2021-08-25, 16:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du verkar inte förstå grundläggande marknadsekonomi.

Merck skänker bort Ivermectin-tabletterna till tredje världen för att marginalerna är dåliga.

På dessa marknader i tredje världen har marginalerna alltid varit dåliga, eftersom kunderna har dålig betalningsförmåga. Då spelar det ingen roll om det finns patent eller ej.

Du skrev att "Ivermectin fungerar och är billigt eftersom patenten gått ut. Merck har fortfarande kvar lite tillverkning, men marginalerna är så dåliga att de skänker bort Ivermectin-tabletterna till tredje världen, där de används mot parasiter."

Så då visade jag dig att deras donationer inte har ett jota med patentets utgång att göra och att de skänkt bort Ivermectin till tredje världen i 30 år, dvs sedan långt innan patentet gick ut. Vad menar du att jag inte skulle ha förstått?
Citera
2021-08-25, 16:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Nu är du där igen, svart eller vitt, bara ett barn kan ha en sådan världsbild!

Nu kommer du med trams igen – är det för att du inte klarar att svara på ens de enklaste frågeställningar och inser att du har målat in dig i ett hörn med dina självemotsägelser?
Snälla, svara inte mer om du inte ens tänker försöka anstränga dig och svara på frågorna du får.
Citera
2021-08-25, 16:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Du hör vad du vill höra och fokuserar på irrelevanta detaljer.
Allting här i livet är relativt.. Vad som är mycket för någon annan kan vara lite för en annan..
I den här kontexten är "lite" extremt mycket pengar för oss dödliga...

Jag diskuterar inte huruvida mycket pengar marknaden omsätter jag diskuterar att patent ligger i företagens intresse är det så jävla svårt att begripa?
Nu har jag fått nog, orkar inte med idioter som inte förstår ett piss.

Lätt att förstå att du och Lost villan är samma person.

Är du autistisk?
Det som är svårt att begripa är att om fortfarande inte har insett att det finns två sidor av patenten - dels de läkemedelsbolag som tar fram patenten och finansierar sin verksamhet genom dessa - och dels de andra läkemedelsbolagen, generikatillverkarna, som livnär sig på de utgångna patenten och "parasiterar" på de forskande bolagens upptäckter och framsteg efter att patenten löpt ut.
Varför tycker du inte vi kan diskutera och fokusera på båda sidorna?

Dessutom bryter du mot 1.06 din sopa
Citera
2021-08-25, 16:24
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det som är svårt att begripa är att om fortfarande inte har insett att det finns två sidor av patenten - dels de läkemedelsbolag som tar fram patenten och finansierar sin verksamhet genom dessa - och dels de andra läkemedelsbolagen, generikatillverkarna, som livnär sig på de utgångna patenten och "parasiterar" på de forskande bolagens upptäckter och framsteg efter att patenten löpt ut.
Varför tycker du inte vi kan diskutera och fokusera på båda sidorna?

Dessutom bryter du mot 1.06 din sopa

Jaha och?
Jag är mycket väl medveten om att bolag tjänar pengar på generiska läkemedel. Har aldrig påstått något annat.

Det enda jag har sagt är att det ligger ett intresse i patent.. Det intresset kallas pengar.
Du pratar i nattmössan.
Inte för att du har fel i det du säger, utan för att det du säger är inte relevant i kontexten.
Senast redigerad av KTM_ 2021-08-25 kl. 16:27.
Citera
2021-08-25, 16:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Jaha och?
Jag är mycket väl medveten om att bolag tjänar pengar på generiska läkemedel. Har aldrig påstått något annat.

Det enda jag har sagt är att det ligger ett intresse i patent.. Det intresset kallas pengar.
Du pratar i nattmössan.
Inte för att du har fel i det du säger, utan för att det du säger är inte relevant i kontexten.

Jag har aldrig ens antytt att det inte skulle finnas pengar i patent - jag har bara argumenterat emot rena felaktigheter som förts fram , men det verkar du ju själv inse eftersom du säger att jag inte har fel..
Citera
2021-08-25, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Om du ändå är inne på ämnet så kan tilläggas att Klaus Schwab 2016 pratade om att implementera chip i människokroppen. Det har varit tyst om det från honom ett tag men det finns en möjlig teori om hur man kan använda vaccinerna för att implementera en lösning likt den vi pratade om tidigare. Betänk att t ex Proteus kom ut med denna tekniken officiellt redan 2013.

Och kopplingen till tråden är då en alternativ anledning till att man motarbetar Ivermektin och inte informerar tydligare kring kosttillskott.

Japp Klaus Schwab är en lurig person. Man undrar hur länge det är tänkt att samhället ska köra vaccinkampanjen. Att få alla medborgare att frivilligt vaccinera sig kommer ju gå åt helvete. Fram till jul kommer det säkert att fortsätta att tjatas om att alla ska vaccinera sig. Sen borde dom ju lägga ner den usla idén.
Citera
2021-08-25, 16:38
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Jag har aldrig ens antytt att det inte skulle finnas pengar i patent - jag har bara argumenterat emot rena felaktigheter som förts fram , men det verkar du ju själv inse eftersom du säger att jag inte har fel..

Du förstår inte ens vad vi pratar om.

Om någon säger att jorden är rund
Svarar du också då att det är rena felaktigheter och lögner då jorden inte är exakt helt rund, och förklarar att det finns gropar och dalar?
För det exakt vad du gör i den här tråden.
Du överanalyserar irrelevanta detaljer och pratar därför bara nonsens.
Antingen är du ett troll eller så har du autism
Å är det så att du har autism snälla lämna tråden. Du förstår inte. Gå vidare
Senast redigerad av KTM_ 2021-08-25 kl. 16:41.
Citera
2021-08-25, 16:50
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Det här är ju faktiskt sant. Det känns rätt märkligt att man godkänt vaccin som bara hjälper lite grann och bara under ett kort tag, medan när man utvärderar mediciner kräver man att nästan samtliga patienter ska bli helt botade.

Så märkligt är det inte..
Vet inte om du har märkt att det är en märklig situation i samhället?

Dom är ju inte ens klara med dom kliniska prövningarna.. Det är dom först 2023..
Det är ju inte ens ett riktigt vaccine..
Å vi visste faktiskt innan dom börja utveckla "vaccinet" att det bara skulle hjälpa till viss del.
Det är som sagt inget riktigt vaccine
Senast redigerad av KTM_ 2021-08-25 kl. 16:55.
Citera
2021-08-25, 16:54
Medlem
Citat:
Du är ett troll som kommer hit och skitar ned tråden.

Länka till någon studie som visar att Ivermectin inte har effekt.

Det vill säga en studie där man använt rätt doser och som inte finansierats av Bill & Melinda Gates Foundation.

Varsågod: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34215210/

Välgjord RCT där primära utfallet var att förhindra sjukhusinläggning. Ingen effekt av Ivermectin. Jag gissar att evidensen för Ivermectin kommer att urholkas ytterligare framöver när bättre mer välgjorda studier publiceras istället för de bristfälliga studier som har hastats fram tidigare. Det återstår att se.
Citera
2021-08-25, 17:03
Medlem
Citat:
Skratt. Elgazzar-studien alltså. Gammal skåpmat.

Dr. Tess Lawrie, som gjort metastudien, bemöter ditt trams här: https://odysee.com/@BretWeinstein:f/TessLawrie:0?

Behandling, 8:35 in i videon:
Om Elgazzars studie inkluderas i metaanalysen får man 62 % lägre dödlighet för personer som tagit Ivermectin.
Om man tar bort Elgazzars studie får man ett bredare konfidensintervall och dödligheten minskar från 62 % till 49 %.
Slutsatsen (att Ivermectin har god effekt) förändras inte.

Profylax, 18:40 in i videon:
Med Elgazzars studie: 86 % lägre risk om man har tagit Ivermectin.
Utan Elgazzars studie: 87 % lägre risk. Det vill säga, skyddet ökar.
Slutsatsen (att Ivermectin har god effekt) förändras inte.

Klassisk härskarteknik utan substans.
Läser man Natureartikeln inser man problemet.

Och som det konkluderas i den artikeln, "Adding to the difficulty are conspiracy theories holding that ivermectin has been proven to work and that drug companies are depriving the public of a cheap cure."
Denna artikel finns ovan, så länkar inte här, utan scrolla.

Vaccinhatares världsbild blir mkt bättre om de onda vacvinbolagen påstås hålla tillbaka forskningsresultat om ett "botemedel", ivermectin.
Så är det inte. På sin höjd kan ivermectin ha en viss effekt, men data saknas, och ivermectin kan i nuläget bara användas i studier och inte på bred front.

If it sounds too good to be true, then it probably is.
Citera
2021-08-25, 18:06
Avstängd
Citat:
Du skrev att "Ivermectin fungerar och är billigt eftersom patenten gått ut. Merck har fortfarande kvar lite tillverkning, men marginalerna är så dåliga att de skänker bort Ivermectin-tabletterna till tredje världen, där de används mot parasiter."

Så då visade jag dig att deras donationer inte har ett jota med patentets utgång att göra och att de skänkt bort Ivermectin till tredje världen i 30 år, dvs sedan långt innan patentet gick ut. Vad menar du att jag inte skulle ha förstått?

Du verkar ha lite svårt att förstå att det finns olika marknader för läkemedel, där man kan ta ut olika priser.

Vissa marknader har aldrig varit lönsamma. Där kan man lika gärna ge bort tabletterna.

På andra kan man ta bra betalt - om man har patent.
Citera
2021-08-25, 18:10
Medlem
Citat:
Nu kommer du med trams igen – är det för att du inte klarar att svara på ens de enklaste frågeställningar och inser att du har målat in dig i ett hörn med dina självemotsägelser?
Snälla, svara inte mer om du inte ens tänker försöka anstränga dig och svara på frågorna du får.
Här är svaret till dig igen!
Jag har väl inte påstått att big pharma samarbetar med alla som tillvekar medicin.
Men dom flesta branscher har ju både lokala och internationella branschorganisationer som jobbar för att främja sina medlemmars intressen där givetvis dom stora i varje brasch är tongivande.

Det är du som sitter med skägget i brevlådan, du vet att du har fel, då kommer du med löjliga påstående som att alla medicinbolag måste samarbeta annars finns det inte nått samarbete.

Du har sådan konstig svart och vit bild om allting, tror du inte att ett bolag som främst producerar generiska läkemedel inte själva kan forska om nya medel, du har ett barns syn på världen, det är som att sitta med ett lite barn som hela tiden frågar varför .

Barnets utveckling 3-4 år
Barnet ställer många frågor och vill berätta

3-åringen funderar och undrar ofta över mycket. Frågan "Varför?" är vanlig. Det är också vanligt att barnet har frågor om vem, vad och var. Många barn tycker om att prata och diskutera. De kan själva berätta sagor som de har hört eller berätta om saker de har sett eller har varit med om. De kan berätta om världen på ett personligt sätt.

När du lyssnar intresserat hjälper du barnet att skapa en berättelse om verkligheten. Det bidrar till att barnet känner att hen har en identitet, och att hen är en egen person som betyder något.

https://www.1177.se/barn--gravid/sa-vaxer-och-utvecklas-barn/barnets-utveckling/barnets-utveckling-3-4-ar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in