2021-08-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag kan förstås hålla med om att det kan finnas branschfördelar som gör att patentutvecklare vill samarbeta - frågan gällde dock varför de skulle samarbeta med generikatillverkare och igår när jag frågade dig: "Varför skulle läkemedelsbolag som satsar miljarder och åter miljarder på forskning och lever på patent vilja samarbeta med generikatillverkare som helt enkelt lever på att göra samma mediciner men inte dela kostnaderna för forskningen??" svarade du:
Jag har väl inte påstått att big pharma samarbetar med alla som tillvekar medicin.
Men dom flesta branscher har ju både lokala och internationella branschorganisationer som jobbar för att främja sina medlemmars intressen där givetvis dom stora i varje brasch är tongivande.
Så hur ska du ha det - samarbetar läkemedelsbolag (de stora) som utvecklar patent med generikatillverkare - eller gör de det inte? Och OM de samarbetar - vad finns det för incitament för patentutvecklarna att samarbeta med generikatillverkare?
Nu är du där igen, svart eller vitt, bara ett barn kan ha en sådan världsbild!
Citera
2021-08-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Jag notera att det fanns kritik.
Det är fakta..
Man inte bara bortse från kritik bara för man inte tycker om det. Det är oseriöst och hör inte Hemma i vetenskap.
Du är missvisande om nått.
Har svårt att tro att du ens själv läst studien

Du gaggar en massa irrelevanta grejer. Du har fortfarande inte berättat exakt varför man inte bör godkänna och använda Ivermectin.
Citera
2021-08-25, 13:32
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Du gaggar en massa irrelevanta grejer. Du har fortfarande inte berättat exakt varför man inte bör godkänna och använda Ivermectin.

Vänta lite nu...
Jag har aldrig påstått att man ej bör använda Ivermectin eller nått annat för den delen.
Du sätter meningar i min mun.

Det enda jag säger är att jag såg att det fanns viss kritik riktat mot studien. Det kallas observation och inte påstående.
Kritik finns så enkelt är det bara..
Har du ens en aning om vad det är för kritik?
Det borde du om du har läst studien, du borde även veta om att skribenterna har bemött kritiken, right?

Jag säger varken bu eller bä.
Det är du som länkar till en studie men är oförmögen att resonera runt den..
Citera
2021-08-25, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ivermectin minskar dödligheten med 83 %.
3:40 in i den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=ix8i7dfsCJg

Personer med låga nivåer av D-vitamin löper 15 gånger högre risk att dö i covid-19:
22:50 in i den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=au6FKi8aAsA

Det finns ingen anledning att chansa med hastigt framtagna vacciner, där läkemedelsbolagen inte är ansvariga för biverkningarna, när det finns Ivermectin och D-vitamin.

Ivermectin har använts i 40 år och getts till miljarder människor. Ytterst få biverkningar.

D-vitamin bildas naturligt när man vistas i solen. Kan även köpas i pillerform under vinterhalvåret.

Googlade "ivermectin coronavirus" och svaren handlade bara om hur man INTE skall använda Ivermectin mot Corona.

Jag litar på vetenskapen här, inte på dig och dina youtube länkar...
Citera
2021-08-25, 13:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Googlade "ivermectin coronavirus" och svaren handlade bara om hur man INTE skall använda Ivermectin mot Corona.

Jag litar på vetenskapen här, inte på dig och dina youtube länkar...

Nej, du litar inte på vetenskapen. Du litar på Google-censuren.

Det finns ett stort antal vetenskapliga studier som visar att Ivermectin fungerar.
Citera
2021-08-25, 13:56
Avslutad
Citat:
Nej, du litar inte på vetenskapen. Du litar på Google-censuren.

Det finns ett stort antal vetenskapliga studier som visar att Ivermectin fungerar.

Länkarna var till vetenskapliga studier.

Om du menar att google cencurerar bort majoriteten av vetenskapliga studier som motsäger dessa som W.H.O(!) tar på allvar, så ligger det på DIG att bevisa det först innan du slänger dig med "censur" kortet.
Tills dess är du ett konspirations-troll i min bok.

Ser ingen anledning att betvivla vad W.H.O säger.
Senast redigerad av se_där... 2021-08-25 kl. 13:59.
Citera
2021-08-25, 14:02
Avstängd
Citat:
Länkarna var till vetenskapliga studier.

Om du menar att google cencurerar bort majoriteten av vetenskapliga studier som motsäger dessa som WHO(!) tar på allvar, så ligger det på DIG att bevisa det först innan du slänger dig med "censur" kortet.
Tills dess är du ett konspirations-troll i min bok.

Du är ett troll som kommer hit och skitar ned tråden.

Länka till någon studie som visar att Ivermectin inte har effekt.

Det vill säga en studie där man använt rätt doser och som inte finansierats av Bill & Melinda Gates Foundation.
Citera
2021-08-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Googla: https://www.google.se/search?q=n%C3%A4sspray+med+budesonid&source=hp&ei= mh8mYfUGloPBuQ-ngYKADQ&iflsig=AINFCbYAAAAAYSYtquGAcDNmRtIG2AOaVb5 f-41ZJJF1&oq=n%C3%A4sspray+med+budesonide&gs_lcp=Cgd nd3Mtd2l6EAEYADIGCAAQDRAeOhQILhCABBCxAxCDARDHARCjA hCTAjoOCC4QgAQQsQMQxwEQ0QM6DgguEIAEELEDE McBEKMCOhEILhCABBCxAxCDARDHARDRAzoLCAAQgAQQsQMQgwE 6CAgAELEDEIMBOgsILhCABBDHARCjAjoECAAQQzoHCAAQsQMQQ zoICAAQgAQQsQM6DgguEIAEELEDEMcBEK8BOgUIABCxAzoICC4 QgAQQsQM6BQguEIAEOgUIABCABDoGCAAQFhAeUNsHWNA8YKRXa ABwAHgAgAFkiAG8C5IBBDIyLjGYAQCgAQE&sclient=gws-wiz

Skulle jag länka direkt blir jag till 98% rp:ad för reklam.
Budesonid på 32mg säljs utan recept, de starkare på 64 kräver dock recept vad jag kan se.
Hehe, jag googla på Budesonid spray ooch inte på Budesonid nässpray, tack!
Citera
2021-08-25, 14:22
Avslutad
Citat:
Du är ett troll som kommer hit och skitar ned tråden.

Länka till någon studie som visar att Ivermectin inte har effekt.

Det vill säga en studie där man använt rätt doser och som inte finansierats av Bill & Melinda Gates Foundation.

The study’s withdrawal from a preprint platform deals a blow to the anti-parasite drug’s chances as a COVID treatment, researchers say.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02081-w
Citera
2021-08-25, 14:26
Medlem
Citat:
The study’s withdrawal from a preprint platform deals a blow to the anti-parasite drug’s chances as a COVID treatment, researchers say.
vart är studien?
Citera
2021-08-25, 14:32
Avstängd
Citat:

Skratt. Elgazzar-studien alltså. Gammal skåpmat.

Dr. Tess Lawrie, som gjort metastudien, bemöter ditt trams här: https://odysee.com/@BretWeinstein:f/TessLawrie:0?

Behandling, 8:35 in i videon:
Om Elgazzars studie inkluderas i metaanalysen får man 62 % lägre dödlighet för personer som tagit Ivermectin.
Om man tar bort Elgazzars studie får man ett bredare konfidensintervall och dödligheten minskar från 62 % till 49 %.
Slutsatsen (att Ivermectin har god effekt) förändras inte.

Profylax, 18:40 in i videon:
Med Elgazzars studie: 86 % lägre risk om man har tagit Ivermectin.
Utan Elgazzars studie: 87 % lägre risk. Det vill säga, skyddet ökar.
Slutsatsen (att Ivermectin har god effekt) förändras inte.
Citera
2021-08-25, 14:36
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Exakt vad Ivermectin gör vet man inte av det jag läst. Men siffrorna ljuger inte: Ivermectin skyddar mot svår sjukdom och död, är billigt, och säkert att använda. Det finns ingen som helst anledning att inte godkänna det om man är beredd att nödgodkänna ett helt nytt vaccin. Och det var det jag försökte säga med mitt sista stycke, men det var för jobbigt för dig att förstå. Om Ivermectin och andra behandlingar (typ vaccin) är godkänt för andra åkommor med mycket mindre underlag så finns det ingen anledning att inte godkänna det för covid-19. Förutom de ekonomiska incitamenten såklart.
Det här är ju faktiskt sant. Det känns rätt märkligt att man godkänt vaccin som bara hjälper lite grann och bara under ett kort tag, medan när man utvärderar mediciner kräver man att nästan samtliga patienter ska bli helt botade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in