2021-08-26, 10:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
När skall alla korkade fatta att biverkningar uppstår kanske om 2 år inte här och nu era indoktrinerade får !

Och hur kan du veta det redan idag?
Citera
2021-08-26, 12:07
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Och hur kan du veta det redan idag?

Och hur kan vi bevisa att det är just från vaccinet som många oönskade konsekvenser uppkommit efter en viss tid? Efter 1-2 år kan man skylla på vad som helst förutom vaccinet.. Nästintill omöjligt att bevisa. Däremot är oron förståeligt och vi borde inte döma folk som väntar med vaccineringen.
Citera
2021-08-26, 12:09
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Och hur kan vi bevisa att det är just från vaccinet som många oönskade konsekvenser uppkommit efter en viss tid? Efter 1-2 år kan man skylla på vad som helst förutom vaccinet.. Nästintill omöjligt att bevisa. Däremot är oron förståeligt och vi borde inte döma folk som väntar med vaccineringen.
Nej, det är nog bara att glömma både att bevisa och att få någon form av ersättning för eventuella skador.
Vaccinerna täcks vad jag förstår inte ens av läkemedelsförsäkringen.
Citera
2021-08-26, 12:18
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Nej, det är nog bara att glömma både att bevisa och att få någon form av ersättning för eventuella skador.
Vaccinerna täcks vad jag förstår inte ens av läkemedelsförsäkringen.

Där ser man.. Dock är det inte ens värt att få ersättning för permanenta skador på hälsan. Om den mindre avancerade svininfluensavaccinet hade en otrevlig överraskning till barn och ungdomar - vad ska man då förvänta sig av dagens vaccin med "gene therapy" liknande egenskaper?
Citera
2021-08-26, 12:20
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
När skall alla korkade fatta att biverkningar uppstår kanske om 2 år inte här och nu era indoktrinerade får !
Källa på det?
Citera
2021-08-26, 12:44
Medlem
Jag vet en som är mycket högavlönad med bra lön osv som inte tar vaccin..
Mycket smart man med familj.

Varför vet jag inte men menar de finns vaccinmotståndare i alla samhällsklasser.

Kan även tänka mig många salafister i Sverige inte tar det.
Citera
2021-08-26, 13:06
Medlem
Skönt för er 5%-are att vi andra vaccinerar oss så att vi snart kan vara som "vanligt" igen. Hoppas ni inte får Covid på vägen som ovaxxad bara....

Det finns många mongon...anti-vaxxarna är ett tydligt bevis.
Citera
2021-08-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Fortsätta att ge dem korrekt information och relevant fakta. De kommer sannolikt fortsätta att trafikera Bithshite och TikTok i jakten på galenpannor som de kan identifiera sig med, men rent generellt är det bästa att kontinuerligt fortsätta att mata dem med fakta. Man skall ha klart för sig att det inte på något sätt är olagligt eller tecken på idioti att ha fel; det är där jag klassar majoriteten av antivaxxers; det har fel, helt enkelt. Och man kan inte göra annat än att fortsätta ge dem korrekt information och fakta. Med lite tur upptäcker de hur fel de har, annars kommer Darwin ta hand om dem.

Det är bara att acceptera att det är så det är.

Övertyga mig gärna
Jag vill vaccinera mig men det har hittills inte blivit av. Funderar på att ta första spruta ikväll (drop in).
Absolut inte antivaxxare, men rädd att bli sjuk av vaccinet vilket ju hänt, även dödsfall även om fler dör av covid.
Citera
2021-08-26, 13:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Övertyga mig gärna
Jag vill vaccinera mig men det har hittills inte blivit av. Funderar på att ta första spruta ikväll (drop in).
Absolut inte antivaxxare, men rädd att bli sjuk av vaccinet vilket ju hänt, även dödsfall även om fler dör av covid.
Det är du själv som skall avgöra om du vill vaccinera dig, det är ingen som skall övertyga dig om att göra på det ena eller andra viset.

Själv hade jag vägt in följande aspekter:
1. Hur gammal är jag
2. Är jag överviktig
3. Har jag några underliggande sjukdomar
4. Hur ser min övergripande hälsostatus ut

Sedan hade jag valt att antingen vaccinera mig eller inte och därefter hade jag bett någon som eventuellt klagar på mitt beslut att helt enkelt dra åt skogen.
Citera
2021-08-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är du själv som skall avgöra om du vill vaccinera dig, det är ingen som skall övertyga dig om att göra på det ena eller andra viset.

Själv hade jag vägt in följande aspekter:
1. Hur gammal är jag
2. Är jag överviktig
3. Har jag några underliggande sjukdomar
4. Hur ser min övergripande hälsostatus ut

Sedan hade jag valt att antingen vaccinera mig eller inte och därefter hade jag bett någon som eventuellt klagar på mitt beslut att helt enkelt dra åt skogen.

Tackar för vettig svar! 😊
Svårt bara när man har beslutsångest.
Men du har helt rätt, valet är mitt eget.
Citera
2021-08-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Önsketänkande.

Nej, av de som blivit allvarligt sjuka av covid i min erfarenhet (arbetar på en avdelning som tar hand om covid) så har jag sett cirka 8 stycken under sommaren... Samtliga har varit ovaccinerade.

Infektionsläkare delar min bild.
Citera
2021-08-26, 16:51
Medlem
asploevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Skönt för er 5%-are att vi andra vaccinerar oss så att vi snart kan vara som "vanligt" igen. Hoppas ni inte får Covid på vägen som ovaxxad bara....

Det finns många mongon...anti-vaxxarna är ett tydligt bevis.

Haha!

Allt hade varit som vanligt om inte alla idioter (95%) svalt propagandan från Kina.
Btw. Vaccinen hjälper inte mot något, kolla Israel.

Detta är ett medicinskt experiment som ni deltar i baserat på falsk statistik, cdc slutar använda pcr tester vid årsskiftet. Rätt sjukt egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in