2021-08-26, 20:13
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det är lika där. Hade det varit vid ett enda tillfälle som hon sagt att bilen var bronsfärgad, så är det en sak. Men när hon vid tre olika tillfällen lämnade samma vittnesuppgift om färgen, då framstår det som att hon var säker på färgen då. Att hon i dag hävdar att färgen på bilen var vit och nu senast ev. en Ford Sierra (?), det framkallar frågetecken hos i alla fall mig. Det är inte omöjligt att hon omedvetet påverkats av andra, uppgifter i media osv - OM nu inte felet av okänd anledning ligger hos polisen, som ljuger om hennes vittnesmål, har skrivit fel alla tre gångerna eller så. Men är det sannolikt?

Den här bilen är givetvis intressant. Om det nu däremot är korrekt med en Ford Sierra, lr för all del en annan modell i samma storlek, så känns den kanske lite för stor för att passa grabbarnas (på Hällristningsvägen) beskrivning "mindre ljus bil med avhugget bakparti. Sierra var inte någon stor bil direkt men tveksamt om den skulle uppfattats som mindre, speciellt inte kombin, som väl var den enda varianten med rails.

Man kan spekulera i om denna bil kanske inte hade med händelsen att göra, vilket inte helt kan uteslutas, även om ingen vad vi vet kommit fram som ägare till bilen. Ett annat alternativ är ju att GM, förmodligen då två, av någon anledning bytt bil när de återvänt för att göra någon typ av städåtgärd, eventuellt hämta kroppen.

Angående Sierra så har jag för mig att den modellen främst nämnts I samband med den först misstänkte, o häktade, Erik Anderse*n. (Någon gång med BW).
Citera
2021-08-26, 20:13
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Something1
Bra input! Ekuddens camping nedanför...

Vad hade Ekuddens camping att erbjuda då det begav sig? Långtradar parkeringar ? Husvagnar? Stugor?
Citera
2021-08-26, 20:14
Medlem
Ja, det var tydligen flera boende där, som var rädda för honom då, för han skrek och svor på tjejer/kvinnor som gick förbi,
Citera
2021-08-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Denne BjBe har diskuterats en del i tråden. Jag tror väldigt få insatta har honom speciellt högt upp på listan över misstänkta. Han ska tydligen gått hem den natten då han tydligen varit nära att bli påkörd av killar som "körde rally" på Ekuddenvägen och varit tvungen att kasta sig i diket o därmed fått vissa lättare blessyrer.

Uppgifter i tråden påstår att han vid tiden körde en vit/ljus Audi 80, så vitt ja ninns.

Tack för du delar med dig av lite info runt det hela!
Jag tycker nog också det hela är lite långsökt och personligen tror jag inte på teorin att detta är någon övertäckt bilolycka med dödlig utgång.

Om han nu gick hem tidigt och tilltufsad kanske han också hade alibi för natten.
Citera
2021-08-26, 20:15
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Something1
Ja, det var tydligen flera boende där, som var rädda för honom då, för han skrek och svor på tjejer/kvinnor som gick förbi,

Vem gjorde det?
Citera
2021-08-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Gärningspersonen kan vara en som vid Engla fallet och vid Emelie Meng fallet. En person från någon annan ort på genomresa.

Tror faktiskt det är tvärtom-Att det är en person med god lokalkännedom. En som visste att det gick och genskjuta henne med bilen via cykelbanan.
Citera
2021-08-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Helt enig med dig. Kom faktiskt till och med att tänka på likheterna med Emelie Meng när jag skrev det inlägget.
Om det hade varit en främmande person på genomresa är det överraskande att han körde omkring med bil på en cykelbana. Då ber man ju om att bli observerad. Därför frågade jag i ett tidigare inlägg om den aktuella vägen. Om det är en väg som är förbjuden för biltrafik talar det för att endast lokalkända använder den tex som genväg eller för att beskära.
Citera
2021-08-26, 20:23
Moderator
OYs avatar
Tråden är inte en chat, så citera det inlägg ni kommenterar alternativt skriv utförligt vad det är för information ni postar i tråden. Det blir enklara att följa diskussionen.

/Mod
Citera
2021-08-26, 20:24
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tror faktiskt det är tvärtom-Att det är en person med god lokalkännedom. En som visste att det gick och genskjuta henne med bilen via cykelbanan.

Så kan det vara. Den lilla flickan från England Madelene som försvann från ett hotellrum på semester kidnappades an en med husbil enligt senaste utredningen. Om det stämmer så har förövaren skaffat sig lokalkännedom på plats. Det kan också ske.
Senast redigerad av greta-forveten 2021-08-26 kl. 20:52. Anledning: Menings fel & tillägg
Citera
2021-08-26, 20:25
Medlem
Har det framkommit något mer om vad åklagaren hade för bevis/indicier?
Citera
2021-08-26, 20:26
Medlem
Busköra skulle det vara.
Citera
2021-08-26, 20:27
Medlem
Kincops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukfot
Där ser man!
Kan detta vara kopplingen?
När gick han på komvux?
Någon som har info om när HA gick på komvux?
Kan det varit samtidigt?

Jag har varit inne på detta tidigare...

Eventuellt ska CL gått på KomVux i början av 90-talet.
Om HA och CL vägar korsades via Komvux BÖR vara utrett av Polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in