Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Frågan är ju om vaccinet är värre än viruset för unga?
Ja, det är ju frågan. Unga kan ju också drabbas av långcovid och MIS-C. Men när man inte vill vaccinera unga under 16 år för osäkerheten om biverkningar av vaccinet så betyder det ju att denna osäkerhet finns och då finns den även för de över 16 år. Jag tycker inte man riktigt informerar om den, hade man valt att vara tydlig med att det finns en osäkerhet om biverkningar skulle man också kunna minska dess skadliga effekt. Det hade gått att ge visa eller alla som vaccinerade sig blodproppslösande mediciner och även en uppföljande hälsokontroll. Ja, kanske till och med en ivermectin. Istället har man valt att enbart gå ut med hur säkert vaccinet är. Men hur kan vaccinet vara säkert för de som är 16 år men inte för de som är 15 år?
För mig förefaller det som om man räknar med att 16-18 åringarna är allt för stora smittspridare och därför väljer att riskera deras hälsa för ekonomiska intressen, för dyrt helt enkelt att inte vaccinera dem.
Jag har en anhörig som dog två tre dagar efter vaccineringen av blodpropp relaterad sjukdom. Det känns minst lika surt att förlora människor av vaccinet som av sjukdomen.