Citat:
Ursprungligen postat av
EXTREMFETMA
Rask, du säger att du gråter ihjäl dig och att du desperat ber om hjälp... Lipa inte då när folk ger dig hjälpen du behöver, vilket är rekommendationen att skaffa ett heltidsarbete. Du är långt ifrån ensam om att lida av psykisk ohälsa och växa upp med förjävliga föräldrar. Det är dags att få tummen ur röven.
Rask, låt mig förklara det väldigt enkelt för dig. Svara på frågan: jobbar du med sociala medier?
Om svaret är NEJ: varför lägger du då någon som helst energi på det?
Om svaret är JA: är det i så fall verkligen det enda "jobbet" som du klarar av att sköta?
Fundera på det, Rask, för jag tror ärligt talat att du lurar dig själv. Du har fastnat i ångestloopen och även om det kommer kännas förjävligt i början så måste du komma ur den. Skaffa ett jobb nu. Du kanske kan agera webmaster, eller content manager, eller brevbärare, eller kanske kan du arbeta med att sopa rent framför din egen trapp.
Med vänlig hälsning, herren på min profilbild.
Det är inte jobb jobb han behöver akut egentligen, utan en aktivitet.
Missförstå mig inte nu, självklart behöver han ett riktigt atbete. Det jag menar är att viktiga är just nu att byta mönster. Han skulle kunna ett exempel bara vara att städa hela förrådet, klippa någons grannes tomt/klippa häcken.
Tvätta familjemedlemmars bilar. Skaffa ett simkort och simma. Eller en cykel och cykla.
Min poäng är att han måste börja nånstans.