Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Det var ju en utmärkt idé.
Nu hittar jag ju inte de inlägg jag letar efter, men jag var väldigt kritisk till labbteorin tidigare och skrev något dumt om den. Kanske var det så dumt att det togs bort??
Idag är jag mindre kritisk till labbteorin, men samtidigt har jag arbetat med kineser och vet hur knepiga de kan vara.
För mig är det inte uteslutet att Kina inte vill hjälpa till i utredningen för att de är förnärmade för att vi i väst inte tror på det de säger.
Jag tordes inte ha någon åsikt om labbteorin tidigare. Det enda jag visste var att det, iof, skulle kunna hända, men tystas ner av CCP. Men å andra sidan lät labbteorin som en så klassisk och förväntad konspirationsteori.
Men efter att ha sett Chanel 4:s dokumentär så är jag ganska övertygad om att labbteorin kan stämma. Att Bidens utredning ",inte gett något klart svar", kan ju ha att göra med att världen är, extremt, beroende av att Kunna samarbeta med Kina när det kommer till "nästan alla* svininfluensas moder".
Bakgrunden till det är att kinesiska risbönder kom på den smarta idén att hålla sig med ankor som kunde hålla risfälten fria ifrån ogräs. Problemet var bara att bönderna också höll sig med svin och att fåglar bär på virus som är ofarliga för dem. Dessa virus kan smitta grisar, som i sin tur kan smitta människor, när de anpassats för det i grisens kropp.
*Spanska sjukan, den värsta svininfluensan av dem alla, hade, troligen, sitt ursprung i en stor svinstall som hade en militärförläggning som granne i USA, under det första världskriget.