2021-08-25, 18:56
Medlem
All cred till Ragnar, det här är civilkurage:

"Den svenske kördirigenten Ragnar Bohlin lämnar sitt uppdrag som chefsdirigent för San Francisco Symphony Chorus på grund av krav på vaccinpass för de anställda, skriver Dagens Nyheter."

”Jag vänder mig mot indirekt tvångsvaccinering”, skriver han i ett mejl till tidningen. Ragnar Bohlin menar att kravet på vaccinpass "skapar ett segregerat samhälle" samt att "många forskare visselblåser dessutom om faror".
Citera
2021-08-25, 18:56
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Francois Balloux, director of the Genetics Institute at University College London:

”It is not so much anymore a ‘duty to others’ to get vaccinated but a protection for oneself. There won’t be any ‘herd immunity wall’ to hide behind”

https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/herd-immunity-mythical-goal-will-never-reached-says-oxford-vaccine/

Detta var ju bra, nu faller ju hela konceptet med vaccinpass och så kan de ju direkt ge upp övertalningskampanjen för att försöka vaxxa 90% eller vad de nu har satt för mål för befolkningen, tillräckligt mycket data från verkligheten visar nu att vaxxet är såpass ineffektivt att man kan släppa den orealistiska drömmen om flockimmunitet genom massvaccination.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-08-25 kl. 18:59.
Citera
2021-08-25, 18:58
Medlem
Hur många ligger på IVA med covid nu? Har ni någon länk? En släkting är inlagd där nu och nedsövd.
Citera
2021-08-25, 19:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Medellivslängden i Finland är väl också 82år 😅😅😅

Åååh neeeej människor som förväntas att dö dör för fullt i samhället.. Paaanik!! Anropa undantagstillstånd!
Om inte folk inser allvaret är vi tvungna att införa totalitär stat med våld!
Heej jag är galen
Nej, du är inte galen, men kanske lite oinformerad.

Den förväntade kvarvarande livslängden är ungefär 20 år när man uppnått 65 års ålder och 13 år när man uppnått 75 års ålder. En person som passerat 75 som dör vid 82 års ålder dör alltså minst sex år för tidigt.
https://seniorarbetskraft.se/wp-content/uploads/2019/06/Rapport-4-Hur-gamla-blir-vi_webb.pdf
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-25 kl. 19:12. Anledning: Rättat en felaktig formulering.
Citera
2021-08-25, 19:03
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Skitsnack!
Känner inte en enda som resonerar så..

Men nu vet jag iofs inte hur Ni på Samhall har det.. kanske är lite lägre IQ där

Märkligt att du tror att de på Samhall skulle vara mest emot vaccin. Tänker mig tvärtom att de är mest mottagliga för den statliga propagandan...
Citera
2021-08-25, 19:03
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Något som jag har funderat på en hel del, fastän jag definitivt inte är antivaxxer (!), är vad gäller just detta ämne som nu snart har sprutats in i alla och envar; Hur funkar det t ex vid en blodtransfusion? Jag har svårt att tro att Blodcentralerna har koll på vilka blodgivare som är vaccinerade och vilka som inte är det - men hur går det när en fullvaccinerad ger blod till en icke-vaccinerad? Har den människan då fått del av vaccinet? Eller kanske ännu mera, när en fullvaccinerad ger blod till en fullvaccinerad...? Har de senare då fått sin booster-dos eller...?

Som gammal blodgivare funderar jag lite. Nu vet jag ju inte om man ens kollar blodgivare med ett Covid 19 - test för att se om de bär på smittan, men jag fick själv för ett tag sedan en rejäl dipp i mina blodvärden utan någon rimlig förklaring, och läkaren ville skicka in mig på sjukhuset med ambulans för blodtransfusion, - - - men sa samtidigt något som fick mina små grå att gå igång: "Men det vill du kanske inte med tanke på Corona-smittan...?"

Någon som har några bra funderingar kring denna eventuella smittväg nu så här lite i bakvattnet av allting akut kring Covid-19...? Eller som vet hur dessa vacciner (och inte bara viruset) kan överföras via blodet? Tacksam för om här är någon som inte bara kill-gissar...!

Läste förra året om att forskare vid Karolinska institutet initialt sett bra resultat hos covidsjuka efter behandling med blodplasma från givare som redan haft covid, Vet faktiskt ej om detta har använts mer utbrett i vården av covidsjuka i Sverige, skulle vara intressant att veta faktiskt:

Citat:
– Det tidigaste fyndet som vi ser är att om man har virus i blodet, så blir man av med viruset i blodet om man ger blodplasma med neutraliserande antikroppar vanligtvis redan nästa dag, säger Joakim Dillner, professor i infektionsepidemiologi, till Ekot som rapporterar om resultatet, enligt Aftonbladet.

https://se.laowl.com/positiva-beskedet-blodplasma-med-antikroppar-kan-bota-coronaviruset-inom-ett-dygn

Vad gäller att ta emot blod från vaccinerade så har jag pratat med en sköterska om detta och jag ska be att min läkare skriver in i min journal att jag ej vill mottaga blod från en vaccinerad givare.
Citera
2021-08-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Detta var ju bra, nu faller ju hela konceptet med vaccinpass och så kan de ju direkt ge upp övertalningskampanjen för att försöka vaxxa 90% eller vad de nu har satt för mål för befolkningen, tillräckligt mycket data från verkligheten visar nu att vaxxet är såpass ineffektivt att man kan släppa den orealistiska drömmen om flockimmunitet genom massvaccination.

Dr Christina Parks talar också om just detta inför kongressen i USA. Vaccinpass är
vansinne med så dåliga vaccin som .tom förvärrar sjukdomsläget för alla framtida varianter av ett virus, vilket dessa vaccin nu visat sig gjort enligt senaste forskningen. Hon sammanfattar läget här. https://youtu.be/Jktvh6k0qys
Citera
2021-08-25, 19:10
Medlem
Surtrutens avatar
Det nämns ofta att tidigare vaccin är så väl utprovade under långa tider, men så är det inte riktigt.

Om vi tar poliovaccinet som exempel så försökte man utveckla det under rätt lång tid med många olika försök. Det var tom. så illa att man lyckades smitta ner en massa barn (40 000 st.) med polio 1955 i "The Cutter incident.

I Sverige gick vaccinutvecklingen också sådär, man lyckades inte få fram ett avdödat vaccin som gav tillräckligt bra skydd. Först 1956 fick man fram ett vaccin som fungerade och som även visade sig var säkert. Våren 1957 startade massvaccinationerna i Sverige.
Citera
2021-08-25, 19:12
Medlem
okok1s avatar
Varför får Kina inte covid? De hade bara en pytteliten vågen medan resten av världen har haft flera.
Citera
2021-08-25, 19:14
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför får Kina inte covid? De hade bara en pytteliten vågen medan resten av världen har haft flera.
Kina är en diktatur där man gör vad som helst med sina medborgare, sådant som inte accepteras i en demokrati.
Citera
2021-08-25, 19:20
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Märkligt att du tror att de på Samhall skulle vara mest emot vaccin. Tänker mig tvärtom att de är mest mottagliga för den statliga propagandan...

Svagbegåvade och MENA är ju bevisligen de som är mest skeptiska..
Men du har nog rätt i att samhället ser nog till att även de på Samhall får sina sprutor.

Det är värre med foliehjärnorna och bruschorna
Citera
2021-08-25, 19:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Corona kanske är ett kodnamn för människor med fel åsikter? 🙄

KGB utrensning haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera