2021-08-31, 19:56
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Vet inte vem av oss som gjort ett konto här enbart för att snacka skit om BB. Och vem som är idioten.
Nja, det stämmer ju dock inte. Du kan kolla mina tidigare startade trådar.
Dock svårt att hålla sig till andra trådar när vi har folk som dig i denna tråd.
Senast redigerad av StellaArtois 2021-08-31 kl. 19:58.
Citera
2021-08-31, 20:01
Medlem
Citat:
Vänta nu är Rask dömd 2 gånger i olika brottsmål mot samma personer?

Då har jag missat något. Sen ja du skriver det själv att han begått kriminella handlingar, vilket även jag påstod. Dock ser jag mfl inte förtal något som man ska bli stämplad som kriminell för.
" Titta där kommer han, det är en kriminell typ"
- Jaha men vad har han gjort då?
" Nej men han snackade skit och blev dömd"

Du förstår nog min poäng.

Nej, han är dömd vid ett tillfälle för 2 brott.
Fast han snackade inte bara skit, han påstod dessutom att ett av målsägandena var kriminell pga att denne skulle gjort samma sak.
Konsekvenserna av vad han sa i sina videos hade bra mycket större inverkan och konsekvenser än om man "bara" skulle snacka skit till en kompis.
Jag tycker även att det är förjävligt när folk gör det och det är ingenting jag själv gör mot andra heller. Jag säger inget som jag inte skulle kunna säga framför personen och jag ljuger inte ihop en hel drös med lögner för att få någon att se dålig ut.
Citera
2021-08-31, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Nja, det stämmer ju dock inte. Du kan kolla mina tidigare startade trådar.
Dock svårt att hålla sig till andra trådar när vi har folk som dig i denna tråd.

Merparten av dina inlägg kommenterar du slöhögen. Han måste ju leva rent free i ditt huvud.
Citera
2021-08-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Nej, han är dömd vid ett tillfälle för 2 brott.
Fast han snackade inte bara skit, han påstod dessutom att ett av målsägandena var kriminell pga att denne skulle gjort samma sak.
Konsekvenserna av vad han sa i sina videos hade bra mycket större inverkan och konsekvenser än om man "bara" skulle snacka skit till en kompis.
Jag tycker även att det är förjävligt när folk gör det och det är ingenting jag själv gör mot andra heller. Jag säger inget som jag inte skulle kunna säga framför personen och jag ljuger inte ihop en hel drös med lögner för att få någon att se dålig ut.

Jag har koll på BajsBaronen, men ser inte han som kriminell. Däremot ser jag honom som en arbetsskygg människa som är självgod som gör att man vill spy och mytoman. Sen har han gjort så mycket annan skit, tex mot sin egen far för att nämna något av alla 100 tals sjuka saker han får för sig att göra.
Tror inte BB är känd i Trosa över att vara kriminell.
Citera
2021-08-31, 20:20
Medlem
Viper08s avatar
Chrippas gliringar till rask blir bara bättre o bättre
Citera
2021-08-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Chrippas gliringar till rask blir bara bättre o bättre
Något nytt?
Citera
2021-08-31, 20:31
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enskildaasikter
Något nytt?

Ja, se chrilles nya video 1:10 in i klippet
Citera
2021-08-31, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Bra att det lyser igenom. Mycket riktigt så hatar jag inte Rask. Jag ser att han på många sätt är en plågad man som lever bakom en massa olika fasader. Sen att han övertänker saker vilket leder till ångest. För han sitter bara hemma och grubblar hela dagarna, han aktiverar sig inte. Det är inte sunt. När det kommer motgångar åt hans håll så bryter han ihop för han har länge levt ett liv där han inte behövt utmana sig själv. Sen är en aspekt att han gift sig med sin mamma. Hans fru Therese behandlar inte Rasken som en make utan som ett barn som man ska dadda med och ta hand om. Han bombas bara av Therese och andra bräckliga tjejers åsikter om att det är minsann OK att må dåligt och visa känslor, och han tror att han får respekt av den breda massan, vilket inte stämmer.

Till saken hör att det förstås är så att alla män mår dåligt ibland, alla har känslor. Vad som särskiljer Rask ifrån den breda massan är att han intalat sig att det bara därför är OK att vara passiv och gnälla om sitt mående öppet, och kunna kräva sympati för det. Sen snackar Rask om att ingen har med det att göra utom han själv. Vilket förstås är helt sant. Den som påverkas negativt av att inte ta sig framåt i livet utan förhålla sig passiv och skylla ifrån det på psykisk ohälsa är Rask själv. Jag blir på min höjd provocerad av att han inte själv verkar kunna se det.

Visst, man får tycka att det är bra. Jag själv ser inte det du ser. OK, han har en poäng att Sverige har en skenande kriminalitet. Men hans analyser är efterblivna, hans förslag på lösningar sträcker sig till att "politikerna" ska "göra någonting". Sen tycker jag att det blir enormt oseriöst när han blandar in sina egna känslor i det han diskuterar. Det är så ofattbart ointressant vad Rask känner av att få notiser i sin telefon.

Ska man vara rent krass här, vilket gränsar lite till OT, så tycker jag också att det är töntigt när en sådan som Rask "rasar" över den skenande brottsligheten. Han, och resten av det svenska majoritetssamhället, påverkas knappt av den här kriminaliteten. Visst, skjutningar sker på svensk mark, det är nära oss rent geografiskt. Men den bittra sanningen är att det här är problem som återfinns i parallella samhällen som växt fram i Sverige. Svenskarna hade inte ens märkt av den här brottsligheten om de inte hade på notiser för Aftonbladet i sina telefoner.

du måste verkligen vara från norrland eller liknande. i dom 3 större städerna tänker man på vart man tankar och vad klockan är. många tar en extra mil för att kunna runda dom värsta platserna. Det våld som rapporteras in är bara en piss i havet av allt som folk råkar ut för. ofta anmäls det dagen efter om man blivit rånat och bara lindrigt skadad. sen tar det 3 veckor och det är nerlagt i brist på bevis. taxi bilar nobbar ständigt körningar till många områden. antingen kan du inte plockas upp där du är eller så stannar chaufören och säger att längre än såhär kör jag inte.
Citera
2021-08-31, 20:51
Medlem
Citat:
Jag har koll på BajsBaronen, men ser inte han som kriminell. Däremot ser jag honom som en arbetsskygg människa som är självgod som gör att man vill spy och mytoman. Sen har han gjort så mycket annan skit, tex mot sin egen far för att nämna något av alla 100 tals sjuka saker han får för sig att göra.
Tror inte BB är känd i Trosa över att vara kriminell.

Det är väl en definitionsfråga, alla ser inte lika på allt och så måste det få vara.
Enligt Rask var det inte olagligt att sälja hans oljor som medicin heller, eller att begå grovt förtal.
Att pissa på en däckad tjejs huvud, trycka in en dildo i arslet på sin vän, släcka cigg genom att filmpa den på sin däckade väns ollon och mycket mer var inte heller olagligt..
Han är inte bara en människa som beter sig udda, han säger sig inte förstå hur folk beter sig idag. Men han är ju en av anledningarna till att ungdomar finner det häftigt att t.ex pissa på en däckad tjej. För han sitter och skrattar åt det.
Han sitter i sina videos och berättar hur underbart det är att ta droger och vara hög som tusan.

Rask är ett av de största sammhällsproblemen själv, då hans videos ger ungdomar dumma idéer och dessutom bjuder in till att ungdomar ska vilja testa droger.

Rask är inte känd i Trosa alls, om något så är han ökänd.
Citera
2021-08-31, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Det är väl en definitionsfråga, alla ser inte lika på allt och så måste det få vara.
Enligt Rask var det inte olagligt att sälja hans oljor som medicin heller, eller att begå grovt förtal.
Att pissa på en däckad tjejs huvud, trycka in en dildo i arslet på sin vän, släcka cigg genom att filmpa den på sin däckade väns ollon och mycket mer var inte heller olagligt..
Han är inte bara en människa som beter sig udda, han säger sig inte förstå hur folk beter sig idag. Men han är ju en av anledningarna till att ungdomar finner det häftigt att t.ex pissa på en däckad tjej. För han sitter och skrattar åt det.
Han sitter i sina videos och berättar hur underbart det är att ta droger och vara hög som tusan.

Rask är ett av de största sammhällsproblemen själv, då hans videos ger ungdomar dumma idéer och dessutom bjuder in till att ungdomar ska vilja testa droger.

Rask är inte känd i Trosa alls, om något så är han ökänd.

Har han verkligen gjort allt detta?

Dildo i arslet har jag hört i en story time men resten?!
Citera
2021-08-31, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
du måste verkligen vara från norrland eller liknande. i dom 3 större städerna tänker man på vart man tankar och vad klockan är. många tar en extra mil för att kunna runda dom värsta platserna. Det våld som rapporteras in är bara en piss i havet av allt som folk råkar ut för. ofta anmäls det dagen efter om man blivit rånat och bara lindrigt skadad. sen tar det 3 veckor och det är nerlagt i brist på bevis. taxi bilar nobbar ständigt körningar till många områden. antingen kan du inte plockas upp där du är eller så stannar chaufören och säger att längre än såhär kör jag inte.

Sånt bullshit. Stockholm är en av världens tryggaste huvudstäder. Det är ingenting jag hittar på utan det är vedertaget. Sanningen är att det är väldigt segregerat. Det finns stora områden som är genomgripande svenska där brottsligheten knappt ens märks. Du kan till och med åka ut till utsatta områden som svenne. Visst kommer du se gängen och brottsligheten. Men den lokala knarkbaronen skulle aldrig tillåta att någon skrämde iväg kunderna från deras område genom att råna. Så länge du inte lägger dig i eller spelar tuff så kommer du inte drabbas av något. Helt klart är det så att många har skrämts upp av det hårdnade klimatet i samhället. Men helt ärligt så är det knappast så att en vanlig arbetare märker av det i sitt dagliga liv. Den här våldsbrottsligheten sker på natten när en knegare sover och man vaknar upp till nyheten när man öppnar aftonbladetappen på morgonen. Folks rädslor baseras till största del på nyheterna i tidningarna. De flesta hade mått bättre av att sluta läsa skiten.
Citera
2021-08-31, 21:21
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Har han verkligen gjort allt detta?

Dildo i arslet har jag hört i en story time men resten?!

Japp det sades i ”släng dig i väggen jockiboi” early edition, när han drog det värsta han kunde för att bräcka Joakim Lundell och bli stor på youtube. Har inte kollat men skulle gissa på att dom flesta kanske inte alla är borttagna, det är väl därför han spelar in nya lite mer censurerade.
—————————————————————————————
Jag undrar han lägger upp på instagram att man ska fråga han saker men han lägger inte upp något svar trots att han är aktiv på instagram. Gör han det för att ”hålla sig relevant” att han ska få uppmärksamhet, för att han ska se att folk inte ”glömt” han, liksom tanka sitt ego. För han lägger ju inte upp något svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in