Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Jag var tvungen och titta. Det stämmer fortfarande.
I augusti personer under 60 år på IVA enligt SIR så är 86,9% ovaccinerade, 0% fullvaccinerade och 6,6% ofullständigt vaccinerade och slutligen 6,6% okänt.
De som avled som var under 60 år under augusti var 100% ovaccinerade.
Tack. Fetade hela ditt inlägg. Tycker nämligen det är VÄLDIGT talande. I detta forum finns det en mängd antivaxare som påstår att vaccinen inte hjälper. För mig är det så mycket fake news det bara kan bli. Siffrorna finns ju där och talar sitt tydliga språk.
Är man fullvaccinerad har man ett ytterst bra skydd mot svår sjukdom och död. Ska inte säga att det ligger på 100%, men väldigt väldigt nära. Ändå påstår en mängd foliehattar på detta forum att vaccinen inte hjälper, att de inte är bra, att man blir steril, att det bara är fake för Big Pharma etc etc etc. Dvs, de klassiska foliehattsargumenten som man hört till leda.
Jag skulle vilja säga att man är en fullständig idiot om man inte vaccinerar sig. Fullständig idiot. Läste att bara i Storbritannien har man nu över 200 tusen personer som drabbats av långtidscovid. Man kan lätt befara att de fått bestående skador av detta virus. I Sverige har 70 tusen personer vårdats på sjukhus för sin covid-infektion. Varför i hela friden vill man utsätta sig för något när det finns vaccin, helt gratis, som hjälper till nära 100% för hospitalisering? Kan ju inte bara saknas en skruv hos antivaccinare utan en hel jävla sortimentssats :-)