2021-08-25, 18:23
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Det är en gåta vad folk tänker just nu. Enligt WHO står livsstilssjukdomar för 65% av alla dödsfall. Om vi ska skambelägga någon så är det alla tjocka, lata, öldrickande och rökande individer. De kostar samhället mycket mer än covid någonsin kommer göra. Ett exempel är att under pandemin har högst 100000 vårdtillfällen ägt rum pga covid medan 1 miljon vårdtillfällen ägt rum på grund av alkohol. Alltså tio gånger fler. 120000 barn har akutvårdats pga fallolycka. Alltså fler än av covid. Borde inte alla barn bära hjälm dygnet runt för att inte överbelasta vården? Och alkohol borde ju totalförbjudas.

Corona är så jävla uppblåst.
Folk har inget vett i skallen längre och det enda farliga i det här är dom Själva
.
Citera
2021-08-25, 18:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Jag är ledsen att behöva meddela dig att flockimmunitet av nuvarande vaccin mot ett coronavirus aldrig kommer inträffa. Det är en myt som politiker och myndigheter (exempelvis fauci) använt sig av för att motivera strategin att vaccinera alla. Först påstod de att 60-70% räcker, sedan 90% och nu är den idén död. Vaccinets effekt har sjunkit till under 50% och således kommer aldrig flockimmunitet inträffa. Läs själv vad experterna på området till och med vågar säga högt nu.

Experts including the director of the Oxford Vaccine Group (sir Andrew Pollard)

”Herd immunity “is not a possibility” because the delta variant can spread among vaccinated individuals”

”I suspect that what the virus will throw up next is a variant which is perhaps even better at transmitting among vaccinated populations and so that's even more of a reason not to be making a vaccine program around herd immunity”

Francois Balloux, director of the Genetics Institute at University College London:

”It is not so much anymore a ‘duty to others’ to get vaccinated but a protection for oneself. There won’t be any ‘herd immunity wall’ to hide behind”

https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/herd-immunity-mythical-goal-will-never-reached-says-oxford-vaccine/

Jag tror vaccinen kommer uppdateras löpande för att möta mutationerna. 50% effektivitet är i alla fall bättre än 0%. Vad finns för alternativ? Göra som i Nya Zeeland?
Citera
2021-08-25, 18:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du vill smitta ned nyfödda med ett kinesiskt lab-framställt virus som rymt labet via en fladdermus. Är det bättre menar du?

Eller ska vi låsa in barnen till de fyllt 20 och vaccinera dem då istället?

Smitta ner? Ska alla gå runt i astronautdräkter från födseln eller hur tänkte du att vi skulle leva våra liv? Det enda jag sagt är att alla ska leva normalt. Och de som är livrädda för att bli smittade får gärna stanna hemma om de vill.

Om du inte visste det så skyddar vaccinet varken emot att smitta eller bli smittad.

Du verkar helt hjärntvättad av big pharmas propaganda. Var får du all skit ifrån?
Citera
2021-08-25, 18:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja fast tittar man på siffrorna är det bara några hundra som dött under 70 år utan bakomliggande sjukdomar.

Någon kommer alltid känna någon som dött i covid precis som någon känner någon som dött
I en mc-olycka eller vad som helt.

Ja men nu flyttar du målstolparna. Nyss var det att det var helt ofarligt och sen blir det att det bara är farligt om man dör. Ett fenomen vi sett i den här tråden sen januari 2020. Att vara sjuk i ett år utan att kunna jobba eller leva normalt är inte farligt alls tydligen, mycket farligare att kräva att restauranter som inte kan upprätthålla säkerhetsavstånd inte får ha öppet.
Citera
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabatjena
Är dessa testen något att ha?

https://www.apotea.se/primacovid-covid-19-antikroppstest
Hur menar du nu? Är det ok om jag bara kontrollerar här att du i själva verket menade "tester" och inte "testen". Jag närmar mig med viss försiktighet då du ju tidigare uttryckt - dessutom i ganska nedlåtande termer - vikten av att stava rätt. Jag gissar här att du menar "tester" och bryr mig inte om huruvida du stavat fel eller då det är irrelevant, men jag vill för säkerhets skull kontrollera. Ja?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag känner mer än tre stycken som blev väldigt sjuka under längre perioder. Alla under 45. En polare känner en som dog i 40-årsåldern.
vad är längre period? den som dog var helfrisk?

donerat än?
Citera
2021-08-25, 18:26
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Hjärt och kärlsjukdomar är ett naturligt gissel, inte ett resultat av kinesisk GOF-forskning. Försök se den stora bilden. Det är den kinesiska Röda Armen som driver P4-labbet i Wuhan.

Naturligt?
Konstigt.. Då borde det sett likadant ut för 100 år sen om det är naturligt.
Citera
2021-08-25, 18:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Smitta ner? Ska alla gå runt i astronautdräkter från födseln eller hur tänkte du att vi skulle leva våra liv? Det enda jag sagt är att alla ska leva normalt. Och de som är livrädda för att bli smittade får gärna stanna hemma om de vill.

Det kommer ofrånkomligen leda till att man smittar ned hela befolkningen med detta kinesvirus som rymt från en lab-fladdermus. Känns ju verkligen skitbra. Räkna med ytterligare 60 tusen döda och över 300 tusen sjukhusinläggningar. Du fattar väl att den kapaciteten inte finns i vården? Rehab-behovet kommer bli gigantiskt och hundratusentals personer kommer förvandlas till kollin och bli permanent sjukskrivna. Ja, det låter ju som en jävligt genomtänkt strategi.
Citera
2021-08-25, 18:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
vad är längre period? den som dog var helfrisk?

Det var någon som befann sig utomlands som inte fick sjukhusvård p.g.a platsbrist. Känner inte till mer detaljer än så.
Citera
2021-08-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu lever jag inte som en eremit, men det kan bli som du säger att man smittas förr eller senare, då är det bra att vara vaccinerad.

Citat:
Sluta ljug. Känner flera stycken själv och jag känner bara fyra stycken.
Sluta ljuga nu.
Har säkert 20 barn som haft det som jag känner och alla har haft lite feber!
Medelåldern på avlidna av Corona är 82 år i Finland och Sverige!
Du och dina BARN.
Ända vad jag känner till är en 35 gammal man som dog 2 dag efter vaccination.
Citera
2021-08-25, 18:29
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror vaccinen kommer uppdateras löpande för att möta mutationerna. 50% effektivitet är i alla fall bättre än 0%. Vad finns för alternativ? Göra som i Nya Zeeland?

Det är inget riktigt vaccin och kan inte bli 100 %
Citera
2021-08-25, 18:30
Medlem
Citat:
Det var någon som befann sig utomlands som inte fick sjukhusvård p.g.a platsbrist. Känner inte till mer detaljer än så.

ok? jag hade iaf tagit reda på bra mycket mer iaf...vart utomlands? Men hur länge var en längre period?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in