Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-25, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Öhm, nu behöver vi nog lägga till en liten detalj här, och det är att svenska män är rätt så utseendefixerade, så om kvinnor skulle gått ut i pöskläder och utan smink hade det varit ett jävla liv. Frågan är om det överhuvudtaget finns någon grupp av män som är i paritet med svenska bortskämda unga män vad gäller utseendefixering.

Och det här tramset om instagram får mig att undra hur gammal du är och i vilken ålder kvinnorna du har att göra med är. Jag vet ingen, jag upprepar, ingen kvinna som lägger ut halvnakna bilder på sig själv.
Du kanske syftar på Bianca Ingrosso och tjejer likt henne? De har inte så mycket med övriga kvinnor att göra.
Det är helt meningslöst att försöka besvara dina inlägg då ditt kvinnliga privilegium gör att du konstant får stå oemotsagd medan svaren försvinner. Det är knappast så att dina inlägg håller särskilt hög nivå de heller men lik förbannat är de kvar i tråden. Jag antar att även det är något som du inte har en aaaaaaning om eftersom du som vit kvinna tillhör den mest privilegierade varelsen på planeten.
Citera
2021-08-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag har aldrig "använt tv-spel som exempel på manlig omognad". Vem talar du med egentligen?
Feminister gör det frekvent
Citera
2021-08-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vill du bena ut orsakerna till varför lönen är lägre i offentlig sektor kanske du kan göra det på egen hand istället för att avkräva mig svar på idiotiska frågor om vad som händer när snickaren vill ha en miljon i timmen eller om jag köper tröjor som är för dyra?

Det är fortfarande så att bara för att man arbetar i offentlig sektor ska man inte arbeta för mindre än vad man tycker jobbet är värt.
Jag har liksom lagt ut det för dig så att det inte kan missförstås. Dessutom har slö varit inne och förklarat det för dig.

Men du har på riktigt visat dig vara så dum så att klockorna stannar!
Citera
2021-08-25, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Jag har liksom lagt ut det för dig så att det inte kan missförstås. Dessutom har slö varit inne och förklarat det för dig.

Men du har på riktigt visat dig vara så dum så att klockorna stannar!
Vad har du förklarat för mig? Varför man ska jobba för mindre än den lön man tycker arbetet är värt?
Citera
2021-08-25, 19:57
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att tvångsföda dem
Tvångsföda?

Om man inte får döda sitt eget foster så behöver man tvångsföda?

Hört talas om preventivmedel och eget ansvar att inte bli gravid?

Hört talas om alla bidrag som formligen sköljer över en ensamstående moder, inklusive bostad?

Hört talas om alla sossar, miljöpartister, kommunister, centerpartister som inte gör annat än välkomnar ”flyktingar” eftersom ”de skulle dö annars”. Livet är SÅ heligt så att inga tankar som svenskar kan ha om sin egen välfärd får komma emellan. Vi MÅSTE ta hand om dem.

Men när det gäller sina egna avkommor, i form av foster, då är det bara att slita ut och slänga till miljöåtervinningen.

De som kräver aborträtt eller har aborterat foster ska inte uttala sig om mänskliga rättigheter alls.
Citera
2021-08-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad har du förklarat för mig? Varför man ska jobba för mindre än den lön man tycker arbetet är värt?
Jösses!
Citera
2021-08-25, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Jösses!
Du vet inte vad du tycker att du har förklarat alltså. Jag trodde väl det.

Du kanske kan svara själv på dina frågor om varför inte snickaren får en miljon i timmen och om du köper den där tröjan som du pratade om?

Jösses är bara förnamnet.
Citera
2021-08-25, 20:26
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det gör den inte alls. Men de dagarna brinner inne om den ena parten inte använder dem, och du får inte ut ersättning. Ganska lite att gnälla om med världens mest generösa föräldrarförsäkring.
Det är väl ändå du som gnäller.
Citera
2021-08-25, 20:27
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej. Staten ger dig möjligheten att vara hemma betalt under de månaderna. Ingen tvingar dig att faktiskt göra det.
Först tar staten pengarna från mig (skatter) och sedan får jag bara tillbaka dem om jag är man. Och det kallar du inte tvång?
Citera
2021-08-25, 20:33
Medlem
Varför är just feminister så positivt inställda till könsbyte och juridiskt upplevda kön om det inte finns några kön

Jävla sandlåda
Citera
2021-08-25, 21:22
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Varför är just feminister så positivt inställda till könsbyte och juridiskt upplevda kön om det inte finns några kön

Jävla sandlåda
Långt ifrån alla är det. Faktum är att bland svenska instagram-feminister dominerar transfobi. De ser transpersoner om ett hot mot deras tro på kön som ren social konstruktion.
Citera
2021-08-25, 22:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Feminism är inte död. Bevisligen inte så eftersom där sitter x antal fjantar och gnäller i högan sky över dessa existens, eller hur?

Människor gnäller om allt möjligt. Även vad döda människor har sagt och säger, så varför inte en död ideologi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in