2021-08-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
det här är ändå ett lite intressant uttalande av CL:s advokat:

"Advokat Thomas Berner var med under polisförhören.

– Jag kan tyvärr inte redogöra för vad han sagt. Men han har försökt att redogöra för sina minnen från den aktuella tidpunkten, men det är ju 29 år sedan och självklart är det inte lätt.

– Självklart finns det vissa uppgifter som tillsynes kan vara belastande, men sammantaget finns det inga handfasta bevis."

Det tyder på att utredarna har en del på CL, som är belastande, svårt att förklara osv. Sen är det ju så, att det inte finns några handfasta bevis, då hade han ju blivit häktad. Svårt med bevisning så här många år senare.

"Det har även gjorts fynd av föremål, men det är oklart vad. Vad husrannsakan i mannens bostad gav vill polisen inte avslöja."

Vad för föremål har hittats? Är det en del av det som anses vara belastande?

Rör väl sig mest om whereabouts och yttranden som inte är vatten värda i domstol. Utesluter som sagt inte att åklagaren spelade högt och sökte en genväg förbi svaga indicier. Ville låsa in honom för att stressa upp hans redan sköra psyke och få till ett erkännande efter några dygn med kala väggar och hård madrass.
Citera
2021-08-26, 16:24
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Vid dna match känns det som
Media kommet outa direkt. Var väll likande med Eklund?
Citera
2021-08-26, 16:29
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Nu var ju spår av gärningsman på mordoffer inte något som uppstod med DNA-tekniken.
Nej det förstås, men jag antar att brottslingar har mer kunnande nu hur lite sekret etc som behövs för att de ska åka dit?
Citera
2021-08-26, 16:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Vad för föremål har hittats? Är det en del av det som anses vara belastande?

Det skulle möjligen kunna vara Helena's ryggsäck (modell mindre), den har aldrig återfunnits. Alt. något personligt som låg i den. Något smycke som HA bar den aktuella kvällen, ett halsband el. örhängen kan också ha sparats. I sådant fall är det ju hyfsat belastande.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-08-26 kl. 16:36.
Citera
2021-08-26, 16:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
I samma inlägg där Tibro blev Tierp sas att CL var 6 år äldre än KM, därav mitt inlägg.
Nja, skrev inga namn.
Minst 6 år skrev jag, men tydligen är K.M endast 4 år yngre.
Men kontentan var att de högst troligen ej gått i skolan tillsammans men CL.
Men tack för att du kom med mer korrekta uppgifter.
Senast redigerad av rubin22 2021-08-26 kl. 16:40.
Citera
2021-08-26, 16:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja jag är iaf mycket skeptisk till H:s vittnesutsaga som uppkom efter typ 3:e ”förhöret”.

Då faller även GWs teori om 2 GM, vilket äntligen Kalla fallet-gruppen insett.

Inte säkert GM är helt okänd för HA, kan vara både och tänker jag.

Och den här MMPG kan visst slagit följe med HA en bit på vägen och sen avvikt åt annat håll när HA snedda sista vägen hem.
Jag tror varken han hört eller sett något alls av själva överfallet.

Min teori är fortfarande att detta tragiska överfall har skett av en ensam GM under de ca 10 minutrarna bilvittnet ser den vita bilen komma körandes på cykelbanan och sen tillbaka igen med HA utslagen i baksätet.

Kanske av en ren tillfällighet ser GM sin chans när HA och MMPG skiljs åt vid stora vägen?

Är inne på precis samma tankar som du beskriver här och det är ju inga konstigheter direkt. Förstår inte varför man har krånglat till det så mycket. Men det är klart, felaktiga vittnesuppgifter rör till det ordentligt.
Citera
2021-08-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Är inne på precis samma tankar som du beskriver här och det är ju inga konstigheter direkt. Förstår inte varför man har krånglat till det så mycket. Men det är klart, felaktiga vittnesuppgifter rör till det ordentligt.

Ja absolut rörigt och det verkar varit flera personer som ljugit. Dessutom har GW rätt i att allt sköttes dåligt redan från början av utredarna inklusive väldigt sena insamlingar av vittnesutsagor och torftig undersökning av brottsplatsen.
Senast redigerad av viperstyle 2021-08-26 kl. 16:59.
Citera
2021-08-26, 17:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Nu ska vi väl vara försiktiga med att slå fast att vittnesuppgifter är felaktiga? Men det klart, gillar man inte brovittnet och Hanna, då förstår jag om man vill försöka förstöra vittnenas trovärdighet. Det är uppenbart att du vill se en ensam gärningsman, men absolut inte KM eller PU - vare sig var för sig eller i kombination.

Du vet vad jag har sagt: Ju mer du försöker att styra bort från brovittnet och Hanna samt från KM och PU, desto mer rätt tror jag allt är!
Citera
2021-08-26, 17:10
Medlem
Citat:
Det skulle möjligen kunna vara Helena's ryggsäck (modell mindre), den har aldrig återfunnits. Alt. något personligt som låg i den. Något smycke som HA bar den aktuella kvällen, ett halsband el. örhängen kan också ha sparats. I sådant fall är det ju hyfsat belastande.

Detta tror jag faktiskt du har rätt i. Det tillsammans med vittnesuppgifter om ”rätt bil” (ev någon annan som också sett CL någonstans) samt egna motstridiga uttalanden av CL är säkert det JÅ hade. Tillsammans med en träff på skon kan det då bli tillräckligt. Men ändå svårt kanske om inte kropp hittas?
Citera
2021-08-26, 17:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja jag är iaf mycket skeptisk till H:s vittnesutsaga som uppkom efter typ 3:e ”förhöret”.

Då faller även GWs teori om 2 GM, vilket äntligen Kalla fallet-gruppen insett.

Inte säkert GM är helt okänd för HA, kan vara både och tänker jag.

Och den här MMPG kan visst slagit följe med HA en bit på vägen och sen avvikt åt annat håll när HA snedda sista vägen hem.
Jag tror varken han hört eller sett något alls av själva överfallet.

Min teori är fortfarande att detta tragiska överfall har skett av en ensam GM under de ca 10 minutrarna bilvittnet ser den vita bilen komma körandes på cykelbanan och sen tillbaka igen med HA utslagen i baksätet.

Kanske av en ren tillfällighet ser GM sin chans när HA och MMPG skiljs åt vid stora vägen?

"Hannas" första vittnesutsaga kom redan på onsdagen den 17 juni eller om det var torsdagen den 18 juni.

Och varför skulle "mannen med pilotglasögon" ha "avvikit åt annat håll den sista biten" när han redan från inflyttningsfesten i Töreboda och framåt hängde efter Helena så till den grad att folk inne på Stadt noterade det? Om han dessutom skulle gå till en sina systrar på Lockerud (som Gabriella hade tankar om i media), fanns det ju ännu mindre anledning att "avvika". Nej, något "avvikande" tror jag inte en sekund på! Inte en ensam gärningsman heller.
Citera
2021-08-26, 17:14
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Dra åt helvete din gapstare. Läs vad jag skrev. Det angår inte dej!!!. Jag har aldrig i helvete pratat med karln! Gick det in i trähuvet ditt nu????? Jävla sopa!

Det är konstigt att man får hålla på att vara så otrevlig som du här!
Du talar dessutom emot dig själv hela tiden.
Tror du tappat förtroendet hos alla.
Inte värd att lägga energi på men ibland blir det bara för mkt.
(Tack supersnut som klargjorde lite)
Citera
2021-08-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu ska vi väl vara försiktiga med att slå fast att vittnesuppgifter är felaktiga? Men det klart, gillar man inte brovittnet och Hanna, då förstår jag om man vill försöka förstöra vittnenas trovärdighet. Det är uppenbart att du vill se en ensam gärningsman, men absolut inte KM eller PU - vare sig var för sig eller i kombination.

Du vet vad jag har sagt: Ju mer du försöker att styra bort från brovittnet och Hanna samt från KM och PU, desto mer rätt tror jag allt är!

Vad finns det egentligen som ger brovittnet trovärdighet och tyngd i sina vittnesuppgifter?

Kan vi ens vara säkra på att det var Helena som observerades av brovittnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in