2021-08-25, 19:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför får Kina inte covid? De hade bara en pytteliten vågen medan resten av världen har haft flera.

Masstestning o tvångsisolering av positiva är effektivt ;-)
Citera
2021-08-25, 19:30
Medlem
AmazonenRosas avatar
Ville bara delge er räddhågade en utmärkt video från Bitchute som om ni förstår engelska säger ungefär allt om vad denna "scamdemic" handlar om:
https://www.bitchute.com/video/q33AQ4KblgY6/
Samhällskontraktet är brutet nu eftersom politikerna och doktorerna inte berättar sanningen för oss.
Kort sagt "kämpa emot". Var inte längre en lydig medborgare.
Citera
2021-08-25, 19:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmazonenRosa

Precis, dags att börja skjuta folk som går runt och sprider desinformation från Ryssland och Kina.
Citera
2021-08-25, 19:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Sluta ljuga nu.
Har säkert 20 barn som haft det som jag känner och alla har haft lite feber!
Medelåldern på avlidna av Corona är 82 år i Finland och Sverige!
Du och dina BARN.
Ända vad jag känner till är en 35 gammal man som dog 2 dag efter vaccination.

Vad har det ljugits om?
Citera
2021-08-25, 19:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Jag tror dock vi inte har mage att köra massuppsägning under pandemin eller läget som är. Å några demonstrationer från oss kommer heller inte bli i detta läge.

Japp de blir bara sämre kvalitet i vården, patienterna kommer inte få reda på allt men när misstag sker går man vidare å låtsas som inget. Bussniess as usual. Bara man har en hål att fylla med ny personal oavsett kompetens. Hade de gått att gradera allmäna sjuksköterskor och tvingat alla avdelningar till att hålla en viss kompetens på avdelningen så hade kvalitet ökat. (fördjupning)

Det är ju väldigt lätt att säga till folk att ta till strid när man själv inte är med. Det är också som du säger kanske inte rätt tid i en pandemi.
Citera
2021-08-25, 19:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Citera mig gärna där jag hyllar FoHM.

Jag menade generellt.
Citera
2021-08-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Hur många ligger på IVA med covid nu? Har ni någon länk? En släkting är inlagd där nu och nedsövd.
Inte så fasligt många just nu (peppar peppar) tack och lov, håller tummarna!

Tydlig uppställning:
Covidstatistik.se -> Nuvarande vårdtillfällen på IVA

Lite annan statistik: SVT Datajournalistik -> Corona i intensivvården
och slutenvården
Citera
2021-08-25, 19:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja, här kan vi läsa om några andra vuxna hemmaboende antivaxxers som dör i covid: https://www.businessinsider.com/florida-mom-loses-2-unvaccinated-sons-to-covid-19-in-less-than-a-day-2021-8

Det är tröttsamt att läsa sådana historier när man vet att det finns ett vaccin, det är gratis att ta det och biverkningarna verkar så här långt vara relativt milda. Viruset kan våldta en riktigt ordentligt om det får för sig det. Undras om de var antivaxxers eller bara sket i det?
Citera
2021-08-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazonenRosa
Ville bara delge er räddhågade en utmärkt video från Bitchute som om ni förstår engelska säger ungefär allt om vad denna "scamdemic" handlar om:
https://www.bitchute.com/video/q33AQ4KblgY6/
Samhällskontraktet är brutet nu eftersom politikerna och doktorerna inte berättar sanningen för oss.

Varför är den utmärkt? Jag stängde ner när han nämnde Rockafeller-familjen.

Jag pratade med en kille på stan som sa att vaccinet i själva verket är en metod för att ta reda på vilka människor som lyssnar på sånt här nonsens, för att i slutändan ta kål på dem. Vaccinet skulle då vara ett prov för att se om man var värdig att förbli en del av samhället.
De som vaccinerat sig kommer då få återgå till sina vanliga liv i frihet och slippa massa paranoida galningar som gillar att sprida teorier på extremt lösa och påhittade grunder.
Om han lägger upp det på nätet och klipper och klistrar i olika källor - blir det sant då?

Du får gärna berätta lite om vad just denna kille kommit på som är så bra.
Senast redigerad av Enelalm 2021-08-25 kl. 19:48.
Citera
2021-08-25, 19:47
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Måste man inte snart inse att mutationer kommer kringgå vaccinet?

Och nya vaccin alltid ligger steget efter?

Svt om Norge:

"De nya smittofall finns bland annat hos personer som är fullvaccinerade. Under de senaste fyra veckorna har 20 fullvaccinerade personer lagts in på sjukhus i Norge."

Vaccinera riskgrupper. Resten får nog vackert genomgå smittan, för att vaccinera bort den går inte.
Man var ju redan från början på det klara med att vaccinen skulle behöva uppdateras när viruset muterade, men det är klart att vaccinen ligger efter mutationerna.
Citera
2021-08-25, 19:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är tröttsamt att läsa sådana historier när man vet att det finns ett vaccin, det är gratis att ta det och biverkningarna verkar så här långt vara relativt milda. Viruset kan våldta en riktigt ordentligt om det får för sig det. Undras om de var antivaxxers eller bara sket i det?

Det var uppenbarligen antivaxxers eftersom de vägrade att bli vaccinerade trots modern försökte förmå dem att göra det.
Citera
2021-08-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Finns mängder med såna fall även från Sverige. Här är ett från Spanien:

https://www.sydkusten.es/engine.php?articleId=33574&sectionId=23

Såg precis den här även om hon verkar fått vård, en 19 åring död i Covid: https://www.sydkusten.es/sk/388/a/33692/yngsta-dodsoffret-hittills/
Nu gällde det dem du kände inga andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in