2021-08-27, 14:24
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ser att du misslyckas med att citera delen som backar upp dina tolkningar, igen.

Och du som anser att det specifika testet vart aktivt i 30 år. Iom att du inte svarar på frågan får jag då anta att du tror att året är 2050. Vet att jag kan framstå som en foliehatt i din värld nu men vill meddela att året är 2021.
Jag anser och tolkar inte så mycket.
Jag konstaterar att pcr-tekniken är gammal och att den används av forensiska labb.

Jag har väldigt lite kunskap om tekniken, men med den lilla kunskap jag har så tror jag det är svårt att få fram ett pcr-test som visar positivt för två helt olika virustyper, men negativt för allt annat.
Lite samma sak som att få fram ett test som visar positivt för människa och kängru, men negativt för alla andra djur.

Läs på så att du får lite grundläggande kunskaper om pcr-tekniken så förstår du säkert vad jag menar.
Citera
2021-08-27, 14:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Having SARS-CoV-2 once confers much greater immunity than a vaccine—but no infection parties, please

The newly released data show people who once had a SARS-CoV-2 infection were much less likely than vaccinated people to get Delta, develop symptoms from it, or become hospitalized with serious COVID-19.

https://www.sciencemag.org/news/2021/08/having-sars-cov-2-once-confers-much-greater-immunity-vaccine-no-infection-parties

Vaccinen är kass.

Märkligt att det nästan uteslutande är efterblivna antiwaxxers som hamnar på Iva och blir inlagda då..

Tillfälligheter?
Citera
2021-08-27, 14:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Med samma resonemang är du hjärntvättad av Wuhan's virusinstitut, med tanke på hur hårt du propagerar för deras produkt.

Kurt Sune är onekligen hjärntvättad av kineserna. Han utgår från att viruset är ofarligt och vaccinet livsfarligt. Trots att all tillgänglig fakta talar för motsatsen.
Citera
2021-08-27, 14:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det ligger en hel del på sjukan. Att sluta testa förändrar inte det faktumet, det blir strutsmentalitet över det.

Det är ju just det det inte gör. Problemet med överdriven rapportering är att folk blir onödigt oroliga. Tänk om vi skulle rapportera alla som dog av övervikt, cancer, diabetes osv?

Någon gång måste man sluta upp att rapportera case och dödsfall. Tycker du inte?
Citera
2021-08-27, 14:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vad gullig du är när du visar hur hjärndöd du är. Medveten citering av mig för att få en person med noll kunskap att fastna på kroken.

"fter December 31, 2021, CDC will withdraw the request to the U.S. Food and Drug Administration (FDA) for Emergency Use Authorization (EUA) of the CDC 2019-Novel Coronavirus (2019-nCoV) Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel, the assay first introduced in February 2020 for detection of SARS-CoV-2 only. "

Syftet till att det fick ett EUA var alltså att det skulle upptäcka endast covid. Nu har man dragit tillbaka det godkännandet. Om du inte är helt hjärndöd så har du möjligheten att förstå att det kan bero på att syftet inte uppnåddes. Dom har själva sagt att det beror på att man vill ha ett test som bl.a kan skilja på sars-cov2 och influensa virus. Om du hittar citatet som bevisar din tolkning att testet faktiskt funkade som man ville att det skulle funka så säg gärna till. Vet att du har Surtruten som också jobbar hårt med att hitta citatet.

Återigen för att vara tydlig. Jag säger inte att testet tog med influensa virus, jag säger att dom har lämnat det öppet för tolkning. Eran oförmåga att citera den delen som tar bort möjligheten för tolkning bekräftar det ännu mera.

Jag säger som surtruten, det står längre ner i dokumentet att man ska använda ett multiplextest istället. Nu framstår du själv som helt hjärndöd som inte kan ta till dig information och tydligen inte förstår engelska heller. Det är inte öppet för tolkning hur mycket du än vill tro det eller att pcr inte fungerar. Det fungerar precis som det ska det är bara din hjärna som inte fungerar som den ska vilket vi härmed konstaterat!
Citera
2021-08-27, 14:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Med samma resonemang är du hjärntvättad av Wuhan's virusinstitut, med tanke på hur hårt du propagerar för deras produkt.

Det gör jag inte, men jag inser fakta att det här viruset är här för att stanna. Det är lika bra att vi förhåller oss till det nu istället för att ta till drakoniska åtgärder som skapar mer skada än nytta.
Citera
2021-08-27, 14:27
Medlem
Senaste data från Folkhälsomyndighetens excel-dokument.
Dagsvis, med statistikdatum 2021-08-26
Antal fall 1278 och sju dagar tidigare 1027
Antal döda 0
Antal IVA 5

Veckovis statistik. Sju dagars rullande medel av antal fall per dag omräknat per miljon invånare:
(dubbla sju dagars rullande medel används nu när det är låg smittspridning, det ger lugnare beteende på bekostnad av ytterligare fyra dagars fördröjning).

senaste7 är för de senaste sju dagarna och tidigare7 är för en vecka sedan
procent anger procent ökning och sedan motsvarande R-värde
Kod:
region               senaste7  tidigare7  procent  R-värde
Stockholm                 119        127     -6.2     0.96
Gotland                   116        202    -42.6     0.68
Västmanland               115        101     13.7     1.09
Halland                   104         92     12.4     1.08
Skåne                      99         76     30.0     1.20
Jämtland_Härjedalen        96         66     46.1     1.30
Västra_Götaland            93         71     30.4     1.20
Västerbotten               93        142    -34.7     0.75
Totalt_antal_fall          90         84      6.6     1.04
Jönköping                  82         73     11.4     1.08
Kalmar                     81         55     47.9     1.31
Örebro                     80         75      5.6     1.04
Kronoberg                  71         43     64.6     1.41
Östergötland               68         61     13.2     1.09
Uppsala                    67         63      6.7     1.05
Värmland                   63         69     -8.7     0.94
Dalarna                    63         55     16.1     1.11
Sörmland                   54         54     -0.4     1.00
Blekinge                   49         48      3.0     1.02
Gävleborg                  48         71    -31.8     0.77
Västernorrland             39         42     -5.0     0.97
Norrbotten                 31         38    -18.3     0.87
Citera
2021-08-27, 14:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är ju just det det inte gör. Problemet med överdriven rapportering är att folk blir onödigt oroliga. Tänk om vi skulle rapportera alla som dog av övervikt, cancer, diabetes osv?

Någon gång måste man sluta upp att rapportera case och dödsfall. Tycker du inte?

Ok så du menar att de ligger på iva pga oro? Ja det var ju en ny infallsvinkel.

Absolut ska vi sluta rapportera om det som vi gör nu, när det är läge för det. SIR kommer fortsätta med sin rapportering som de alltid gjort.
Citera
2021-08-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag anser och tolkar inte så mycket.
Jag konstaterar att pcr-tekniken är gammal och att den används av forensiska labb.

Jag har väldigt lite kunskap om tekniken, men med den lilla kunskap jag har så tror jag det är svårt att få fram ett pcr-test som visar positivt för två helt olika virustyper, men negativt för allt annat.
Lite samma sak som att få fram ett test som visar positivt för människa och kängru, men negativt för alla andra djur.

Läs på så att du får lite grundläggande kunskaper om pcr-tekniken så förstår du säkert vad jag menar.
Oj, ska du vända och vrida nu? Det specifika testet har används sen Februari 2020. Det står svart på vitt i texten. Det lämnas inte öppet för tolkning i den berörda artikeln. Hur du fick det till 30 år är ganska enkelt att förstå vid detta laget, du är inte så bra på att tolka saker och ting.

Innan du vrider diskussionen till något helt annat, ville du citera det som bekräftar att PCR test endast tog med sars-cov2 och inte influensa virus?

Citat:
Jag säger som surtruten, det står längre ner i dokumentet att man ska använda ett multiplextest istället. Nu framstår du själv som helt hjärndöd som inte kan ta till dig information och tydligen inte förstår engelska heller. Det är inte öppet för tolkning hur mycket du än vill tro det eller att pcr inte fungerar. Det fungerar precis som det ska det är bara din hjärna som inte fungerar som den ska vilket vi härmed konstaterat!
Själv tycker jag att det är du som har svårt att ta till dig information, jag har bett dig citera den delen som backar upp ditt påstående 3-4 gånger men du misslyckas med det varje gång. Så fort du har citerat den delen i artikeln som bekräftar att PCR testet funkat precis som man trodde att det skulle funka så är vi klara.
Citera
2021-08-27, 14:31
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Jag vet inte ens vad du menar med den frågan. Men man tar en provsticka och svabbar i nasi pharynx och sen gör man en helgenomsekvensering så att man ser vilken typ av virus det är.

Haha, nej det är inte så man gör din infantila idiot.

Processen ser ut såhär;

1. The microorganism must be identified in all individuals affected by the disease, but not in healthy individuals.

2. The microorganism can be isolated from the diseased individual and grown in culture.

3. When introduced into a healthy individual, the cultured microorganism must cause disease.

4.The microorganism must then be re-isolated from the experimental host, and found to be identical to the original microorganism.

Man har INTE visat att Sars Cov-2 enbart befinner sig i sjuka individer. Man använder metoder såsom elektron mikroskop för att isolera virus och INTE med PCR tester, för vad sa vetenskapsmännen när de tog lungprover av patienter och körde de genom PCR testet i Kina? De sa;

“Further development of accurate and rapid methods to identify unknown respiratory pathogens is still needed … our study does not fulfill Koch’s postulates.”
Senast redigerad av nidhoogen 2021-08-27 kl. 14:46.
Citera
2021-08-27, 14:33
Medlem
Citat:
Ok så du menar att de ligger på iva pga oro? Ja det var ju en ny infallsvinkel.
Nu var det ju inte specifikt det användaren du citerar skrev så låt mig fråga dig, du kände inte till att stress påverkar immunförsvaret?
Citera
2021-08-27, 14:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag tror ju snarare det är så att just för att man identifierar vilka som är coronasjuka och som därmed absolut inte ska vara ute i samhället utan stanna hemma, vilket också gäller för friska i samma hushåll, så undviker man en hel del smittspridning.

Varje gång någon i en familj blir förkyld kan ju inte alla stanna hemma!
Hur skulle det funka tror du?

Finns ingen anledning till överdrivet testande när så många är vaccinerade. OM nu vaccinet fungerar, varför då fara och testa sig till höger och vänster? Nej tack. Detta måste upphöra omedelbums, annars kommer pandemin aldrig att sluta så hjärntvättade som folk blivit av all rapportering om fall och dödsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in