2021-08-25, 23:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det som jag läst är att barnet hör tydligt kodlåset stängs. Han säger i förhör att han var vaken när LW låste dörren och lämnade huset.
Om så är fallet då kan det likväl handla om en geocache grej.

Var har du läst det?
Nu är det för all del ett tag sen jag läste förhör med AW, men det där kommer jag inte ihåg.
Citera
2021-08-25, 23:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hur eller hus så ger det en bild av hur oerhört svårt det är (iaf för mej) att förstå mej på HD.
Hon säger en mening - och den kan tolkas på nästan hur många sätt som helst.
Och då finns det ändå utrymme för frågetecken!

Jag tror för min del att hon helt enkelt ljuger i TR. Hon ville inte alls bli chikanerad inför öppen ridå, och alldeles särskilt inte i GC-kretsar.

Jag har ändå funderat en del på just detta uttalande, som jag inte tycker att målsägandebiträdet följde upp tillräckligt kraftfullt. Jag tror faktiskt att hon blev paff.
Jo, jag tror också det är en ren bluff.
Hon vänder helt på klacken som om hon vore visdomen personifierad, sval och sansad.
Som kommit till insikt om hur tokigt allt blivit.
Bah..
Hon ÄR själv en delorsak till intriger.
Hon ljuger, provocerar, mörklägger, snor loggar, fuskar, hånskrattar, hatar, jiddrar samtidigt med två män, önskar LW död och loggar om när hon är mördad.

En rätt ful CV med andra ord.
Citera
2021-08-26, 00:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag tror nog att HD:s beteende fick både värdparet och de amerikanska gästerna att lyfta på ögonbrynen.
Det var knappast LW som betedde sej underligt och skämde ut sej.

Men där tror vi olika.

Ja, men när de fick veta varför HD och SD lämnade middagen så förstod de nog HDs reaktion. Varför skulle hon vilja umgås med LW? Det kunde ingen tvinga henne till.
Citera
2021-08-26, 00:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det som jag läst är att barnet hör tydligt kodlåset stängs. Han säger i förhör att han var vaken när LW låste dörren och lämnade huset.
Om så är fallet då kan det likväl handla om en geocache grej.

Nu har jag just läst om förhör med AW.
Det stämmer inte riktigt det du skriver.
AW hör att LW låser dörren.
Sen hör han att hon borstar tänderna.
Hon låser alltså inifrån.
Citera
2021-08-26, 00:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur eller hur så ger det en bild av hur oerhört svårt det är (iaf för mej) att förstå mej på HD.
Hon säger en mening - och den kan tolkas på nästan hur många sätt som helst.
Och då finns det ändå utrymme för frågetecken!

Jag tror för min del att hon helt enkelt ljuger i TR. Hon ville inte alls bli chikanerad inför öppen ridå, och alldeles särskilt inte i GC-kretsar.

Jag har ändå funderat en del på just detta uttalande, som jag inte tycker att målsägandebiträdet följde upp tillräckligt kraftfullt. Jag tror faktiskt att hon blev paff.
Jag tänkte på det här förut.

HD ljuger hur enkelt som helst.
På endast tre förhörssidor i rad lyckas hon påstå följande och låtsas vara så cool och oberörd.

A)
FL: Jag tänker om .. om när ni nu har lämnat in papper om skilsmässa, du flyttar.
HD: Aah.
FL: Hur såg ni på varandras möjlighet att träffa och inleda nya relationer?
HD: Helt fritt för var och en.
FL: Aah. Var det uttalat så?
HD: Aah.
FL: Mmh. Så det var inga problem för dig, vid det.. då så att säga ifall Stefan ville träffa Lena?
HD:Nej."

I april sitter HD och ältar om SD gått till LW.
Ringer upp SD vid 23 och mal med JS direkt på morgonen.

B)
" FL: Men hur skulle det kännas då, för dig att veta att Stefan går vidare med Lena?
HD: Ja, hur det ska kännas. Det går väl inte förens man har själv upplevt det i så fall. Eeh, men jag är inte långsint, och jag försöker oftast se, bra. Och jag tror att jag hade accepterat det och förlika mig med det. Så länge barnen hade mått bra utav det så hade jag inte, aah så hade det få varit så då. Eeh mmh."

Enligt JS vore det absolut värsta om SD blev ihop med just LW, han har ställt frågan.
Hon säger själv i tidigare förhör att hon inte kan släppa och gå vidare.

C)
HD: Och Stefan vet om det. [ang sex med JS, min anm]
FL: Men när fick han veta det?
HD: Vet inte.
FL: ... Mmh.
HD: Vet inte.
BFL: ... Var det innan eller efter Lena försvann?
HD: ... Nej det måste varit långt före.
BFL: Och när du säger långt?
HD: Ja den är ju inte så lång. Den är ju från nyår, så ..
BFL:Mmh.
HD: Nej jag vet.. jag .. jag .. alltså jag kan spekulera, jag kan säga kanske då, kanske då. Men det är inget som jag kan säkert säga. Men, alltså jag ... aah, strax efter.. jo men efter jag flytta, ja men ... jag tror att Stefan visste om det."

28 april blåljuger hon för SD om att de bara är vänner och säger snällt att hon ska meddela honom om nåt ändras.
Citera
2021-08-26, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var LW som var en drama queen. Som vägrade lämna HD ifred. Så oförskämt mot värdparet att dra in dem i hennes privata älskarinne-drama. Den enda hon skämde ut var sig själv

Hade hon haft vett att skämmas så hade hon legat lågt men hon tog inget ansvar för vad hon gjort utan skyllde allt på SD.

Hon försökte knäcka HD men lyckades inte, hur mycket hon än försökte.

LW hade varit väldigt aktiv i GeoTour, då HD var sjuk, så det var snarast naturligt att LW fanns på plats. Att HD/SD hade ett äktenskapsproblem borde inte påverka en GeoTour event-middag. Eller att den minst aktiva valt att avstå.
Citera
2021-08-26, 00:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW hade varit väldigt aktiv i GeoTour, då HD var sjuk, så det var snarast naturligt att LW fanns på plats. Att HD/SD hade ett äktenskapsproblem borde inte påverka en GeoTour event-middag. Eller att den minst aktiva valt att avstå.

Men otrohet, älskare och älskarinna och hur de har sårat frun kanske är viktigare än någon meningslös GC-skit? Att LW inte var inbjuden och önskvärd var en konsekvens av hennes eget beteende. Som hon vägrade ta ansvar för. Hon lade all skuld på SD för att han "lurat" henne istället för atr fatta hur blåst hon var som trott på hans lögner. Hur kunde hon inbilla sig att SD skulle vilja ha henne när han hade HD? Om hon inte varit så självgod så hade hon fattat det.
Citera
2021-08-26, 00:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det är försöken att begränsa det offentliga rummet det berör och inte ett dugg annat.
Om nu HD vill vända på klacken är det ett fritt val. Begripligt i sig.
Men reaktionen från HD blev obegriplig för de andra eftersom hon vill mörklägga otroheten i GC-världen.

Det är även fritt för LW att vistas där.
Varav LW sen förklarar för HÅ vad det rörde sig om.
Citera
2021-08-26, 01:02
Medlem
Citat:
Ja, men när de fick veta varför HD och SD lämnade middagen så förstod de nog HDs reaktion. Varför skulle hon vilja umgås med LW? Det kunde ingen tvinga henne till.

Gästerna och värdinnan blev paffa. Det var oförskämt! Att HD/SD lät deras interna problem ta sig detta uttryck i en mer "officiell middagsbjudning".

På en mer officiell bjudning förväntas man fokusera på gästerna och, i detta fall, GeoTour och hur lyckad den blev. Diskutera ev förbättringar och ev framtida projekt.
Citera
2021-08-26, 01:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Gästerna och värdinnan blev paffa. Det var oförskämt! Att HD/SD lät deras interna problem ta sig detta uttryck i en mer "officiell middagsbjudning".

På en mer officiell bjudning förväntas man fokusera på gästerna och, i detta fall, GeoTour och hur lyckad den blev. Diskutera ev förbättringar och ev framtida projekt.

Det var LW som var oförskämd som bjöd sig själv för att såra HD och skapa drama. Hon var avundsjuk för att gästerna från USA bodde hos Davidssons. Det tålde inte narcissisten. Allt ljus skulle vara på henne och hon skulle vara i centrum för allas uppmärksamhet.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-08-26 kl. 01:14.
Citera
2021-08-26, 01:16
Medlem
Citat:
Men otrohet, älskare och älskarinna och hur de har sårat frun kanske är viktigare än någon meningslös GC-skit? Att LW inte var inbjuden och önskvärd var en konsekvens av hennes eget beteende. Som hon vägrade ta ansvar för. Hon lade all skuld på SD för att han "lurat" henne istället för atr fatta hur blåst hon var som rott på hans lögner. Hur kunde hon inbilla sig att SD skulle vilja ha henne när han hade HD? Om hon inte varit så självgod så hade hon fattat det.

NU var det event middag för de som varit mest aktiva detta GeoTour Event.
Det är resultatet och hur man går vidare som är intressant. Inte enskilda deltagares äktenskapsproblem.
Citera
2021-08-26, 01:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Men otrohet, älskare och älskarinna och hur de har sårat frun kanske är viktigare än någon meningslös GC-skit? Att LW inte var inbjuden och önskvärd var en konsekvens av hennes eget beteende. Som hon vägrade ta ansvar för. Hon lade all skuld på SD för att han "lurat" henne istället för atr fatta hur blåst hon var som trott på hans lögner. Hur kunde hon inbilla sig att SD skulle vilja ha henne när han hade HD? Om hon inte varit så självgod så hade hon fattat det.
Påstår HÅ att LW inte var önskvärd?

HÅ:
"Stefan och Hanna kom dit, såg Lena och sa på en gång att de behövde gå. H och L blev ställda av deras agerande då hade de sett fram emot att alla skulle umgås."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in