Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Vi tittade ju på SIR innan för Augusti månad. Där inga under 60 år på IVA var fullvaccinerade. Kanske borde också nämnas att alla hade en riskfaktor.
Jag vet ju inte vem du är egentligen, men du är väl man, småbarns förälder, så runt 40 år. Rökare tyvärr.
Om du är i bra fysik i övrigt så är det nog lugnt, men har du andra riskfaktorer eller lever mycket osunt är nog i vart fall en spruta en bra idé. De flesta brukar väl bli sjuka (om de nu blir det) av spruta två.
Så hade jag resonerat i all fall.
Men du har en poäng om vaccinet ger bäst skydd i 6 månader så borde man i all fall vänta till slutet av september för att vaccinera sig, det borde vara den ultimata tidpunkten.
Tack för din omtanke, men då jag inte verkar bli sjuk ens av att umgås med konstaterat smittade utgår jag från att jag redan blivit naturligt immun.
Rökare och rökare, jovisst, med övre luftvägarna närhelst andan faller på. Daglig rökning och cigarettrökning lade jag på hyllan för många år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Tack för ett bra svar till "Herr träskalle".
Jag har inte heller någon heltäckande källa, men
Antalet fall av covid-19 ökar för tredje veckan i rad. Ovaccinerade som kommer hem med smitta efter utlandsresor bidrar till ökningen som rapporteras för vecka 30.
– Utlandsresor, fortsatt trängsel här hemma, deltavarianten och att ännu inte tillräckligt många har blivit vaccinerade är orsaker till ökningen, säger ställföreträdande smittskyddsläkare Leif Dotevall.
https://vgrfokus.se/2021/08/utlandsresor-bidrar-till-okade-smittspridningen/
- Vi har fortfarande en låg smittspridning av covid-19 i Örebro län, men vi ser att allt fler smittas utomlands i samband med semesterresor. I huvudsak är det ovaccinerade personer i 20-30-årsåldern som smittas på populära turistorter, till exempel i Spanien, säger biträdande smittskyddsläkare Lisa Vennberg.
https://www.regionorebrolan.se/sv/aktuellt/lagesbild-corona-vecka-30-fortsatt-lag-smittspridning-men-fler-smittas-i-samband-med-utlandsresor/
Det låter ungefär som den sedvanliga massvaccinationspropagandan.
Bäste herr Surtrut, hur i hela friden kan man veta att dessa 20-30-åringar smittats utomlands? Har vi inte smittan också i Sverige?
Hette det inte för en tid sedan att vi gjorde allting fel i här och betraktades som en veritabel smittohärd av omvärlden? Hur kan det i så fall helt plötsligt vara förenat med större risker att vistas i länder som av många flashbackare sågs som föredömmen med sina nedstängningar och munskydd?