2021-08-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
+10 på den!
P:s ex J jobbar väl med IT inom polisen har jag för mig? Men jag tror knappast att han skulle jaga människor åt P på fritiden..😂

Nä 😂. Då tror jag mer på att han kommer se igenom C inom kort.
Citera
2021-08-26, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag har, som jag tidigare skrivit flera gånger, aldrig haft någon åsikt om Pernilla Wahlgrens nya kärlek och har varken haft någon information om honom eller några "vibbar" från honom. Min uppfattning om personerna som varnat och berättat om sina tidigare upplevelser är att de har gjort det av omtanke och oro om en kändis som de upplever att de känner och bryr sig om. Ungefär som att en kompis skulle träffa en kille som inte var bra.

Men nu har saken sannerligen kommit i ett lite annorlunda läge här. Först kontaktas uppenbarligen en användares syster privat och övertygas antingen om att allt hon själv tidigare sagt var lögn eller att helt enkelt säga så sitt syskon Flashbackanvändaren. Väldigt virrigt och annorlunda. Jag har varit på det här forumet i mer än tio år och jag har inte upplevt att någon som fört vidare insatt information har kommit tillbaka till tråden och bett om ursäkt "för allt jag visste var falskt". Hmm. Hmm. Hmm.

Sedan spårar Pernilla Wahlgren ur och kallar sina egna följare som kommenterar på hennes blogg för psykfall och psykopater, samt verkar anta att dessa följare är Flashbackanvändare, vilket det överhuvudtaget inte finns någon grund för att anta. Ja, folk som har oroat sig för henne har velat varna henne, så är det, men de flesta inser nog att kvinnan inte vill bli varnad, helt enkelt.

Därefter dyker det upp nytt folk i tråden, som dels argumenterar för att det är helt normalt att kalla folk psykfall och att människor som tar illa upp är lättkränkta dumskallar, ungefär. Så är det ju inte. Det är Pernilla Wahlgren som har betett sig illa i det fallet. De nya tråddeltagarna försöker också mucka gräl och verkar vilja provocera fram info om vem som sagt vad i tråden och på bloggen, vilket dels är onödigt eftersom hela tråden finns kvar och dels ryckt ur luften, varför skulle kommentatorn finnas här?

Samtidigt blir vi informerade av de nya användarna om att tidigare deltagare i tråden är avundsjuka på Pernilla Wahlgren samt att det är ett ex som härjar och sprider osanningar om hennes pojkvän. Jaså? Det var ju intressant eftersom det dels finns ett antal varnare i tråden, inte bara en, och dels eftersom samtliga dessa utger sig för att vara före detta arbetskamrater eller ha fått sin information från före detta arbetskamrater. De har inte gett någon privat information alls, som ett ex skulle kunna ha.

Jag har full förståelse för att varken Pernilla Wahlgren eller hennes pojkvän vill att det ska skvallras negativt om honom. Han vill väl också att folk ska vara avundsjuka på deras fantastiska romans, snarare än oroliga för att hon ska råka illa ut på grund av honom, men den här taktiken kommer inte att fungera. Det går att jaga rätt på sina ex och även identifierbara före detta arbetskamrater och prata med dem om saker och ting, men det går inte att styra folks intryck av en offentlig, synnerligen omskriven, person, som Pernilla Wahlgren dessutom har gjort offentlig och kommer att fortsätta göra till en svensk kändis. Han är väl en stapelvara på tv inom kort. Ska de leta rätt på alla människor i hela världen som har hört stories om vad som hänt på hans tidigare jobb och säga att de minsann vet var deras postlåda bor?

Tycker även att det är illa att Pernilla inte visar respekt för de personer på hennes blogg som med välmening öppnade upp sig och skrev om deras tidigare relationer där deras partner var narcissist. Åkte även de in under benämningen ”psykfall”. Extremt, extremt okänsligt av henne.
Citera
2021-08-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Ojdå! Jag kan verkligen förstå deras reaktion. Det är inte schysst att influencers börjar svänga sig med psykiatriska diagnoser och liknande använt som nedsättande, fula ord i syfte att anklaga följare som de inte gillar. RSMH är en seriös organisation som arbetar för människor med psykisk ohälsa. De gör ett mycket bra jobb.

Kanske vore en idé att kontakta Gehås där hon säljer sin kollektion och höra med dem om de anser hennes uttalande passar deras affärsideologi?
Hade jag haft ett företag hade jag sagt upp det omedelbart med PW efter att hon uttalat sig på detta viset....

Angående CB, sitter just nu och kollade på en instastory där CB och PW är på lunch... tyckte från första start att han var sliskig...har rätt god erfarenhet då jag själv levt med en narcissit/psykopat, men orkade ta mig ur eländet.
Alla signaler från CB skickar ut rött ljus. Han är narcissist personifierad....och då känner jag inte ens människan... Bara att se hur lismande och inställsam han är mot andra i PW.s närhet... vidrigt beteende. Hoppas verkligen någon av barnen biter ifrån...kanske Oliver eller Bianca. Tror till och med att Emilio (trots allt) skulle kunna säga till henne.
Citera
2021-08-26, 20:44
Medlem
Är det bara jag som tycker Lina Björling är mkt obehaglig? Varje bild, Instagram story är en kopia av Bianca?! Varför vill hon nästla sig in Ingrosso/Wahlgren familjen? När hon hållit sig relativt anonym förut.

- vill hon bli känd?
- är det hennes golddigger mamma som uppmuntrar henne till detta? För att få pengar?

Ja, jag vet att deras föräldrar är ett par. Men jag får rejäla stalker vibbar, hon gör om sig till Bianca, pratar som henne. Två dagar efter Bianca lägger upp en vlogg när hon äter jordgubbar lägger Lina upp en när hon äter jordgubbar. Vill hela tiden påvisa att dom är såå lika varandra (vilket endast är för att Lina total kopierar hennes stil, mimik, uttryck)
Citera
2021-08-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misar
Är det bara jag som tycker Lina Björling är mkt obehaglig? Varje bild, Instagram story är en kopia av Bianca?! Varför vill hon nästla sig in Ingrosso/Wahlgren familjen? När hon hållit sig relativt anonym förut.

- vill hon bli känd?
- är det hennes golddigger mamma som uppmuntrar henne till detta? För att få pengar?

Ja, jag vet att deras föräldrar är ett par. Men jag får rejäla stalker vibbar, hon gör om sig till Bianca, pratar som henne. Två dagar efter Bianca lägger upp en vlogg när hon äter jordgubbar lägger Lina upp en när hon äter jordgubbar. Vill hela tiden påvisa att dom är såå lika varandra (vilket endast är för att Lina total kopierar hennes stil, mimik, uttryck)

Exakt det har jag tänkt på! Gick igenom Linas flöde när jag på någon bild reagerade på att hon såg ut som Bianca, och såg då att hela hennes instagram försöker vara någon slags kopia av Biancas..? Jag får ta fram skämskudden för varje nytt inlägg hon publicerar för det blir bara mer och mer likt Bianca, inte bara utseendemässigt utan även beteenden, hur hon pratar, vad hon tycker om osv osv. Hon har heller aldrig syns med Benjamin förut men nu plötsligt, försöker hon nå Bianca genom honom? Eller vad är det som sker?
Citera
2021-08-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misar

- vill hon bli känd?

Aha - Åsas dotter?
Citera
2021-08-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Aha - Åsas dotter?
Ja precis, Åsa Ingrossos dotter. Känns som hon från ingenstans bestämt sig för att vara som bianca på ett riktigt stalker sätt
Citera
2021-08-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Kanske vore en idé att kontakta Gehås där hon säljer sin kollektion och höra med dem om de anser hennes uttalande passar deras affärsideologi?
Hade jag haft ett företag hade jag sagt upp det omedelbart med PW efter att hon uttalat sig på detta viset....

Angående CB, sitter just nu och kollade på en instastory där CB och PW är på lunch... tyckte från första start att han var sliskig...har rätt god erfarenhet då jag själv levt med en narcissit/psykopat, men orkade ta mig ur eländet.
Alla signaler från CB skickar ut rött ljus. Han är narcissist personifierad....och då känner jag inte ens människan... Bara att se hur lismande och inställsam han är mot andra i PW.s närhet... vidrigt beteende. Hoppas verkligen någon av barnen biter ifrån...kanske Oliver eller Bianca. Tror till och med att Emilio (trots allt) skulle kunna säga till henne.

Visst gör det! Kan tänka mig att Bianca kan bli irriterad på hans inställsamhet och se igenom fasaden, men hennes mamma skulle nog aldrig lyssna på henne.

Ja samarbetspartners borde nog ifrågasätta samarbetet efter ett sådant uttalande. Hon har inte ens bett sina följare om ursäkt. Bryr hon bara om sig själv (och uppenbarligen om C som är ett kapitel för sig själv)? Som någon skrev på bloggen så är det ju faktiskt hennes fans/följare som betalar hennes lön. Hon verkar ha glömt det.
Citera
2021-08-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll1sss
Exakt det har jag tänkt på! Gick igenom Linas flöde när jag på någon bild reagerade på att hon såg ut som Bianca, och såg då att hela hennes instagram försöker vara någon slags kopia av Biancas..? Jag får ta fram skämskudden för varje nytt inlägg hon publicerar för det blir bara mer och mer likt Bianca, inte bara utseendemässigt utan även beteenden, hur hon pratar, vad hon tycker om osv osv. Hon har heller aldrig syns med Benjamin förut men nu plötsligt, försöker hon nå Bianca genom honom? Eller vad är det som sker?

Ja jag tycker det känns creepy. Framförallt för Bianca
Citera
2021-08-26, 22:53
Medlem
Hon verkar inte kunna få nog av pengar, nu gör hon reklam för någon värdelös grej med små taggar som man ska dra över huden för då blir det en ”kontrollerad skada” vilken man då ska reparera med det medföljande serumet. Alltså vad är fel på henne…..?!? Hon är ett skämt.
Citera
2021-08-27, 03:06
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Hon verkar inte kunna få nog av pengar, nu gör hon reklam för någon värdelös grej med små taggar som man ska dra över huden för då blir det en ”kontrollerad skada” vilken man då ska reparera med det medföljande serumet. Alltså vad är fel på henne…..?!? Hon är ett skämt.

Är det den grejen de talar om när de säger att hon har fått en "sexskada" på knäna?

Pernilla Wahlgren dök upp med sexskada – efter helgen med Christian Bauer (msn.com)
Citat:
– Pernilla känns seriöst vild när det kommer till sex, skrattar Emilio.
– Men ja, hundra procent. Hon flög ju bort till oss i Marbella och dök upp med och köttsår på sina knän eter att ha spenderat en helg med sin nya kille. Jag ba "men gud mamma har du ramlat", hon ba "nej inte direkt tihi". Hon har ju med andra ord.. sexat sönder sina knän, brättar Bianca,

Senast redigerad av Gabriel Knight 2021-08-27 kl. 03:09.
Citera
2021-08-27, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99

Häromdagen la hon ut hur mycket som helst om Viktväktarma - kändes lite som att hon behövde komma ikapp.

Varför inte satsa på några varumärken istället för att riva av ett samarbete i en hotellobby någonstans? Ett inlägg om det där pulvret från Oslo var så sjukt slabbigt och dåligt, så det borde de reagerat på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in