2021-08-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vaccinet menar du? Ja jo, kanske troligtvis inte eftersom det är så många andra som har valt att ta vaccinet. Men jag skulle vilja se din min den dagen du hamnar på IVA, har svårt att andas, och nästa stopp är nedsövd i respirator. Inte för att jag önskar dig det, men det hade varit priceless.

https://imgur.com/co1YQbY
Citera
2021-08-18, 23:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabatjena
Nä, detta är 3 juli, innan någon hade fått vaccin i min åldersgrupp.

Ju yngre man är ju mindre är sannolikheten att man drabbas illa. Men som vi vet går det fort i coronahockey, viruset kan mutera och ge sig på andra åldersgrupper. Deltan vet vi att den ger sig på yngre nu, den 3 Juli var väl inte Delta dominerande i Sverige? Det var det som hände med spanska sjukan, någonstans i andra vågen så muterade den och gav sig på yngre åldersgrupper. Jag vill inte skrämma dig, gör din egen analys (vilket du verkar göra) och bestäm själv hur du vill göra.
Citera
2021-08-18, 23:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
https://imgur.com/co1YQbY

Om du känner dig trygg med det så är det väl fine? Är du rädd för att bli smittad?
Citera
2021-08-18, 23:42
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Om du känner dig trygg med det så är det väl fine? Är du rädd för att bli smittad?
Ser väl ut som väldigt fina odds?
Jag kan förstå att riskgruppspersoner och gamlingar chansar och tar vaccin, men för mig personligen skulle jag vara ängsligare för vaccin-biverkningar än för sjukdomen (som jag högst sannolikt redan haft).
Citera
2021-08-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag förstår inte hur du får fakta till "skrämselpropaganda"? Jag talar bara om hur det är. Fakta. Jag lägger som sagt ingen värdering i det men någon frågade efter andelen vaccinerade kontra ovaccinerade bland allvarligt sjuka och då hjälpte jag till med den informationen. Jag ber återigen om ursäkt om fakta skrämde upp dig.

För vad det kan vara värt; jag är helt övertygad om att statistiken över vaccinerade allvarligt sjuka i Israel inte påverkas nämnvärt av vare sig din livserfarenhet eller thanatofobi.

Du får som sagt kolla statistiken själv om du vill. Här är länken igen:
https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general
Människor som dagligen frossar i statistik och är helt besatta av covid lider dels av en mentalsjukdom och är uppenbarligen rädda. Fakta. Covid är helt ofarligt för dom allra flesta och är inget att oroa sig över.
Det är en storm i ett vattenglas och inget annat. Dom enda som tjänar på det du ägnar dig åt är människor med makt som vill skapa mer kontroll över medborgarna samt läkemedelsbolagen som gör biljonvinster på vaccinet. Du är deras lilla korkade hora men uppenbarligen för dum för att begripa det.

Än en gång. Jag är inte rädd för något. Jag har varit med om det mesta i mitt liv till skillnad från en snorunge som dig som saknar livserfarenhet och knarkar skrämselpropaganda dagligen.
Citera
2021-08-18, 23:46
Medlem
Citat:

Nä, kanske 70% av mina vänner har blivit smittade, lite dålig i upp till en vecka som mest.
Tycker man borde ha blivit smittad nu, men håller avstånd till folk man inte känner.
Aldrig haft influensa eller vinterkräksjuka, är nästan aldrig förkyld.

Hade kanske redan tagit vaccinet om jag inte hade fått permanenta biverkningar från mediciner sedan innan, dock inga vaccin. Tänker avvakta med corona-vaccinet och hålla mig borta från folk så mycket som möjligt istället tror jag.
Citera
2021-08-18, 23:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ser väl ut som väldigt fina odds?
Jag kan förstå att riskgruppspersoner och gamlingar chansar och tar vaccin, men för mig personligen skulle jag vara ängsligare för vaccin-biverkningar än för sjukdomen (som jag högst sannolikt redan haft).

Mycket fina.

Nu tar jag hand om en gamling så jag har inget val liksom. Men när det gäller den här farsoten så hade jag faktiskt vaccinerat mig oavsett. Min fråga till dig är varför har du inte testat dig för antikroppar? Ett tag var det ju gratis till och med?
Citera
2021-08-18, 23:49
Medlem
Citat:
Mycket fina.

Nu tar jag hand om en gamling så jag har inget val liksom. Men när det gäller den här farsoten så hade jag faktiskt vaccinerat mig oavsett. Min fråga till dig är varför har du inte testat dig för antikroppar? Ett tag var det ju gratis till och med?

Är dessa testen något att ha?

https://www.apotea.se/primacovid-covid-19-antikroppstest
Citera
2021-08-18, 23:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nä, kanske 70% av mina vänner har blivit smittade, lite dålig i upp till en vecka som mest.
Tycker man borde ha blivit smittad nu, men håller avstånd till folk man inte känner.
Aldrig haft influensa eller vinterkräksjuka, är nästan aldrig förkyld.

Hade kanske redan tagit vaccinet om jag inte hade fått permanenta biverkningar från mediciner sedan innan, dock inga vaccin. Tänker avvakta med corona-vaccinet och hålla mig borta från folk så mycket som möjligt istället tror jag.

Min dotter sa att det var som att bli påkörd av en buss, men nu har hon fina antikroppar i alla fall. Hon är vältränad gymmare.

Det låter som du är en ansvarsfull individ, hoppas det går bra för dig. Om 70% av dina vänner redan haft smittan så har du ett bra skydd redan där.
Citera
2021-08-18, 23:58
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Mycket fina.

Det skulle jag i så fall ha gjort för längesedan. Tveksamt om det fortfarande syns, och jag var sjuk tidigt, innan man ens kunde testa för pågående infektion.

I nuläget funderar jag faktiskt på att utsätta mig för smittan med flit för att på så vis kunna få antikroppar på papper, men känner ingen som haft det sedan morsan hade det i vintras.

Med all respekt för de som är oroliga, jag är inte alls rädd för den här sjukdomen.
Listan på betydligt farligare saker jag utsatt mig för kan göras lång...
Citera
2021-08-18, 23:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Är dessa testen något att ha?

https://www.apotea.se/primacovid-covid-19-antikroppstest

Det vet jag faktiskt inte, men antar att de inte är sämre än några andra. Folkhälsomyndigheten har en lista över antikroppstest som är godkända av dem, kika på den.

Här kan du läsa mer om antikroppstestning:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/2c3d8e40926e4bcc942aa640922bb758/vagledning-antikroppspavisning.pdf

Jag hittade dock inte listan som FHM hade innan, kanske har du bättre lycka?
Citera
2021-08-19, 00:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det skulle jag i så fall ha gjort för längesedan. Tveksamt om det fortfarande syns, och jag var sjuk tidigt, innan man ens kunde testa för pågående infektion.

I nuläget funderar jag faktiskt på att utsätta mig för smittan med flit för att på så vis kunna få antikroppar på papper, men känner ingen som haft det sedan morsan hade det i vintras.

Med all respekt för de som är oroliga, jag är inte alls rädd för den här sjukdomen.
Listan på betydligt farligare saker jag utsatt mig för kan göras lång...

Tja, du har ff möjlighet att kolla om du vill.

Det är ju lite sisådär med riskbedömning hos befolkningen. Det går bra att vara antivaxxin och samtidigt skjuta heroin exempelvis. Nu säger jag inte att du gör det, men jag utsätter mig också för risker, kör hoj exempelvis, ibland alldeles för fort för mitt eget bästa, för att det är kul. Jag befinner mig också ofta ute i skogen och blir fästingbiten i min jakt på det gula guldet, kantareller. Jag ska ta en spruta mot TBE, har bara inte kommit mig för det. Var och en är sig själv närmast, det tråkiga är väl om man dör ensam, vilket jag kommer att göra, trist men livet är som det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in