Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Den här bilen är givetvis intressant. Om det nu däremot är korrekt med en Ford Sierra, lr för all del en annan modell i samma storlek, så känns den kanske lite för stor för att passa grabbarnas (på Hällristningsvägen) beskrivning "mindre ljus bil med avhugget bakparti. Sierra var inte någon stor bil direkt men tveksamt om den skulle uppfattats som mindre, speciellt inte kombin, som väl var den enda varianten med rails.
Man kan spekulera i om denna bil kanske inte hade med händelsen att göra, vilket inte helt kan uteslutas, även om ingen vad vi vet kommit fram som ägare till bilen. Ett annat alternativ är ju att GM, förmodligen då två, av någon anledning bytt bil när de återvänt för att göra någon typ av städåtgärd, eventuellt hämta kroppen.
Angående Sierra så har jag för mig att den modellen främst nämnts I samband med den först misstänkte, o häktade, Erik Anderse*n. (Någon gång med BW).
Ja, den verkar lite för stor för att vara den bil som killarna på Hällristningsvägen såg. Hade det en varit en bil av den "avlånga" modellen, så hade nog killarna kommit ihåg det, då deras beskrivning var hyggligt detaljerad för att se den från så pass långt håll (och vara oförberedda på att den skulle komma farande).
Samtidigt kan bilen som Carina med sällskap såg vara inblandad ändå, men jag tror inte att det var samma bil som killarna i bilen såg. Det kan vara som du skriver, att gm bytt bil när han/de skulle återvända. Men, som sagt, det blir bara spekulationer. Den behöver inte ha varit inblandad. Men den är inte ointressant.