedatter. Hagen sa i avhør at det hadde vært telefonkontakt, oppfattet som telefonsamtale, mellom HHB1 og AE.

Altså, HHB1 ble utsatt for press for å bekrefte at oppringing fra AE til HHB1 kl 09:06, med 3 sekunders telefonforbindelse eller oppkobling, var fra AE. Dette kan forstås som at HHB1 burde bekrefte at hun hørte sin mor, var i kontakt med sin mor, de tre sekundene.

Vi vet ikke hva HHB1 har sagt om oppringingen. Men politiet har aldri sagt at dette var noen samtale.

I tråden har vi egentlig oppfattet at denne 09:06 oppringingen mest sannsynlig gikk til mobilsvar. Men vi vet ikke sikkert.
Citera
2021-08-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du har helt rett i at badekarhistorien slår tilbake på TH, det er jo nettopp derfor
vi diskuterer dette her i tråden. Nemlig den absurde "jeg har ikke gjort no' gærent"-vinklingen
fra TH, og hans skamløse forsøk på å mistenkeliggjøre sin sønn. Viktig å huske at denne
historien ble fortalt i avhør, og at TH på det tidspunktet han fortalte historien, sannsynligvis
ikke tenkte på muligheten for at det senere ville bli gjengitt mer eller mindre verbatim i en bok.
Jeg er rimelig overbevist om at inkluderingen av dette avhøret i boken er veloverveid både
av forfattere og redaksjon, og at dersom det forelå en understøttende forklaring fra TEH, så
ville den også vært inkludert.

Litt av poenget mitt, som jeg også nevner i innlegget mitt over, er at TH er for detaljorientert
til å virke troverdig. Han har liksom en forklaring på alt, men i en større kontekst fremstår det
som usammenhengende, oppkonstruert og til tider impulsivt.

Man kan tenke seg at det ville vært mer troverdig om han hadde sagt at det kunne være
sønnen, men at de burde spørre ham i stedet. Men nei, her leverer TH nær sagt en "skolestil"
av en forklaring. Alt er med - ned for å se til valpen, badekaret renner over, han mopper, knuser
lampa etc. Litt vel detaljspekket for en som ikke var tilstede da dette angivelig skjedde.

Historien faller inn i et mønster av intrikate, detaljerte forklaringer som, dessverre for TH, ikke
står seg særlig godt i et helhetsperspektiv. Jeg kommer i hu det engelske uttrykket "too clever by half".

Nei, her burde man absolutt tatt med TEHs forklaring, dersom den var forskjellig fra THs.
Citera
2021-08-27, 16:46
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Kort fortalt dette tyder på at det ble skrevet av TH selv.
Bitt for bitt diktet han innholdet fra avisartikler, samtaler m ru og egne notater.
Ja,han vil ikke ha støy og kaos på pc han bruker til daglige.han kjøper ny. Ny kapitel i hans liv.
Han har bevisst og målretta ikke fikset alarm. Bestilte håndverkere kunne bli siktet for bortføring. 4% tja sv4
Valpen ble fort fjernet av TH og sønn fra åstedet dermed viktige DNA ble tapt.(?)
Innmelding i fb er en rød fare signal for TH.
AE kunne fått halvparten av formue ved skilsmisse.
Stoler på AE sine venner, hennes oppriktige kommentarer og kort hvor hun ber om tilgivelsen enn TH sine fantasifulle idiotiske historier. Alt er løgn.
Ingen underskrift av TH på separasjonsp - han ikke vil miste sin formue. han skrevet ikke på ingen avhørsdok heller- vil ikke bekrefte sine egne ord.
Farlig mann. "Forsvinn "fra brevet- for mennesker å forsvinne, hans egne ord.
Han nevner ordet rettferdighet i intervjuet.. ja i hans øye rettferdige å eie det hele alene.,kaldblodig drepe kone og ingen gravstein å få.
Ja, slik du skriver, hvis man tror TH står bak plottet så tror man også at han bestilte håndverkere, noe som førte til at alarmsystem fortsatt var utkoblet forsvinningsdagen.
TV - 25.05.2020:
"Bevegelsessensorer i Slor*aveien 4 skulle ta bilder dersom alarmen i huset ble utløst"

Et problem med denne antagelsen er hva som har kommet frem i media:

Aftenposten - 11.01.2020:
"En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv. Arbeiderne sluttførte arbeidet få dager før Anne-Elis*abeth Hagen (68) forsvant".

Noe HHB2 bekrefter i klageskriv til riksadvokaten - Oktober 2019:

"Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med?" "At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset".

Elektriker også bestillt av AEH:

VG - 19.09.2019:
"Når jeg har ringt til henne, så har hun jo pleid å ringe tilbake igjen, sier Ska*nsen, som forteller at han gjorde avtalen med An*ne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt"
Citera
2021-08-27, 17:21
Medlem
Citat:

Jeg tror at badekarhistorien da sönnen deres moppet gulvet hadde han knust taklampen på badet med skaftet, fått glasskår over seg som traff ryggen og han begynte å blø ville tjene som et deksel. Han hadde ikke fått tørket opp alt før han dro..

Dette er fordi at AEH sannsynligvis hadde blitt slått av TH slik at hun hadde begynt å blø. Og da hun skulle gå ned trappene raskt, holdt hun på å falle, så hun grep tak i veggen. Og dermed var det bloddråper på veggen som var AEHs.

Politiet mener de har funnet spor etter blodvask, at noen hadde forsøkt å vaske bort blod fra Anne-Elisabeth på åstedet.
Bloddråpene som skal ha blitt forsøkt vasket bort ble funnet på veggen ved en av trappene i huset.
Citera
2021-08-27, 17:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja, slik du skriver, hvis man tror TH står bak plottet så tror man også at han bestilte håndverkere, noe som førte til at alarmsystem fortsatt var utkoblet forsvinningsdagen.
TV - 25.05.2020:
"Bevegelsessensorer i Slor*aveien 4 skulle ta bilder dersom alarmen i huset ble utløst"

Et problem med denne antagelsen er hva som har kommet frem i media:

Aftenposten - 11.01.2020:
"En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv. Arbeiderne sluttførte arbeidet få dager før Anne-Elis*abeth Hagen (68) forsvant".

Noe HHB2 bekrefter i klageskriv til riksadvokaten - Oktober 2019:

"Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med?" "At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset".

Elektriker også bestillt av AEH:

VG - 19.09.2019:
"Når jeg har ringt til henne, så har hun jo pleid å ringe tilbake igjen, sier Ska*nsen, som forteller at han gjorde avtalen med An*ne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt"

At det var AEH som utførte selve bestillingen av håndverkere, indikerer ikke på noen
måte at hun egenhendig tok initiativet til dette. Hun kan naturligvis ha påtatt seg
å ordne det praktiske, men etter pålegg fra TH.

"Klageskrivet" til datteren gir også inntrykk av at TH er i kulissene, og er enda et forsøk på
å sette etterforskningen på feil spor, for å trenere og bremse etterforskningen av TH.

Barnas bistandsadvokat fortsetter i samme løype, sist nå ved å insinuere at siktelsen mot TH
er på vei til å frafalles. Nå nevner han ikke engang barna lenger. Målet synes å være frikjenning
av TH, ikke å bistå barna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in