2021-08-27, 14:03
Medlem
Having SARS-CoV-2 once confers much greater immunity than a vaccine—but no infection parties, please

The newly released data show people who once had a SARS-CoV-2 infection were much less likely than vaccinated people to get Delta, develop symptoms from it, or become hospitalized with serious COVID-19.

https://www.sciencemag.org/news/2021/08/having-sars-cov-2-once-confers-much-greater-immunity-vaccine-no-infection-parties

Vaccinen är kass.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Hela ditt inlägg är en tolkning haha. Men citera gärna den delen i meddelandet som säger att testet bara kunde påvisa om du har sars-cov2.

Förstår att du inte ville hålla det sakligt längre. Citera gärna den delen som säger att testet endast kunde reagera på sars-cov2 du också.

Enligt dom själva introducerades detta specifika test Februari 2020. Du tror alltså att året är 2050, har jag förstått dig rätt?
Du måste ju förstå att texten gäller det aktuella multiplex-testet, inte några andra tidigare tester.
Det är enn ickefråga du driver och det finns inget utrymme för tolkningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Danmark testar sjukt mycket mer än Sverige. Så tvivlar starkt på att de har högre smittspridning.

Danmark är väl det landet som testat mest i världen under pandemin.

Det skulle kunna vara fallet men man kan ej säga med säkerhet då vi som sagt inte är bra på att testa i Sverige.
Kanske beror det på att vi har haft få till inga restriktioner i Sverige så att mängden naturligt immuna väger upp för färre procent vaccinerade?
Citera
2021-08-27, 14:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja jag vill inte bidra mer till denna cirkus. Om alla skulle sluta testa sig skulle "pandemin" klinga av sannolikt. Finns ingen anledning att rapportera anta case, när det finns vacciner som fungerar och nästan ingen ligger på sjukan längre.

Det ligger en hel del på sjukan. Att sluta testa förändrar inte det faktumet, det blir strutsmentalitet över det.
Citera
2021-08-27, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du måste ju förstå att texten gäller det aktuella multiplex-testet, inte några andra tidigare tester.
Det är enn ickefråga du driver och det finns inget utrymme för tolkningar.
Ser att du misslyckas med att citera delen som backar upp dina tolkningar, igen.

Och du som anser att det specifika testet vart aktivt i 30 år. Iom att du inte svarar på frågan får jag då anta att du tror att året är 2050. Vet att jag kan framstå som en foliehatt i din värld nu men vill meddela att året är 2021.
Citera
2021-08-27, 14:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Hela ditt inlägg är en tolkning haha. Men citera gärna den delen i meddelandet som säger att testet bara kunde påvisa om du har sars-cov2.

Enligt dom själva introducerades detta specifika test Februari 2020. Du tror alltså att året är 2050, har jag förstått dig rätt?

Först säger du att det är en tolkning sen citerar du det som bevisar att jag har rätt? Det verkar mer som att det är du som sitter och tolkar men missförstår hela tiden.

Citat:
Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel, the assay first introduced in February 2020 for detection of SARS-CoV-2 only
Citera
2021-08-27, 14:13
Medlem
virvelbaggs avatar
1 274 nya fall och 3 nya dödsfall.

Denna vecka blev 10-19 åringarna största gruppen smittade, märks att skolan börjat.

4 nya 20-åringar på IVA och 5 nya 30-åringar denna vecka.

17 nya avlidna denna vecka har rapporterats in.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-08-27 kl. 14:42.
Citera
2021-08-27, 14:14
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Sverige har typ 25% invandrare, det är en grupp där många inte vill vaccinera sig. De borde dra in sjukvård för covid19 för alla ovaccinerade. Men det som är bra att vi inte behöver sörja de som ligger inne på iva eller dör numera. De har själva valt att inte vaccinera sig, darwin awards på dem snarare..

Citat:
Ja, känner ingen som vägrat vaccin så pandemin är troligen slut i Svenson områden.
Det är lite märkligt att invandrade från Europa verkar ha lägre incitamenten att vaccinera sig än invandrade från övriga världen.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/vaccinationstackning-i-undergrupper/

Förstår jag uppgifterna fel?
Här i tråden varkar ju uppfattningen vara den motsatta.
Citera
2021-08-27, 14:16
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Danmark testar sjukt mycket mer än Sverige. Så tvivlar starkt på att de har högre smittspridning.

Danmark är väl det landet som testat mest i världen under pandemin.

Skit i testningen nu. I detta skede är det inte den som säger hur det ser ut och har egentligen aldrig kunnat användas för jämförelser avs smittan i olika länder. Alla har ju testat på olika sätt och i olika grad.
Danmark och Sverige har nästan identiska siffror per capita vad det gäller inlagda/iva/döda just nu.
Så jag skulle säga att vi har samma läge i båda länderna..

VG.NO har en bra sammanställning för Norden.
Kolla in den om du inte tror mig..

https://www.vg.no/spesial/corona/norden/
Citera
2021-08-27, 14:20
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är lite märkligt att invandrade från Europa verkar ha lägre incitamenten att vaccinera sig än invandrade från övriga världen.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/vaccinationstackning-i-undergrupper/

Förstår jag uppgifterna fel?
Här i tråden varkar ju uppfattningen vara den motsatta.
Ja men det lär ju inte vara västeuropéer, kanske rumäner/zigenare eller liknande som inte förstår sig på sånt här så bra. Förmodligen kommer en stor andel inlagda på iva under fjärde vågen vara invandrare.
Citera
2021-08-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Först säger du att det är en tolkning sen citerar du det som bevisar att jag har rätt? Det verkar mer som att det är du som sitter och tolkar men missförstår hela tiden.

Vad gullig du är när du visar hur hjärndöd du är. Medveten citering av mig för att få en person med noll kunskap att fastna på kroken.

"fter December 31, 2021, CDC will withdraw the request to the U.S. Food and Drug Administration (FDA) for Emergency Use Authorization (EUA) of the CDC 2019-Novel Coronavirus (2019-nCoV) Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel, the assay first introduced in February 2020 for detection of SARS-CoV-2 only. "

Syftet till att det fick ett EUA var alltså att det skulle upptäcka endast covid. Nu har man dragit tillbaka det godkännandet. Om du inte är helt hjärndöd så har du möjligheten att förstå att det kan bero på att syftet inte uppnåddes. Dom har själva sagt att det beror på att man vill ha ett test som bl.a kan skilja på sars-cov2 och influensa virus. Om du hittar citatet som bevisar din tolkning att testet faktiskt funkade som man ville att det skulle funka så säg gärna till. Vet att du har Surtruten som också jobbar hårt med att hitta citatet.

Återigen för att vara tydlig. Jag säger inte att testet tog med influensa virus, jag säger att dom har lämnat det öppet för tolkning. Eran oförmåga att citera den delen som tar bort möjligheten för tolkning bekräftar det ännu mera.
Citera
2021-08-27, 14:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Having SARS-CoV-2 once confers much greater immunity than a vaccine—but no infection parties, please

The newly released data show people who once had a SARS-CoV-2 infection were much less likely than vaccinated people to get Delta, develop symptoms from it, or become hospitalized with serious COVID-19.

https://www.sciencemag.org/news/2021/08/having-sars-cov-2-once-confers-much-greater-immunity-vaccine-no-infection-parties

Vaccinen är kass.

Det är ju inte vad som står i artikeln, du verkar ha svårt med läsförståelsen. Men visst är naturlig immunitet bättre, om man bortser från de skadliga effekterna som viruset kan åstadkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in